Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Moderator: Beheerdersteam
Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Samen met Paul Van Cluysen heb ik een nieuw ontwerp om te gaan bouwen met mijn huidige Woofers en Tweaters. Ik zeg samen met, maar eigenlijk heeft Paul van http://www.vcllabs.com het meeste werk gedaan. Hoe meer hij mij vroeg hoe meer ik mij realiseerde dat ik er alleen nooit uitgekomen was.
Er ligt nu een ontwerp voor een kast en een eerste opzet voor de cross-over. Echter willen we wat metingen doen om checks te kunnen doen op het design. We zouden een meting van de units in de kast willen doen, SPL op 1m en impedantie in de kast. En de impedantie van de woofers in vrije lucht. Ik beschik niet over de kennis noch de apparatuur om dit te doen. Is er een bedrijf of hobbiest in de regio Randstad/Utrecht,Amsterdam waar ik dit kan laten doen?
Ik moet nog beginnen aan de bouw van de kast, dus de meting kan niet op korte termijn.
Bijvoorbaat dank voor de suggesties.
Er ligt nu een ontwerp voor een kast en een eerste opzet voor de cross-over. Echter willen we wat metingen doen om checks te kunnen doen op het design. We zouden een meting van de units in de kast willen doen, SPL op 1m en impedantie in de kast. En de impedantie van de woofers in vrije lucht. Ik beschik niet over de kennis noch de apparatuur om dit te doen. Is er een bedrijf of hobbiest in de regio Randstad/Utrecht,Amsterdam waar ik dit kan laten doen?
Ik moet nog beginnen aan de bouw van de kast, dus de meting kan niet op korte termijn.
Bijvoorbaat dank voor de suggesties.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
In Haarlem kan het ook :
http://speakerenco.nl/
http://speakerenco.nl/
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Geen van allen, gewoon een geschikt forumgenoot vinden. 
(meerdere daarvan zou ik zeker meer dan het predicaat 'hobbyist' willen geven)
(meerdere daarvan zou ik zeker meer dan het predicaat 'hobbyist' willen geven)
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
De meeste forumleden die kennis en materialen voor metingen hebben, hebben meestal (te) weinig vrije tijd om voor anderen aan de slag te gaan.
Familie, werk, en sociale bezigheden slokken veel tijd op. ook de lokatie kan een breekpunt zijn.
Familie, werk, en sociale bezigheden slokken veel tijd op. ook de lokatie kan een breekpunt zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
dat kunnen ze toch zelf wel aangeven?
en de woorden "tegen betaling" doet vaak wonderen (al was t maar omdat het uit de monden van een Hollander zeer onverwacht is
)
en de woorden "tegen betaling" doet vaak wonderen (al was t maar omdat het uit de monden van een Hollander zeer onverwacht is
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Hahaha, ja die naam hebben wij Hollanders nou eenmaal. Nu moet ik zeggen dat ik 1 adres heb gevonden waar ik voor ruim €250,- mijn setje kan laten meten. Ik ben wel Hollands genoeg om dat wat te veel te vinden voor een hobby project waarvan ik nog niet zeker weet of het slaagt.Henkjan schreef:dat kunnen ze toch zelf wel aangeven?
en de woorden "tegen betaling" doet vaak wonderen (al was t maar omdat het uit de monden van een Hollander zeer onverwacht is)
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Wat veel?
250 euro goeiemorgen, hoe lang zijn ze daar wel niet mee bezig?
In een half uurtje tot een uurtje moet iemand toch wel de broodnodige info kunnen meten.
Dan zit je op 40-80 euro max.
250 euro goeiemorgen, hoe lang zijn ze daar wel niet mee bezig?
In een half uurtje tot een uurtje moet iemand toch wel de broodnodige info kunnen meten.
Dan zit je op 40-80 euro max.
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
I.d.d. Bart. De opmerking "Tegen betaling" doet wonderen
Maar dit is wel belachelijk. Volgens mij wordt nou ook weer niet het onmogelijke gevraagd. Goed flesje wijn lijkt mij wel meer dan redelijk betaald.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Misschien even duidelijk aangeven of het gaat om: alleen meten OF meten en een filter ontwerpen.
