Gramafon spotify player DAC hack?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Gramafon spotify player DAC hack?
Al enige tijd maakte ik gebruik van een Gramafon (https://gramofon.com) om met spotify naar mn installatie te streamen. Yes, compressed, ik weet het, maar het gebruiksgemak wint het hier toch, zeker voor de overige gezinsleden. De Gramafon klinkt eigenlijk gewoon prima (in deze context), maar wat toch wel een gemis is, is dat er geen digital out op zit. Alleen maar een 3.5mm jack voor analoog uit.
Ik heb vandaag van Argon Stream M1 geïnstalleerd, deze heeft een optische uitgang, en kan ook nog flac etc van mn NAS spelen.
Nu had ik al eerder gelezen dat de Gramafon een AK4430 DAC chip aan boord heeft. Zo ziet het er van binnen uit: Ik ben erg benieuwd of het mogelijk is om de DAC chip 'af te tappen' en aan mn AFDAC LB te hangen is. Gewoon om dat het (hopelijk) kan. Ik heb het datablad van de chip als bijlage bijgevoegd. Dit is de pin layout: Nu ben ik niet erg thuis in DAC chips, maar het lijkt erop dat pin 8 bepaalt welk format de chip hanteert. Daar staat I2S bij. Kortom, is het mogelijk om een I2S signaal (of anders?) af te tappen en aan mn AF-DAC LB te koppelen?
Groet,
Stefan
Ik heb vandaag van Argon Stream M1 geïnstalleerd, deze heeft een optische uitgang, en kan ook nog flac etc van mn NAS spelen.
Nu had ik al eerder gelezen dat de Gramafon een AK4430 DAC chip aan boord heeft. Zo ziet het er van binnen uit: Ik ben erg benieuwd of het mogelijk is om de DAC chip 'af te tappen' en aan mn AFDAC LB te hangen is. Gewoon om dat het (hopelijk) kan. Ik heb het datablad van de chip als bijlage bijgevoegd. Dit is de pin layout: Nu ben ik niet erg thuis in DAC chips, maar het lijkt erop dat pin 8 bepaalt welk format de chip hanteert. Daar staat I2S bij. Kortom, is het mogelijk om een I2S signaal (of anders?) af te tappen en aan mn AF-DAC LB te koppelen?
Groet,
Stefan
- Bijlagen
-
- AK4430ET.pdf
- (357.81 KiB) 337 keer gedownload
Re: Gramafon spotify player DAC hack?
Ik zie op de print van de Dac jp1, i2s aansluiting, lijkt mij een optie als er nog niets aangeknoopt zit.
Ik zou er niet aan beginnen. Er is geen goede plek om draden op te solderen. Grote kans dat je de print beschadigt of sloopt. Daarnaast zijn I2S signalen niet geschikt voor het overbruggen van meer dan 10cm.
Waar dan? Ik zie m zo snel niethannesie schreef:Ik zie op de print van de Dac jp1, i2s aansluiting, lijkt mij een optie als er nog niets aangeknoopt zit.
A..Ha, nu zie ik het, je wilt van de U10 pinnen aftappen, dat is geen goed idee.!!
Tenzij het van JP1 kan...maar die kan ik niet vindenhannesie schreef:A..Ha, nu zie ik het, je wilt van de U10 pinnen aftappen, dat is geen goed idee.!!
Voor de duidelijkheid, er zou een verbinding moeten worden gemaakt van de Gramafon naar de LB-DAC print.
Dus moet je ergens van de G (Gramafon, U10) naar de LB ( JP1), en waar is dan het begin van het draadje en het eind, hoe had je dat gedacht?
Misschien heb ik je verkeerd begrepen.
Dus moet je ergens van de G (Gramafon, U10) naar de LB ( JP1), en waar is dan het begin van het draadje en het eind, hoe had je dat gedacht?
Ik heb langzaam in de gaten dat dit m niet gaat worden. Ik dacht even te begrijpen dat je een I2S aansluiting op t printjes had gezien. Gramafon is weer dicht. Ik ga dr een ander een plezier mee doenhannesie schreef:Voor de duidelijkheid, er zou een verbinding moeten worden gemaakt van de Gramafon naar de LB-DAC print.
Stefan