weerstand parallel
Moderator: Beheerdersteam
weerstand parallel
in het hoog moet ik een weerstand plaatsen van 1,5ohm
wat is technisch gezien beter?
1x 1.5 ohm
2x 3.0 ohm parallel
of maakt het geen ruk uit als de waarde maar klopt?
wat is technisch gezien beter?
1x 1.5 ohm
2x 3.0 ohm parallel
of maakt het geen ruk uit als de waarde maar klopt?
Re: weerstand parallel
Ik ga voor geen ruk,tenzij je laag vermogen weerstanden gebruikt.
Dan kunnen ze met 2 parallel dubbel vermogen aan.
Dan kunnen ze met 2 parallel dubbel vermogen aan.
Maar, weet Wim ook wat het verschil tussen laag en hoog vermogen ? En wat voor weerstanden heeft hij beschikbaar ?
Laat ik het proberen
De weerstand staat in serie, en ik denk dat het laag vermogen is n.l 5w Dale meen dat de rabrikant Vishay heet of zo iets
En ik heb nog een mundorf supreme resist maar die zijn wat fors uitgevallen t.o.v de Dale
De weerstand staat in serie, en ik denk dat het laag vermogen is n.l 5w Dale meen dat de rabrikant Vishay heet of zo iets
En ik heb nog een mundorf supreme resist maar die zijn wat fors uitgevallen t.o.v de Dale
- RNacoustics
- Contacteer:
Volgens mij zijn er alleen weerstanden voor LS luidspreker filters in de E12 reeks verkrijgbaar.
Dus 3 Ohm is niet te krijgen. Wordt het dus 1 x 1,5 ohm.
Klopt het zijn eigenlijk 3.3ohm weerstanden die parallel dan heb ik effectief 1,65ohm over tegen over 1exemplaar van 1,5 ohm
Of die 0,15ohm nu echt invloed heeft?
Was meer nieuwsgierig of 1 weerstand dan wel 2 stuks parallel voor of nadelen hebben?
Of die 0,15ohm nu echt invloed heeft?
Was meer nieuwsgierig of 1 weerstand dan wel 2 stuks parallel voor of nadelen hebben?
Maar als ik 3.30 en 33 ohm parallel zet krijg ik toch 3 ohm?RNacoustics schreef:Volgens mij zijn er alleen weerstanden voor LS luidspreker filters in de E12 reeks verkrijgbaar.
Zo kan ik toch elke willekeurige waarde samenstellen?
Waar het mij om gaat zijn er aan deze methode nadelen?
- RNacoustics
- Contacteer:
Jij had het over 2 x 3 ohm. op zo'n manier heb je al 4 weerstanden nodigWim P schreef:Maar als ik 3.30 en 33 ohm parallel zet krijg ik toch 3 ohm?RNacoustics schreef:Volgens mij zijn er alleen weerstanden voor LS luidspreker filters in de E12 reeks verkrijgbaar.
RNacoustics schreef:Jij had het over 2 x 3 ohm. op zo'n manier heb je al 4 weerstanden nodigWim P schreef:Maar als ik 3.30 en 33 ohm parallel zet krijg ik toch 3 ohm?RNacoustics schreef:Volgens mij zijn er alleen weerstanden voor LS luidspreker filters in de E12 reeks verkrijgbaar.
Inderdaad daar ging het mij ook om zijn er nadelen met meerdere parallele weerstanden t.o.v 1 exemplaar?
Volgens de meeste reactie's maakt dit totaal niet uit, en kan ik om een bepaalde waarde te creeren gewoon meerdere weerstanden gebruiken ook al moeten dit er 4 zijn.
Heb nog een kwart schoendoos vol met Weerstanden