Is een wezelijk verschil in tijd.
Is een wezelijk verschil in tijd.
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Dan nog is het geen hobby meer maar gewoon commercieel geld verdienen. Maar ok, zou het alleen even de units opmeten zijn dan is het bedrag dermate buiten proporties dat ik er sowieso ernstige twijfels bij heb.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 13 feb 2017, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Zeker mee eens hoor.Pjotr schreef:Dan nog is het geen hobby meer maar gewoon commercieel geld verdienen. Maar ok, zou het alleen even de units opmeten zijn dan is het bedrag dermate buiten proporties dat ik er ernstige twijfels bij heb.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Nou, als je commercieel op die manier geld wilt verdienen ben je nog steeds een beetje vreemd bezig.Pjotr schreef:Dan nog is het geen hobby meer maar gewoon commercieel geld verdienen. Maar ok, zou het alleen even de units opmeten zijn dan is het bedrag dermate buiten proporties dat ik er sowieso ernstige twijfels bij heb.
De bedragen die ik eerder noemden, zijn gebaseerd op typische getallen die je ziet bij computer/Tv reparatie bedrijfjes.
Voor bedrijven zijn die bedragen meestal wat lager.
Maar goed, sommige mensen hebben er kennelijk geen problemen mee om iemands inefficiënte manier van werken te financieren.
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Voor de duidelijkheid: ik ben dat adresje, het gaat dus om een commercieel aanbod.
Voor het aangeboden bedrag is succes verzekerd, dit houdt in opmeten + filteroptimalisatie. Voor de mensen die mij kennen, met het vragen van een dergelijk bedrag heb ik geen wezenlijke concurrentie gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
Uitsluitend meten dat bied ik niet aan, omdat dit in de meeste gevallen geen succes oplevert. Goede metingen zonder kennis over filtering zijn alsnog niets waard en dat is zonde van het geld.
Voor het aangeboden bedrag is succes verzekerd, dit houdt in opmeten + filteroptimalisatie. Voor de mensen die mij kennen, met het vragen van een dergelijk bedrag heb ik geen wezenlijke concurrentie gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
Uitsluitend meten dat bied ik niet aan, omdat dit in de meeste gevallen geen succes oplevert. Goede metingen zonder kennis over filtering zijn alsnog niets waard en dat is zonde van het geld.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Kijk, dat is een heel realistisch bedrag.jeroen_d schreef:Voor de duidelijkheid: ik ben dat adresje, het gaat dus om een commercieel aanbod.
Voor het aangeboden bedrag is succes verzekerd, dit houdt in opmeten + filteroptimalisatie. Voor de mensen die mij kennen, met het vragen van een dergelijk bedrag heb ik geen wezenlijke concurrentie gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
Uitsluitend meten dat bied ik niet aan, omdat dit in de meeste gevallen geen succes oplevert. Goede metingen zonder kennis over filtering zijn alsnog niets waard en dat is zonde van het geld.
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Ja 'tis een koopje
Begrijp hieruit Jeroen dat je ons niet meer uit hobby wilt helpen maar alleen nog tegen betaling? Dat is niet de insteek van dit forum. Is het nooit geweest en ik hoop ook niet dat het die kant uit gaat. We hebben al gezien dat diyaudio.com aan een dergelijke manier van doen behoorlijk teloor is gegaan.
Maar ok, het ook niet duidelijk wat het commercieel belang van Paul Van Cluysen hierin verder is. Of dat het alleen gehobby van Guido is.
Begrijp hieruit Jeroen dat je ons niet meer uit hobby wilt helpen maar alleen nog tegen betaling? Dat is niet de insteek van dit forum. Is het nooit geweest en ik hoop ook niet dat het die kant uit gaat. We hebben al gezien dat diyaudio.com aan een dergelijke manier van doen behoorlijk teloor is gegaan.
