Pagina 1 van 7

suggesties voor nieuw project. Het is de LBVS geworden...

Geplaatst: do 24 nov 2016, 17:55
door Frankv
Beste forumleden,

graag wil ik met een nieuw project beginnen, ben her en der aan het zoeken geweest naar bestaande modellen.
Mijn budget ligt tussen de 200/400 euro voor de drivers en zou daar graag wat voor bouwen, maar dan wel "value for the money"....

Heb een aantal luidsprekers bekeken, alleen nog niks beluisterd.

Graag jullie mening/ ervaring over deze modellen:
Monacor Xray
Lbs van Humble homemade hifi
Visaton Clou
Monacor Straight
Scanspeak Event

Eventuele suggesties of andere voorbeelden zijn van harte welkom!

Alvast bedankt.

Gr Frank

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: do 24 nov 2016, 18:39
door Shadow
Een woord: LVBS :rock:

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: do 24 nov 2016, 18:42
door Shadow

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: do 24 nov 2016, 18:46
door Shadow
Er is hier ook een ontwerpwedstrijd gehouden;

ontwerpwedstrijd

Ik zou vooral de topics zonder 'vintage' erin aanbevelen, het is iets meer werk als een kant en klaar kitje maar enkele zijn zeer de moeite waard.
Forumsponsor Rumoh levert alle spulletjes :rock:

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 10:28
door ShadeTrenicin
Shadow schreef:
Een woord: LVBS :rock:
Zeg, dit is inderdaad een mooi project om op te pakken na de sticks..

:bakkie:

Ik ben al aan het bestellen :lol: :lol: :lol:

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 10:35
door pappaleo
Shadow schreef:
Een woord: LVBS :rock:
Laag Vloerstaand Budget Systeem?

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: vr 25 nov 2016, 12:03
door Shadow
pappaleo schreef:
Shadow schreef:
Een woord: LVBS :rock:
Laag Vloerstaand Budget Systeem?
Oh crap ik maak hem ook een keer :think:
Het moet dus zijn; LBVS :rofl:

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 0:23
door Frankv
Haha Lbvs dus...... Iemand enig idee waar deze mee te vergelijken is? Heb de Lbvs nog nooit gehoord namelijk.... Luister momenteel naar Jamo S628

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 0:36
door Shadow
Frankv schreef:
Luister momenteel naar Jamo S628
Da's een lastige om te overtreffen qua prijs-kwaliteit :-s

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 7:36
door MechanicalAnimal
Zeker aan de top van je budget of er net ooverheen met 370 euro per speaker máár daar zit het filter materiaal en zelfs de schroeven van de drivers bij in.

http://www.humblehomemadehifi.com/Fast-One.html
Fast-One.jpg
Fast-One_05.jpg

Die outriggers zittten er voor die prijs ook niet bij, maar allicht zijn die via hier te frezen bij reen forumlid ofzo.

Je kunt ze denk ik bij Tony in zijn woning gewoon gaan luisteren :rock:

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 11:34
door Walt
Tony geeft zelf op de frontpage aan nog niet helemaal tevreden te zijn met deze speakers...

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 12:48
door Frankv
zo die zien er wel gelikt uit zeg! maja dan ga je qua prijs al richting 750,- voor een setje....

Heeft Tony de modellen allemaal thuis staan? voor demonstratie? De Lbs van hem hadden mn aandacht ook wel een beetje... iemand hier ervaring mee?

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 13:08
door Shadow
Lbs? De low budget speaker?
Ik geloof dat die nog niet klaar is...
Wat ik zie aan units verwacht ik geen betere prestatie als de lbvs, maar hij mikt dan ook op een duidelijk lagere prijs.

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 14:06
door Frankv
ja ik bedoel deze 2 modellen:

http://www.humblehomemadehifi.com/downl ... fi_LBS.pdf

en de

http://www.rumoh.eu/lbvs-i

of evt andere alternatieven....
Heb ook rondgesnuffeld over bouwpakketten van Monacor, maar daar zijn de meningen over verdeeld qua kwaliteit van producten?
Zijn er nog zelfbouwkits van Scanspeak binnen mn budget?

Vond tussen de ontwerpwedstrijd ook leuke modellen :

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=250 (project 03 2weg SB acoustic TL)

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=300 (project 09 TBSpeaker)

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 14:20
door Shadow
Een lbvs is echt een aanrader qua bang for the buck, ik heb ze maar 1x mogen beluisteren maar was erg onder de indruk!

De sb tl is volgens mij nog niet voltooid en de tb speaker wel, contact 'dre' voor info.

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 17:01
door Kappa7
Ik ben de exacte speaker even kwijt maar een jaar of 3 of 4 geleden stond er in Hengelo een ontzettend goede speaker waarvan toen werd aangegeven dat het wel eens de nieuwe LBVS zou kunnen zijn.
Welke speaker was dat ook al weer.

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 17:52
door Shadow
Kappa7 schreef:
Ik ben de exacte speaker even kwijt maar een jaar of 3 of 4 geleden stond er in Hengelo een ontzettend goede speaker waarvan toen werd aangegeven dat het wel eens de nieuwe LBVS zou kunnen zijn.
Welke speaker was dat ook al weer.
Had Rudi hem bij?

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 17:59
door ray5150
Was dat niet die met die rood-bronskleurige units erin ?

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 18:09
door Kappa7
Gevonden.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 5#p1674931
Het waren deze speakers.
Edit.
En ook de link naar het betreffende bouw topic.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=19886
Erg mooie speaker, zeker voor het budget.

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 21:20
door dre
De tweeters staan op MP.

http://link.marktplaats.nl/m1107606261

Dat scheelt weer een paar tientjes.

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: ma 28 nov 2016, 7:31
door MechanicalAnimal
Walt schreef:
Tony geeft zelf op de frontpage aan nog niet helemaal tevreden te zijn met deze speakers...
huh......ik heb dat nergens kunnen lezen. Kun je dat ff laten zien?


edit: ik zie die hele Fast-One niet meer op de website, das raar :!:
Frankv schreef:
zo die zien er wel gelikt uit zeg! maja dan ga je qua prijs al richting 750,- voor een setje....

Heeft Tony de modellen allemaal thuis staan? voor demonstratie? De Lbs van hem hadden mn aandacht ook wel een beetje... iemand hier ervaring mee?
TS heeft budget voor 200-400 voor alleen de drivers. Vandaar dat ik hem er toch opzet.

De kitprijs van deze ligt op 370 euro per speaker, maar dat is dus INCLUIS filteronderdelen etc. Nou weet niemand hier wat TS voor het filter begroot heeft dus hij kan zelf uiterekenen of hij met deze prijs uitkomt :mrgreen:

Ik denk dat deze Fast-One weer een stapje hoger op de ladder is, voor een relatief bescheiden budget.

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: ma 28 nov 2016, 9:18
door EnjoyProg
Heb je al op zaphaudio gekeken? Die heeft meerdere ontwerpen met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zelf lijkt me de ZA-SR71 wel erg mooi met de reed cone van Seas. Je kunt hier eenvoudig een vloerdtaander van maken als je wilt.

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: ma 28 nov 2016, 19:12
door Walt
Ik neem aan dat Tony de fast one van zijn website verwijderd heeft omdat hij er nog niet tevreden mee is.

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: ma 28 nov 2016, 19:20
door Shadow
Walt schreef:
Ik neem aan dat Tony de fast one van zijn website verwijderd heeft omdat hij er nog niet tevreden mee is.
Dat denk ik ook Walter, vond het verbazend dat ie dat zo lang liet staan eigenlijk.

Re: suggesties voor nieuw project

Geplaatst: di 29 nov 2016, 8:15
door MechanicalAnimal
Shadow schreef:
Walt schreef:
Ik neem aan dat Tony de fast one van zijn website verwijderd heeft omdat hij er nog niet tevreden mee is.
Dat denk ik ook Walter, vond het verbazend dat ie dat zo lang liet staan eigenlijk.
dat zou zo maar kunnen, ik heb het namelijk niet meer terug kunnen vinden op de site.

Neemt niet weg dat ik het volste vertrouwen heb dat Tony hier nog iets moois van gaat maken en hem terugzet. Ik vond het in elk geval een enorm mooie luidspreker zo.

maar allicht wat aan de prijzige kant voor de TS.