Henkjan's ncore

Laat in alle details je versterker creaties zien!

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
In een showcase-onderwerp kunnen geen reacties worden geplaatst.
Zie ook: info en index
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Henkjan's ncore

Bericht door Henkjan »

Het verhaal van mijn ncore versterker

Het is een vrij lang verhaal, vooral de tijd die er overheen ging om te komen tot hoe die uiteindelijk is geworden:

De 1e verschijning op t forum was op 15 september 2012:
Afbeelding
viewtopic.php?f=7&t=16720&start=25#p1603856

en nog geen 3 weken later zaten de beschuitjes "tijdelijk" in een hifi2000 kast, in welke er diverse luisterdagen mee is afgegaan:
ncore speelt - tijdelijk in kast.jpg
Dat witte vlakje is de plek gereserveerd voor de ds23man standby print



Een aantal jaren, en aantal opties voor een nette behuizing later, werd het in de herfst van 2016 wat duidelijker in mn hoofd hoe de definitieve kast er uit zou gaan zien:
  • basis de zelfde hifi2000 kast
  • nette achterkant met logo, neutriks, etc
  • voorkant van massief hout (ik had nog een plank zebrano staan) met in het midden een glazen ornament met zwaan dat ik van mn dochters voor een verjaardag had gekregen
zwaan.jpg
Vervolgens sketchup aangezwengeld:
front ncore voorkant.png
front ncore achterkant.png
achterkant ncore.png
achterkant ncore - binnekant.png
en dit ontwerp, samen met de plank hout en de blanco achterkant van de kast naar FreesKees opgestuurd.




.
Bijlagen
QR code HJ's ncore topic.jpg
QR code HJ's ncore topic.jpg (26.16 KiB) 1152 keer bekeken
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Henkjan's ncore

Bericht door Henkjan »

nadat Kees m'n ideeën had omgezet in iets dat ook te bouwen was, bleef het wachten op wat tijd om eindelijk aan de slag te gaan. dat werd dus feb/maart van dit jaar, toen ik het geluk had een zeer rustige tijd op m'n werk te hebben en een werkgever die gelukkig niet verwachtte dat ik op kantoor ging duimendraaien dus ik kon lekker thuis aan de bak.

Hieronder de foto's hoe er er nu allemaal uitziet, met kort toelichting van bepaalde details:
ncore - voor.jpg
ncore - achterkant.jpg
ncore.jpg




.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Henkjan's ncore

Bericht door Henkjan »

de details:

achter het ornament zitten 2 LEDjes, aangestuurd vanuit het standby printje. groen voor aan, blauw voor standby:

[ Bekijk op youtube ]

De blauwe LED staan gericht op de zwaan:
ncore - zwaan blauw.jpg
De groene LED is de felste die ik kon vinden (35cd) en staat gericht op de SMPS die achter de zwaan staat, met voldoende 'strooilicht' om de zwaan helder groen te maken (feller dan de blauwe standby). Een deel van de zwaan is helder glas, je kan er dus het interieur van de versterker door zien.
ncore - zwaan groen.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Henkjan's ncore

Bericht door Henkjan »

op de aan/uit knop aan de voorkant heeft Kees het ncore logo gelaserd:
ncore - knopje.jpg
de knop is van het zelfde hout, en zo uitgefreesd dat de tekening van het hout netjes doorloopt.
niet zichtbaar op de foto is de achterkant met de oplossing van Kees zodat het knopje netjes blijft zitten.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Henkjan's ncore

Bericht door Henkjan »

De voeten zijn opgebouwd uit 2stuks 7cm ronde multiplex schijven, met er tussen een dikke laag gestolde kit.
om deze sandwich heen zit vilt dat net iets breder is zodat alleen het vilt contact maakt met de ondergrond
ncore - voet.jpg
Plaats reactie