Pagina 1 van 2
Philips van het padje
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 14:48
door ds23man
Opm.: deze discussie is weggehaald uit deze vraagadvertentie voor Philips logo's.
Sjongejonge, ze zijn daar tegenwoordig behoorlijk van het padje:
http://www.philips.nl/c-p/MCM770_12/her ... entontwerp
Re: Gezocht: 2x Philips logo van Conductor serie luidsprekers
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 14:51
door ray5150
Het zal me ook een fantastisch breed geluidsbeeld geven zoals het opgesteld staat...
Re: Gezocht: 2x Philips logo van Conductor serie luidsprekers
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 15:08
door pappaleo
Wat is daar mis mee?
Re: Gezocht: 2x Philips logo van Conductor serie luidsprekers
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 15:20
door Shadow
Re: Gezocht: 2x Philips logo van Conductor serie luidsprekers
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 15:27
door ds23man
Re: Gezocht: 2x Philips logo van Conductor serie luidsprekers
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 15:35
door Jamesblond
Onderop het frontje.
Re: Gezocht: 2x Philips logo van Conductor serie luidsprekers
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 19:18
door Shadow
Welk frontje?

Gezocht: 2x Philips logo van Conductor serie luidsprekers
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 19:21
door Jamesblond
Shadow schreef:
Welk frontje?

Onderop de zwarte doekfronten van de speakers.
Re: Philips van het padje
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 19:44
door ds23man
Dan moet je ze wel eerst vinden......

Re: Philips van het padje
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 19:47
door Jamesblond
Ik geloof dat ik ff wat mis. Die fronten zijn er.
Re: Philips van het padje
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 19:48
door ds23man
Inderdaad, alleen zie je ze niet met het Hidden Sound System.............
Re: Philips van het padje
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 19:53
door ds23man
Re: Philips van het padje
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 20:16
door ray5150
Het bedrijf dat die dingen maakt voor Philips heeft ook nog een doos electronenbuizen opgeduikeld...
http://www.philips.nl/c-p/MCD909_12/her ... entontwerp
Re: Philips van het padje
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 21:35
door Ah!buis
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit echt van Philips komt,
De buizen zijn analoog en geven hierdoor een geluid dat beter door ons niet-lineaire gehoor kan worden verwerkt. Geluid uit een buis wordt minder vervormd en is beter omdat het helder, warm en levensecht klinkt.
Buizen zijn best leuke dingen, maar dit loopt de spuigaten uit
Anne
Re: Philips van het padje
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 21:42
door Pjotr
"helder, warm en levensecht"
Opblaasbuizen?

Re: Philips van het padje
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 21:55
door VintageHarry
Ah!buis schreef:Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit echt van Philips komt
Al enige tijd maakt Philips geen audio meer:
http://nos.nl/artikel/641193-philips-ve ... eotak.html
De merknaam Philips mag nog een aantal jaren door de nieuwe eigenaar gebruikt worden.
Re: Philips van het padje
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 22:08
door Shadow
Mijn oom werkt bij Philips, alles behalve medical en nog een paar cashcows gaat eruit

Re: Philips van het padje
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 23:10
door Ah!buis
Pure volksmisleiding (F.Jansen

)
Zal het vertrouwen in de geneeskundige spullen van Philips geen goed doen

.
Anne
Re: Philips van het padje
Geplaatst: zo 25 dec 2016, 23:11
door ray5150
Shadow schreef:Mijn oom werkt bij Philips, alles behalve medical en nog een paar cashcows gaat eruit

Klopt, pas nog was op het nieuws dat ook de licht-divisie verkocht is.
Consumenten electronica zoals televisies en bovengenoemd audio setje is gewoon ingekocht en van een merkje voorzien...
Re: Philips van het padje
Geplaatst: ma 26 dec 2016, 9:02
door ds23man
Tsja, als je av divisie Woox Innovations noemt.......
Re: Philips van het padje
Geplaatst: ma 26 dec 2016, 10:30
door Jamesblond
Philips heeft (of had tot een tijdje geleden) een aantal surround / dts receivers op de markt. Aan de binnenkant was dat gewoon een NAD T-serie receiver. Destijds had ik een dvd-speler van NAD, was dezelfde als die Marantz ( = Philips) bouwde en verkocht. Had alleen een ander splash screen bij aanzetten.
Re: Philips van het padje
Geplaatst: ma 26 dec 2016, 10:39
door ds23man
Als je geen R&D meer hebt moet je wel aan rebadging doen.
Re: Philips van het padje
Geplaatst: ma 26 dec 2016, 10:50
door Jamesblond
Dan ga je je afvragen of dat apparaat van NAD ook gewoon doorverkocht is met een ander frontje... En je (ik, in ieder geval) gaat je afvragen of de NAD niet veel te duur was, aangezien die meer kostte dan de Philips. T-752 omstreeks 2005 iets van €900 of €1000 voor betaald bij Hifi Corner in Grunn.
Re: Philips van het padje
Geplaatst: ma 26 dec 2016, 11:06
door Pjotr
Shadow schreef:Mijn oom werkt bij Philips, alles behalve medical en nog een paar cashcows gaat eruit

Ach je ziet het in de volle breedte: Bedrijven met een charismatisch directeur sterven uit. Het restant wordt gekannibaliseert door cash tijgers met geen andere visie dan egoïsme. Er komt helaas weinig goeds voor terug.
Re: Philips van het padje
Geplaatst: ma 26 dec 2016, 11:08
door Jamesblond
Idd. Lijkt een mondiaal maatschappelijk probleem, met z'n oorsprong in het kapitalisme. Ik merk het in de zorg ook. Niet best. Maar goed. Die discussie hoort hier niet thuis, denk ik.