Pagina 1 van 2

Werktafel

Geplaatst: di 27 dec 2016, 14:30
door ds23man
Voor houtbewerking/boxenbouw wil ik een werktafel maken. Maar omdat ik merk dat mijn rug slechte werkhoudingen niet meer toelaat, moet ie simpel en snel in hoogte verstelbaar zijn.

Iemand een idee?

Re: Werktafel

Geplaatst: di 27 dec 2016, 14:38
door dre
ds23man schreef:
Voor houtbewerking/boxenbouw wil ik een werktafel maken. Maar omdat ik merk dat mijn rug slechte werkhoudingen niet meer toelaat, moet ie simpel en snel in hoogte verstelbaar zijn.

Iemand een idee?
Is zo'n motor werkbankje niets?

Re: Werktafel

Geplaatst: di 27 dec 2016, 14:42
door Arno
Je kunt een tweedehands elektrisch verstelbaar ziekenhuisbed op de kop tikken, en daar het onderstel van gebruiken. Ben laatst ook op zoek geweest en in het noorden waren er veel te vinden via marktplaats.

Re: Werktafel

Geplaatst: di 27 dec 2016, 14:44
door bas focal m180
dre schreef:
ds23man schreef:
Voor houtbewerking/boxenbouw wil ik een werktafel maken. Maar omdat ik merk dat mijn rug slechte werkhoudingen niet meer toelaat, moet ie simpel en snel in hoogte verstelbaar zijn.

Iemand een idee?
Is zo'n motor werkbankje niets?
Ja goeie. +1

Re: Werktafel

Geplaatst: di 27 dec 2016, 14:47
door dre
Arno schreef:
Je kunt een tweedehands elektrisch verstelbaar ziekenhuisbed op de kop tikken, en daar het onderstel van gebruiken. Ben laatst ook op zoek geweest en in het noorden waren er veel te vinden via marktplaats.
Da's in dit geval ook zeer multifunctioneel! :rofl:

Re: Werktafel

Geplaatst: di 27 dec 2016, 14:59
door dre

Re: Werktafel

Geplaatst: di 27 dec 2016, 15:12
door ds23man
Wat ben ik soms toch een helder licht. Loop ik door de schuur en heb nog zoiets staan:
dental.jpg
dental.jpg (13.81 KiB) 1112 keer bekeken
Stoel er af en werkplaat erop en ik heb een werkbank met electrohydraulische verstelling!

Kan zelfs het gewicht van Dre en Tino aan. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Re: Werktafel

Geplaatst: di 27 dec 2016, 15:15
door dre
ds23man schreef:
Wat ben ik soms toch een helder licht. Loop ik door de schuur en heb nog zoiets staan:

dental.jpg

Stoel er af en werkplaat erop en ik heb een werkbank met electrohydraulische verstelling!

Kan zelfs het gewicht van Dre en Tino aan. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Dus shockproof bedoel je? :mrgreen:

Re: Werktafel

Geplaatst: di 27 dec 2016, 15:29
door ds23man
Zoiets ja.

Hoppa:
_DSC1852.JPG
Bevestiginsvlak van de stoel blijft verticaal met heffen en dalen. Helaas heeft deze geen geheugenstanden.

Re: Werktafel

Geplaatst: di 27 dec 2016, 17:20
door ray5150
Arduino met een paar microschakelaars ?

Re: Werktafel

Geplaatst: di 27 dec 2016, 17:33
door ds23man
Ach waarom, als ie maar op en neer gaat. Heeft wel een instapstand dmv een potmeter. Maar eens even kijken of ik daar wat mee kan als basis werkhoogte.

Re: Werktafel

Geplaatst: wo 28 dec 2016, 16:36
door Wowly
Goed idee zeg! Mooie recycle!!

Ik zie graag een bouwverslagje!!!

Anders had ik thuis ook nog wel de motoren van een zeer grote behandelbank staan (van die uberovergedimensioneerde spindelmotoren)

Re: Werktafel

Geplaatst: wo 28 dec 2016, 16:40
door ds23man
In deze stoel zitten hydraulische cilinders, zo uit mijn hoofd moet ie 150Kg kunnen doen. Bouwverslagje komt er zeker. Eerst morgen even in mijn kont laten snijden.

Re: Werktafel

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 9:58
door ds23man
Wordt wat gecompliceerder dan verwacht:
_DSC1855.JPG
_DSC1856.JPG
_DSC1857.JPG
Zo meteen eerst even een stekker eraan.

Re: Werktafel

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 10:07
door dre
Het ziet er wel super degelijk uit! :goedzo:

Re: Werktafel

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 10:23
door Barry2001
+1. Als 'ie het nog doet dan wel te fiksen is is er wat van te maken. Na al het leed ooit in die stoel :mrgreen:

Re: Werktafel

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 11:02
door ds23man
dre schreef:
Het ziet er wel super degelijk uit! :goedzo:
Duits spul, dan weet je het wel.

Alles doet het nog, behalve de geheugen standen.

Re: Werktafel

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 11:18
door ds23man
Wordt minder gecompliceerd dan gedacht, de kleppen voor de hefcilinder zitten gelukkig in de voet:
_DSC1861.JPG
Dus even uitvogelen hoe die drie kleppen en pomp gestuurd worden, kan die hele rommel bovenop eruit.

Stevig bevestigingspunt voor het werkblad:
_DSC1863.JPG
Er zit zelfs een lampje voor achter het logo. :shock:
_DSC1862.JPG

Re: Werktafel

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 11:32
door hannesie
ds23man schreef:
dre schreef:
Het ziet er wel super degelijk uit! :goedzo:
Duits spul, dan weet je het wel.

Alles doet het nog, behalve de geheugen standen.
Dat heb ik ook........!! :lol: :lol:

Re: Werktafel

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 11:34
door dre
Scherp Hans! :lol:

Ik zou inderdaad proberen om het kantelgedeelte af te koppelen,dat moet ook lukken als ik zo kijk.
Waarom is de geheugen stand belangrijk?

Re: Werktafel

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 11:45
door ds23man
De geheugenstanden in deze stoel werken met verschuifbare microswitches. Voor mij verder niet belangrijk.

Re: Werktafel

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 12:28
door rjmulder
ds23man schreef:
Er zit zelfs een lampje voor achter het logo. :shock:
Was dan waarschijnlijk van een zwartwerker :mrgreen:

Re: Werktafel

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 12:40
door ray5150
Denk je wel aan je hechtingen ? :mrgreen:

Re: Werktafel

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 12:43
door ds23man
Heb geen hechtingen, gat laten ze open bij een abcesincisie.

Re: Werktafel

Geplaatst: zo 01 jan 2017, 12:45
door dre
ray5150 schreef:
Denk je wel aan je hechtingen ? :mrgreen:
:lagge: