Plywood, (berken)multiplex, triplex ...
Geplaatst: wo 19 jul 2006, 9:39
Hallo, ik ben bezig met een project (Amerikaans) waarin ze ´plywood´ gebruiken. Volgens mij is dat toch gewoon multiplex, zoals ook te koop in de houthandel en bouwmarkt? Daar heb je dan Triplex en Berkenmultiplex, wat ik het vaakst tegenkom.
Als je hiervan 18mm neemt, hoe werk je dat dit normaliter af (zeker de kopse kant) zodat het een beetje strak wordt? Ga je dat gronden en lakken net als MDF of alleen beitsen als hout? En als je die kopse kant dan bekijkt met al die lagen, wordt dat wel mooi?
Dank, Ralph
Als je hiervan 18mm neemt, hoe werk je dat dit normaliter af (zeker de kopse kant) zodat het een beetje strak wordt? Ga je dat gronden en lakken net als MDF of alleen beitsen als hout? En als je die kopse kant dan bekijkt met al die lagen, wordt dat wel mooi?
Dank, Ralph