Maar ok, het ook niet duidelijk wat het commercieel belang van Paul Van Cluysen hierin verder is. Of dat het alleen gehobby van Guido is.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Wacht even Peter.Pjotr schreef:Ja 'tis een koopje![]()
Begrijp hieruit Jeroen dat je ons niet meer uit hobby wilt helpen maar alleen nog tegen betaling? Dat is niet de insteek van dit forum. Is het nooit geweest en ik hoop ook niet dat het die kant uit gaat. We hebben al gezien dat diyaudio.com aan een dergelijke manier van doen behoorlijk teloor is gegaan.
Maar ok, het ook niet duidelijk wat het commercieel belang van Paul Van Cluysen hierin verder is. Of dat het alleen gehobby van Guido is.
Jeroen heeft in het verleden zelf duidelijk aangegeven dat hij minder op het forum actief zou zijn als Jeroen_D al zijnde prive persoon omdat hij de zakelijke kant op zou gaan.
Het is dus voor mij geen shock dat Jeroen naast kosteloos advies op het forum andere zaken wel commercieel aanpakt.
Het geheel meten en filter samen stellen bv.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen, maar ik doe het toch omdat ik vind dat mensen ook de andere kant van het verhaal mogen weten.Pjotr schreef:Ja 'tis een koopje![]()
Begrijp hieruit Jeroen dat je ons niet meer uit hobby wilt helpen maar alleen nog tegen betaling? Dat is niet de insteek van dit forum. Is het nooit geweest en ik hoop ook niet dat het die kant uit gaat. We hebben al gezien dat diyaudio.com aan een dergelijke manier van doen behoorlijk teloor is gegaan.
Maar ok, het ook niet duidelijk wat het commercieel belang van Paul Van Cluysen hierin verder is. Of dat het alleen gehobby van Guido is.
Ik vind het namelijk vooral een ongelooflijk marketing praatje.
Ben het met je eens dat dit niet in het karakter van een zelfbouwaudioforum past.
Dan moet hij in het commerciële gedeelte zulke dingen posten.Wacht even Peter.
Jeroen heeft in het verleden zelf duidelijk aangegeven dat hij minder op het forum actief zou zijn als Jeroen_D al zijnde prive persoon omdat hij de zakelijke kant op zou gaan.
Het is dus voor mij geen shock dat Jeroen naast kosteloos advies op het forum andere zaken wel commercieel aanpakt.
Het geheel meten en filter samen stellen bv.
(hoewel ik het nog steeds niet bij een zelfbouwforum vind passen)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Wat weer een azijnpisserrij ...... 
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
TS stelt de vraag meten tegen betaling.
Er komen commerciële voorbeelden waar dat zou kunnen.
TS geeft aan iemand gevonden te hebben maar deelt te weinig informatie waardoor het gevraagde bedrag te hoog lijkt te zijn.
Die genen meld zich om recht te zetten dat het meer als meten inhoud, volledig terecht na mijn mening.
Ik neem aan dat enige contact via PB is verlopen.
Dit is het topic van TS met de gestelde vraag, onduidelijkheid, antwoord van Jeroen, mail contact is via PB verlopen.
Jeroen had dit via PB moeten rechtzetten uiteenzetten?
Jeroen had een nieuwe topic moeten openen?
Er komen commerciële voorbeelden waar dat zou kunnen.
TS geeft aan iemand gevonden te hebben maar deelt te weinig informatie waardoor het gevraagde bedrag te hoog lijkt te zijn.
Die genen meld zich om recht te zetten dat het meer als meten inhoud, volledig terecht na mijn mening.
Ik neem aan dat enige contact via PB is verlopen.
Dit kan dus niet.Dan moet hij in het commerciële gedeelte zulke dingen posten.
Dit is het topic van TS met de gestelde vraag, onduidelijkheid, antwoord van Jeroen, mail contact is via PB verlopen.
Jeroen had dit via PB moeten rechtzetten uiteenzetten?
Jeroen had een nieuwe topic moeten openen?
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Dat is Paay der afdeling.ds23man schreef:Wat weer een azijnpisserrij ......
Re: Waar kan ik (tegen betaling) laten meten?
Ja, het is weer te triest voor woorden.ds23man schreef:Wat weer een azijnpisserrij ......
Als ze maar wat te zeiken kunnen vinden.
