Pagina 1 van 5

Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.

Geplaatst: za 28 jan 2017, 19:09
door dre
Momenteel ben ik bezig aan een 2 tal subjes om Termino te ondersteunen.
De units zijn de prachtige Eton 12-680,deze staan al een paar jaartjes in de belangstelling. :sure:
Rond de 60 liter netto is mooi voor deze unit.
De aansturing gaat gebeuren met een setje Hypex UCD400hg hxr i.c.m. de DLCP.(komt er ook aan)

De eerste plankies zijn gezaagd en het plakken is begonnen:
Eton1.jpg
eton2.jpg
eton3.jpg
eton4.jpg
eton5.jpg
eton6.jpg
eton7.jpg
eton8.jpg
eton9.jpg
eton10.jpg
eton11.jpg

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 19:15
door pappaleo
Jouw termino heeft ondersteuning nodig in het laag ? :shock: :shock: :shock:

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 19:16
door Zweitse
Dat ziet er al goed uit.

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 19:22
door sander1238
pappaleo schreef:
Jouw termino heeft ondersteuning nodig in het laag ? :shock: :shock: :shock:
Sta ik ook wel van te kijken. Ga het volgen.

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 19:22
door dre
pappaleo schreef:
Jouw termino heeft ondersteuning nodig in het laag ? :shock: :shock: :shock:
Da's wel zeker!
Nu zit er een basboost in de versterker ingebouwd,normaal beginnen ze al bij 60hz af te vallen.
Dat gat tot 60hz kan nu wel gedicht worden denk ik. :mrgreen:
eton12.JPG
eton13.JPG
eton14.JPG

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 19:22
door dre
.

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 19:27
door Pjotr
Dre, heeft net "Earthquake" binnen en vroeg zich af waarom ie niet uit zijn stoel werd gekieperd... :D

Wordt i.d.d. wel stevig. Maar zie ik het nou goed "Karton", eh MDF?

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 19:30
door dre
Pjotr schreef:
Dre, heeft net "Earthquake" binnen en vroeg zich af waarom ie niet uit zijn stoel werd gekieperd... :D

Wordt i.d.d. wel stevig. Maar zie ik het nou goed "Karton", eh MDF?
Ja,30mm dik.
Het zal wel weer lekker zwaar worden. :mrgreen:

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 19:35
door pappaleo
Neem je wel je verantwoordelijkheid? Je woont vlakbij de duinen......

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 19:36
door dre
pappaleo schreef:
Neem je wel je verantwoordelijkheid? Je woont vlakbij de duinen......
Ik zeg wel dat de NAM ook hier begonnen is. :lol:

Als ik de aansluiting mooi kan krijgen zal het een geweldige aanvulling zijn.

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 19:38
door Pjotr
pappaleo schreef:
Neem je wel je verantwoordelijkheid? Je woont vlakbij de duinen......
Klinken ze lekker in. Is alleen maar goed.

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 19:54
door bas focal m180
dre schreef:
Hypex UCD400hg hxr i.c.m.
Doe het dan gelijk goed, Ncore.
Geen budget? met ladingen drivers op de plank kan je voldoende budget creëren.
de DLCP.(komt er ook aan)
En die gaat knuisje bouwen?
knuisje schreef:
Toen Dre mij benaderde voor het solderen van een zestal ZBA CA's bedacht ik mij dat hij met zijn ervaring en kunde wellicht dan mijn kasten kon bouwen. En zo geschiedde...

De DLCP word dan je pré versterker die zowel subs als de termino's aanstuurt?

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 20:00
door ray5150
Dat ziet er wel heel erg degelijk gebouwd uit. netjes hoor.

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 20:02
door dre
bas focal m180 schreef:
dre schreef:
Hypex UCD400hg hxr i.c.m.
Doe het dan gelijk goed, Ncore.
Geen budget? met ladingen drivers op de plank kan je voldoende budget creëren.
de DLCP.(komt er ook aan)
En die gaat knuisje bouwen?
knuisje schreef:
Toen Dre mij benaderde voor het solderen van een zestal ZBA CA's bedacht ik mij dat hij met zijn ervaring en kunde wellicht dan mijn kasten kon bouwen. En zo geschiedde...

De DLCP word dan je pré versterker die zowel subs als de termino's aanstuurt?
Ncore kan altijd nog,nu had ik voor een heel fraaie prijs en set.
Of Ncore tot 60hz zo'n verschil maakt.........

DLCP kan ik zelf wel,daar zit niet zoveel in.

Knuisje is de eerste maand niet meer te bereiken! :rofl:

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 20:28
door Walt
Ziet er weer goed uit Dre, mooie woofers die Etons!

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 20:36
door dre
Als je de een stapel plankjes van 465x465mm lijkt het niet al te groot........
Maar aan elkaar gelijmd........ :mrgreen:

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 20:40
door knubbe
Moooi :-({|=

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 21:03
door ray5150
Wat voor afwerking kunnen we verwachten op die kasten ?

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 21:05
door dre
In ieder geval spuitwerk,waarschijnlijk hooglans zwart.
Of ik dat zelf ga doen,of laat doen hangt een beetje van de spuit prijs af.

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 22:42
door AatV
Als je nog een goede meubelspuiter weet, ben ik daar best benieuwd naar.

groet,
Aat

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: za 28 jan 2017, 22:46
door Pjotr
dre schreef:
In ieder geval spuitwerk,waarschijnlijk hooglans zwart.
Of ik dat zelf ga doen,of laat doen hangt een beetje van de spuit prijs af.
Vraag eens prijs bij Autoschade Bollenstreek in Noordwijkerhout (Gieterij). Denk dat je die al wel kent. Aardige vent, vond hem vorige keer alleszins redelijk van prijs en leverde goed werk.

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 7:37
door dre
Pjotr schreef:
dre schreef:
In ieder geval spuitwerk,waarschijnlijk hooglans zwart.
Of ik dat zelf ga doen,of laat doen hangt een beetje van de spuit prijs af.
Vraag eens prijs bij Autoschade Bollenstreek in Noordwijkerhout (Gieterij). Denk dat je die al wel kent. Aardige vent, vond hem vorige keer alleszins redelijk van prijs en leverde goed werk.
Ja,die ken ik wel.......

Zo'n 3x per week. :rofl:
Wij komen daar al zeker 15 jaar.

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 8:53
door ds23man

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 9:09
door dre
Voor een vlak plaatje wel ja. :mrgreen:

Re: Een aanvulling voor Termino!

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 9:24
door Pjotr
Ok, vragen naar de bekende weg dus :mrgreen: Betere prijs/prestatieverhouding zou ik ook niet weten in de buurt. Maat wat zijn die spuitkosten nou in vergelijk met die Etons? :wink: