Anaview amplifier modules

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Dynky
Ook commercieel actief

Anaview amplifier modules

Bericht door Dynky »

Ik overweeg om een meerkanaals eindversterker te gaan bouwen, 8 kanalen van 75 à 100W in 4ohm, met gebalanceerde inputs en bij voorkeur goedkoper dan de "kant en klare" alternatieven die aangeboden worden, al is bij de meerkanaals eindversterkers die gebalanceerde input al vaak een probleem (op enkele uitzonderingen na)

In mijn set zal die nog te bouwen amp worden ingezet om de surround kanalen van het nodige sap te voorzien, dus niet voor m'n fronts.

Nu was ik wat aan het rondkijken en als je verder gaat dan de usual suspects als Hypex en ICE en chinese kits even laat voor wat ze zijn, kom je ook wel met enige regelmaat de producten van Anaview tegen.

ze lijken zich absoluut niet op de DIY-markt te richten, integendeel zelfs, want zover ik lees is het enkel en alleen bedoeld voor OEM gebruik en worden ze door behoorlijke fabrikanten uit de hifi én pro/PA markt gebruikt, maar eigenlijk lees ik niets van DIY modules, maar toch kan je ze her en der (oa in Duitsland en de UK) ook als particulier aankopen.

Heeft er iemand hier ervaring met deze modules, door ze te horen in een set of misschien zelfs door ze zelf te gebruiken in een zelfbouw-project?

fwiw; de opzet die ik voorlopig in gedachten heb, bestaat uit 4 modules van het type ALC0180-2300, wat thuis geleverd nog geen 550€ zou kosten. daar komt dan nog wel een nette Modushop kast en wat hardware bij, maar ik schat dat het me uiteindelijk ergens tussen de 650 en 700€ gaat kosten, dat vind ik eerlijk gezegd een mooie prijs voor 8 kanalen met deze specs.
Dynky
Ook commercieel actief

Re: Anaview amplifier modules

Bericht door Dynky »

niemand hier op het forum die er ooit wat mee heeft gebouwd of ze in actie heeft gehoord? :o
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Mmm, ze hanteren dezelfde naam als Abletec.
Een OEM fabrikant die volgens mij al een tijdje niets meer actief doet.
Dat horen zou wel loslopen, tis gewoon een versterker. De vraag is of ze beetje betrouwbaar zijn.

Wel wat adresjes dichter bij huis gevonden;
http://hanfsound.de/produkt-kategorie/a ... er-boards/
http://www.lautsprechershop.de/index_hi ... cht_en.htm

Op Diyaudio zie ik genoeg reacties, dus misschien moet je daar maar even kijken :)
https://encrypted.google.com/search?q=A ... yaudio.com

edit; is dus zelfde als Abletec.
Dynky
Ook commercieel actief

Bericht door Dynky »

had dit weekend al één module besteld bij hanfsound, dus die ga ik eerst eens rustig beluisteren & bekijken, alvorens ik die 8 kanalen welke ik wil in één keer bestel :wink:
Plaats reactie