Pagina 1 van 3
winter streamer
Geplaatst: do 19 jan 2017, 17:45
door democles
Even gestopt met mijn buizen projecten,wachtende op beter weer voor het spuitwerk van de bovenplaten.
En wat ga je dan doen
We gaan een nieuwe streamer maken
Wat is de bedoeling?
-DAC AD1865,, DIY INHK
-Voeding +5v en 3,3v,, DIY INHK
- USB naar I2S ,DIY INHK
- Sallas zelfbouw shunt voor de -5 en +5v voor het analoge gedeelte van de DAC
-Server PC O-Droid C1+
-Opslag medium 1TB port. HD
-software Max2Play
-5v 3A zelfbouwvoeding met LT1085 voor de PC en schijf
Vandaag begonnen met het soldeerwerk van de DIY INHK printen,,............

Re: winter streamer
Geplaatst: do 19 jan 2017, 18:20
door ds23man
Schiet je wel een beetje op? Het is al bijna Hengeloo!
Re: winter streamer
Geplaatst: do 19 jan 2017, 18:25
door democles
Nee,deze is niet voor Hengelo.
In Hengelo wordt het de DAM1021 streamer.......
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 20&t=22211
Re: winter streamer
Geplaatst: za 21 jan 2017, 21:22
door democles
De DAC afgesoldeerd,niets nieuws,gewoon een beetje secuur soldeerwerk,geen eigen ontwerp,eigen printje en bijelkaar gesprokkelde onderdelen,gewoon het betere bak en braadwerk,,wel relaxed
,,,Foei Demo

,zien we daar een beetje zand i.p.v. het ,,betere,, glaswerk

,,
Tja,maar even ,,go with the flow,, met de bedenksels van de heren van DIY INHK...............
We zien wel,of beter gezegd, horen wel
Volgende stap, de voedingen............

Re: winter streamer
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:01
door democles
Voedingen
Voor de boordcomputer en de HD een 5V voedingsprint gemaakt.
Was wel koud in mijn schuurtje,kreeg de etsbak maar amper warm, 5 uur later printje klaar...........
Enkele trafo,s zijn besteld,kan de boel volgende week op een plankje voor de test.
Re: winter streamer
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:09
door Barry2001
Hij gaat maar door

Nou kan ik ff je andere (stream) topic niet terug vinden demo, wat is hier anders?
Re: winter streamer
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:11
door hannesie
Een beetje van je zelf, en een beetje van Maggi.
Leuke opzet zo, ben wel benieuwd hoe het gaat klinken.
Re: winter streamer
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:49
door democles
Een beetje van je zelf, en een beetje van Maggi.

Wat is er hier anders?
In de eerste plaats zag ik bij DIY INHK de dual AD1865 DAC liggen.
Heb zelf veel AD1865 DAC,s gebouwd en wilde wel eens horen wat DIY INHK er van gemaakt heeft.
En als ik dan toch iets bestel,bestel ik gelijk de +5V en +3,3V voeding PCB mee te samen met de USB/I2S omzetter,al was het om de vergelijk met mijn zelfbouw Sallas shunt voedingen.
Had zelf nog een aantal shunts liggen die kunnen er dus ook zo bij.......
Rest nog een computertje voor het server/speler gedeelte en een HD met muziek, ,,,,,Odroid-C1+ en WD elements 1TB
De voeding voor de Odroid dus net geëtst,altijd makkelijk als je het ontwerp hiervoor zo uit de kast kunt trekken
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 20&t=22211
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 20&t=12441
Mijn Raspberry streamer staat in dit toppic
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=325
Re: winter streamer
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:58
door hannesie

Dat was even dollen, wij kennen hier die uitdrukking, van soep klaar maken/koken, "een beetje van Maggi, en een beetje van je zelf".
Maar het is met wat van die jongens uit Hong Kong best goed mogeli8jk zo een setje te maken, en dan de sterren van de hemel te spelen.
Je bent inmiddels ervaringsdeskundige.

Re: winter streamer
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 22:41
door Barry2001
Ah, ok. Benieuwd of en wat voor verschil je ervaart.
Re: winter streamer
Geplaatst: ma 23 jan 2017, 17:07
door democles
Yep......

Re: winter streamer
Geplaatst: ma 23 jan 2017, 18:38
door democles
Even rommelen in de doos met industriële sloopprinten,en jawel een LT1085-ct gevonden
De spanningsregelaar via 3 draadjes aan het printje gesoldeerd en maar even testen.
Mooi dit blijft stabiel,nu nog afgesteld op 6,3V, wordt later 5V als de bestelde trafo,s binnen zijn.
Re: winter streamer
Geplaatst: do 26 jan 2017, 23:14
door democles
De trafo,s zijn binnen.....
En wat doe je dan
Denken,denken
Waar moeten de aansluitingen komen,hoe krijg ik alles compact bij elkaar,is de opzet logisch t.o.v. de rest van de schakelingen,kortom een beetje voorstellingsvermogen gevergd
Waar begin je ,meten is weten,schuifmaat er bij en dan het ontwerp
Dit moet hem wezen.
Re: winter streamer
Geplaatst: do 26 jan 2017, 23:19
door democles
Oke, 2 uur ontwerpen,7 uur etsen {moest eerst Sipkema aan de kant schoppen, die aan het meten was of het ijs op de etsbak al dik genoeg was

)
Printje gereed
En alles paste ,goed gemeten dus

Re: winter streamer
Geplaatst: do 26 jan 2017, 23:22
door democles
uiteindelijk is dit de bedoeling.............
Waar uiteindelijk de dikke trafo aan toegevoegd wordt,voor de voeding van de O-droid en HD.
Energiecentrale gereed............

