Pagina 1 van 1

Waar ik mee bezig ben

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 11:53
door makaki
foto (15) (Medium).JPG
Als drivers komen erin
Tweeter Seas Excel T29CF002
Woofer Seas W18NX001
Het gebeurd allemaal oldskool nml decupeerzaag handzaag en schuurpapier geen hoogstaande frezen en verdere gereedschappen
Groet Wim

Re: Waar ik mee bezig ben

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 11:55
door ds23man
Die zullen wel wat wegen.

Re: Waar ik mee bezig ben

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 12:08
door pappaleo
Ziet er best netjes uit. :goedzo: Hoe verzink je de units zonder frees? 2 laagjes MDF met gaten van verschillende diameter?

Edit: Zo'n berg stof zonder frees? :shock: :shock: Ook best wel knap :mrgreen:

Re: Waar ik mee bezig ben

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 12:08
door Leeuwarden
Units zijn in ieder geval een winning team.

Re: Waar ik mee bezig ben

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 12:32
door Leeuwarden
Variantje op de jouwe... Of andersom.
Vreselijk mooie speaker... http://www.hifistatement.net/tests/item ... son-astera

Re: Waar ik mee bezig ben

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 12:34
door arjank
Leeuwarden schreef:
Units zijn in ieder geval een winning team.
De best units zijn natuurlijk niets zonder optimaal filter (en behuizing), wat meestal het moeilijkste is van een goede luidspreker.
Hoe pak jij dit aan Wim?

Tip voor de behuizing:
zorg er voor dat de ruimte direct achter de drivers (met name de mid/woofer) niet als een buis doorloopt.

Verder ziet de behuizing er erg knap uit :goedzo:

Re: Waar ik mee bezig ben

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 12:38
door ray5150
Leeuwarden schreef:
Variantje op de jouwe... Of andersom.
Vreselijk mooie speaker... http://www.hifistatement.net/tests/item ... son-astera
En die zijn hier ook al eens gebouwd : http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=17667
Knap hoor, daar moet je best wel doorzettings vermogen voor hebben, om dat allemaal met de hand te doen.

Re: Waar ik mee bezig ben

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 12:44
door Leeuwarden
arjank schreef:
Leeuwarden schreef:
Units zijn in ieder geval een winning team.
De best units zijn natuurlijk niets zonder optimaal filter (en behuizing), wat meestal het moeilijkste is van een goede luidspreker.
Hoe pak jij dit aan Wim?
Uiteraard!

Re: Waar ik mee bezig ben

Geplaatst: do 28 sep 2017, 13:51
door Leeuwarden
Nog progressie?

Re: Waar ik mee bezig ben

Geplaatst: do 28 sep 2017, 18:15
door Archie
Leeuwarden schreef:
Nog progressie?
Das een goeie :D