Ik ben dit jaar weer bezig met een versterker van de tubesociety bij Menno van der veen.
Dit jaar is de bedoeling een 300b of 2a3 versterker die gewoon verschrikkelijk goed klinkt.
Meettechnische gaat dus meer naar de achtergrond.
Ik heb gekozen voor een 2a3 omdat ik mooie hoornluidsprekers heb gemaakt met een goed rendement.
Op een of andere manier trekt de 300b me niet.
Dit jaar gaat het een beetje anders en hebben de cursisten een pakket samengesteld.
Er is door iemand een voeding ontwikkeld met print. Ik weet alleen niet of ik die bij dit project ga gebruiken.
De kast is door iemand gemaakt en die is wel heel erg mooi geworden
Het is een lasergesneden aluminium kast met de hoeken mooi gelast.
Dit is uitermate goed gelukt , voor een topprijs.
De leverancier van al de mooie spullen is amplimo geworden.
Uitgangstrafo vdv-2512-see
Voedingstrafo is even anders dan het pakket want ik had een hogere voedingspanning nodig.
4N1583M
Buizen zijn EH 2A3 gold.
Ik ben altijd al een voorstander geweest van zo min mogelijk onderdelen in een versterker.
En hierdoor kan ik dus wat mooie kwaliteit onderdelen kopen.
ik ben daardoor geinteresseerd geraakt in het schema van shishido.
Hierdoor heb ik een hoge spanning nodig van 450v. En heb ik dus die voedingstrafo gekozen.
Want hier zit 2*330v op.
Hoe ik de voeding ga doen weet ik nog niet precies , want er komt geen buizengelijkrichting in.
Ik sta open voor suggesties? Ik zal binnenkort wel gaan bouwen dus op of aanmerkingen zijn altijd welkom.
Ik ga eerst de kast in orde maken , denk dat ik hem wit ga spuiten met ma meters in het houten ?? front.
De plannen zijn er en nu dus een mooie versterker afleveren. Groeten Dennis