Werktafel
Moderator: Beheerdersteam
Re: Werktafel
Is zo'n motor werkbankje niets?ds23man schreef:Voor houtbewerking/boxenbouw wil ik een werktafel maken. Maar omdat ik merk dat mijn rug slechte werkhoudingen niet meer toelaat, moet ie simpel en snel in hoogte verstelbaar zijn.
Iemand een idee?
Re: Werktafel
Je kunt een tweedehands elektrisch verstelbaar ziekenhuisbed op de kop tikken, en daar het onderstel van gebruiken. Ben laatst ook op zoek geweest en in het noorden waren er veel te vinden via marktplaats.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Werktafel
Ja goeie. +1dre schreef:Is zo'n motor werkbankje niets?ds23man schreef:Voor houtbewerking/boxenbouw wil ik een werktafel maken. Maar omdat ik merk dat mijn rug slechte werkhoudingen niet meer toelaat, moet ie simpel en snel in hoogte verstelbaar zijn.
Iemand een idee?
Re: Werktafel
Da's in dit geval ook zeer multifunctioneel!Arno schreef:Je kunt een tweedehands elektrisch verstelbaar ziekenhuisbed op de kop tikken, en daar het onderstel van gebruiken. Ben laatst ook op zoek geweest en in het noorden waren er veel te vinden via marktplaats.
Re: Werktafel
http://link.marktplaats.nl/m1119143929
http://link.marktplaats.nl/m1112679327
Zo iets lijkt me wel wat.
http://link.marktplaats.nl/m1112679327
Zo iets lijkt me wel wat.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Werktafel
Wat ben ik soms toch een helder licht. Loop ik door de schuur en heb nog zoiets staan:
Stoel er af en werkplaat erop en ik heb een werkbank met electrohydraulische verstelling!
Kan zelfs het gewicht van Dre en Tino aan.

Stoel er af en werkplaat erop en ik heb een werkbank met electrohydraulische verstelling!
Kan zelfs het gewicht van Dre en Tino aan.
Re: Werktafel
Dus shockproof bedoel je?ds23man schreef:Wat ben ik soms toch een helder licht. Loop ik door de schuur en heb nog zoiets staan:
dental.jpg
Stoel er af en werkplaat erop en ik heb een werkbank met electrohydraulische verstelling!
Kan zelfs het gewicht van Dre en Tino aan.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Werktafel
Zoiets ja.
Hoppa:
Bevestiginsvlak van de stoel blijft verticaal met heffen en dalen. Helaas heeft deze geen geheugenstanden.
Hoppa:
Bevestiginsvlak van de stoel blijft verticaal met heffen en dalen. Helaas heeft deze geen geheugenstanden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Werktafel
Ach waarom, als ie maar op en neer gaat. Heeft wel een instapstand dmv een potmeter. Maar eens even kijken of ik daar wat mee kan als basis werkhoogte.
Re: Werktafel
Goed idee zeg! Mooie recycle!!
Ik zie graag een bouwverslagje!!!
Anders had ik thuis ook nog wel de motoren van een zeer grote behandelbank staan (van die uberovergedimensioneerde spindelmotoren)
Ik zie graag een bouwverslagje!!!
Anders had ik thuis ook nog wel de motoren van een zeer grote behandelbank staan (van die uberovergedimensioneerde spindelmotoren)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Werktafel
In deze stoel zitten hydraulische cilinders, zo uit mijn hoofd moet ie 150Kg kunnen doen. Bouwverslagje komt er zeker. Eerst morgen even in mijn kont laten snijden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Werktafel
Wordt wat gecompliceerder dan verwacht:
Zo meteen eerst even een stekker eraan.
Zo meteen eerst even een stekker eraan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Werktafel
+1. Als 'ie het nog doet dan wel te fiksen is is er wat van te maken. Na al het leed ooit in die stoel 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Werktafel
Duits spul, dan weet je het wel.dre schreef:Het ziet er wel super degelijk uit!
Alles doet het nog, behalve de geheugen standen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Werktafel
Wordt minder gecompliceerd dan gedacht, de kleppen voor de hefcilinder zitten gelukkig in de voet:
Dus even uitvogelen hoe die drie kleppen en pomp gestuurd worden, kan die hele rommel bovenop eruit.
Stevig bevestigingspunt voor het werkblad:
Er zit zelfs een lampje voor achter het logo.
Dus even uitvogelen hoe die drie kleppen en pomp gestuurd worden, kan die hele rommel bovenop eruit.
Stevig bevestigingspunt voor het werkblad:
Er zit zelfs een lampje voor achter het logo.
Re: Werktafel
Dat heb ik ook........!!ds23man schreef:Duits spul, dan weet je het wel.dre schreef:Het ziet er wel super degelijk uit!
Alles doet het nog, behalve de geheugen standen.
Re: Werktafel
Scherp Hans!
Ik zou inderdaad proberen om het kantelgedeelte af te koppelen,dat moet ook lukken als ik zo kijk.
Waarom is de geheugen stand belangrijk?
Ik zou inderdaad proberen om het kantelgedeelte af te koppelen,dat moet ook lukken als ik zo kijk.
Waarom is de geheugen stand belangrijk?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Werktafel
De geheugenstanden in deze stoel werken met verschuifbare microswitches. Voor mij verder niet belangrijk.
Re: Werktafel
Was dan waarschijnlijk van een zwartwerkerds23man schreef:Er zit zelfs een lampje voor achter het logo.