Re: winter streamer
Geplaatst: vr 27 jan 2017, 0:38
door hannesie
democles schreef:Oke, 2 uur ontwerpen,7 uur etsen {moest eerst Sipkema aan de kant schoppen, die aan het meten was of het ijs op de etsbak al dik genoeg was

)
Printje gereed
En alles paste ,goed gemeten dus

Ut geht on?
Re: winter streamer
Geplaatst: vr 27 jan 2017, 6:40
door Barry2001
Ik heb altijd met die 2 pins schroefheaders dat ze scheef trekken als je ze schroeft, heb je daar geen last van?
Re: winter streamer
Geplaatst: vr 27 jan 2017, 12:56
door democles
Ik heb altijd met die 2 pins schroefheaders dat ze scheef trekken als je ze schroeft, heb je daar geen last van?
Bij deze groene weinig last van is goede kwaliteit.(wordt ook in de industrie gebruikt)
Het klopt dat er veel verschillen zijn in kwaliteit,als je ze gebruikt bezuinig dan niet.
Re: winter streamer
Geplaatst: di 31 jan 2017, 22:03
door democles
Heb wat stekkertjes en de pinnen binnen gekregen, voor de dac print.
JST-XH 2,5 mm stekkers.
En ik dacht even dichtdrukken met de punttang en kabel solderen.
Oke die dingen zijn zo klein,en dat dichtdrukken van de pinnen om de kabel lukt ook niet echt
En heb je het dan voor elkaar kruipt het soldeer in de krinpstekker
Weet iemand een goedkope krimptang voor dit klusje,of kant en klare kabeltjes met 2 of 4 pin er aan in NL te verkrijgen,want China viert 2 maanden nieuwjaar

Re: winter streamer
Geplaatst: di 31 jan 2017, 23:18
door hannesie
Wat ik wel heb gedaan, is dan eerst met een klein tangetje het vast knijpen en daarna nog een heel lichte dosering tin met de bout voor de zekerheid.
Heel kort, en dun soldeertin.
Re: winter streamer
Geplaatst: wo 01 feb 2017, 9:54
door hsmeets
democles schreef:Weet iemand een goedkope krimptang voor dit klusje
Ik vermoed dat deze wel te gebruiken is hiervoor.
https://www.eoo-bv.nl/krimp-tangen/1439 ... -225d.html
(Geen relatie of voorkeur voor EOO-BV)
Re: winter streamer
Geplaatst: wo 01 feb 2017, 23:12
door democles
Bedankt jongens voor de hulp
Vandaag nieuwe dag nieuwe kansen..........
Heb het eerst maar even geprobeerd zoals Hans het beschreef.
Dus eerst met een tang de pinnen bewerken dan de kabel er tussen en een klein druppeltje soldeer om het af te maken.
En dat is gelukt
Dan kan nu alles op een plankje.
Uiteindelijk er geen geluid uit gekregen
Alle power supply,s nagemeten en afgesteld,Max2Play ingesteld,de hele collectie op de HD gescand ,maar nix ,geen geluid........
Volgens mij sluit ik de voeding voor de dac verkeerd aan,op de DIYHINK site staat ook niet echt een duidelijk verhaal
http://www.diyinhk.com/shop/audio-kits/ ... clock.html
Maar even een mail gestuurd.
Wordt vervolgd.
Re: winter streamer
Geplaatst: vr 03 feb 2017, 1:15
door democles
Mail terug van de DIYHINK jongens,alle stroomvoorzieningen zaten goed
Maar waarom geen geluid er uit
De hele dag met de Max2Play software gestoeid,maar kreeg de boel niet aan de praat
Wilde alles al ontmantelen,dan kan ik ook even een andere distro proberen.
Volumio er op gezet en binnen 10 minuten klinkt er muziek uit de dac en de Odroid C1+

Re: winter streamer
Geplaatst: ma 13 feb 2017, 16:53
door democles
Oke,nieuwe ronde nieuwe kansen.
De ,,schreeuwige,, Volumio verwijderd,en max2play er weer als software er op gezet.
En nu werkt het wel

(had de vorige keer een paar uur zitten stoeien met de verkeerde versie voor de Odroid C1 i.p.v. de C1+

)
De boel nog inbouwen en er misschien een andere opamp inpluggen,maar voor nu klinkt het niet verkeerd..........

Re: winter streamer
Geplaatst: ma 13 feb 2017, 17:15
door ds23man
Mooi op tijd, na woensdag wordt het lente!