Pagina 1 van 2
XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: zo 31 jul 2016, 22:01
door 74Eric74
Ik heb vandaag een paar satellieten met een subwoofer gekregen en ik vroeg me af of iemand hier wat meer van af weet. Het lijkt mij een best duur setje.
Heb even geen rolmaat bij de hand (verhuizing..), maar volgens mij zijn de twee-weg satellieten ongeveer 40-45cm hoog, 10-15cm breed en 25-30cm diep.
De subwoofer is een kubus met gelijke kanten die even hoog is als de satellieten (40-45cm). Het is een passieve bandpass. Enkele dubbelspoels driver met twee filters en twee aansluitingen voor banaanpluggen.
Weet iemand hier meer van deze set?

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: zo 31 jul 2016, 22:04
door ray5150

Ik zie geen afbeeldingen... nu wel...
Klinken ze ook nog een beetje ?
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: zo 31 jul 2016, 22:05
door 74Eric74
Nu wel

Sorry was een beetje aan het klooien

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: zo 31 jul 2016, 22:06
door 74Eric74
Ze klinken erg goed voor mijn gevoel! Sub geeft mooie strakke bas en de satellieten klinken erg helder.
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: ma 01 aug 2016, 1:55
door Kappa7
Dit lijkt op de
AW7AL maar daar zie ik zo geen sub bij.
Je kunt natuurlijk ook even contact opnemen met Age.
Ik verwacht dat hij nog wel weet wat hij gebouwd heeft.
http://xanaduspeakers.nl/contact/
Xanadu zijn overigens erg mooie speakers.
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: ma 01 aug 2016, 7:22
door Zweitse
Misschien is hier iets te vinden?
Xanadu
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: di 02 aug 2016, 7:36
door 74Eric74
Kappa7 schreef:Dit lijkt op de
AW7AL maar daar zie ik zo geen sub bij.
Je kunt natuurlijk ook even contact opnemen met Age.
Ik verwacht dat hij nog wel weet wat hij gebouwd heeft.
http://xanaduspeakers.nl/contact/
Xanadu zijn overigens erg mooie speakers.
Ja ze lijken er inderdaad ook op, maar volgens mij zijn ze het net niet. Ik zal inderdaad even contact opnemen voor de zekerheid!
Zweitse schreef:Misschien is hier iets te vinden?
Xanadu
Zo ver was ik inderdaad ook, maar toch bedankt

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: di 02 aug 2016, 8:45
door Kappa7
Ik denk dat het deze set is.
1995 DS21/DS5
Een combinatie van een passieve (zonder ingebouwde versterker) subwoofer en 2 satellieten. De wooferkast was een zg. bandpass, die hebben veel rendement, gaan niet snel kapot en klinken goed. Een sub goed laten samengaan met de satelliet was ook toen al lastig maar lukte prima. De klank was zeer heftig, gortdroge iets overdreven bas en mooie mid/hoog satellieten. In de surround sets kon de woofer prima de kamer vullen met filmspektakel of goede muziek.
Afm. sub 45x45x45 30Hz…180 Hz. 88 dB/W/m 4 Ohm, 22 cm bas. Sat. 30x16x15 2-weg, bezetting DS14-2 75Hz..22kHz 88Db
FL 1.900,–
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: di 02 aug 2016, 20:13
door 74Eric74
Kappa7 schreef:Ik denk dat het deze set is.
1995 DS21/DS5
Een combinatie van een passieve (zonder ingebouwde versterker) subwoofer en 2 satellieten. De wooferkast was een zg. bandpass, die hebben veel rendement, gaan niet snel kapot en klinken goed. Een sub goed laten samengaan met de satelliet was ook toen al lastig maar lukte prima. De klank was zeer heftig, gortdroge iets overdreven bas en mooie mid/hoog satellieten. In de surround sets kon de woofer prima de kamer vullen met filmspektakel of goede muziek.
Afm. sub 45x45x45 30Hz…180 Hz. 88 dB/W/m 4 Ohm, 22 cm bas. Sat. 30x16x15 2-weg, bezetting DS14-2 75Hz..22kHz 88Db
FL 1.900,–
Dat dacht ik eerst ook, alleen de afmetingen kloppen niet

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: di 02 aug 2016, 20:53
door 74Eric74
Heb even de maten opgemeten.
Sattelieten: 25x40x17 (diepte x hoogte x breedte)
Subwoofer: 38x38x38
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: vr 05 aug 2016, 8:39
door markbakk
Aan de unitbezetting zal het niet liggen. De tweeter weet ik niet zeker, Eton of Audax o.i.d. De midwoofer is volgens mij een Vifa polyprop, weliswaar met gestanst stalen chassis, maar die zijn nog steeds erg goed.
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: ma 08 aug 2016, 20:49
door 74Eric74
Xanadu geeft ook geen reactie op mijn vraag. Bedankt in ieder geval allemaal!

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: ma 08 aug 2016, 23:40
door Kappa7
Tis vakantie tijd hé.
Dan kan een reactie wat langer duuren.
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: di 09 aug 2016, 6:42
door SARK
Schroef de units eens los en maak wat foto's van de achterzijde, ik ben wel nieuwschierig naar wat voor uniets in de sattelieten zijn gebruikt.
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: do 11 aug 2016, 19:43
door 74Eric74
SARK schreef:Schroef de units eens los en maak wat foto's van de achterzijde, ik ben wel nieuwschierig naar wat voor uniets in de sattelieten zijn gebruikt.
Zal ik over een paar dagen doen, ben nu aan het verhuizen

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: do 11 aug 2016, 23:46
door MarcoSQ
Aan losschroeven heb je meer zekerheid, maar : die tweeter moet wel een Audax zijn, lijkt sterk een HD100D25. (Goedkoop maar heel prettig ding. Wel van minstens 20 jaar terug). Als ik daar op google echter, +xanadu : geen relevante hits

.
Midwoof weet ik zo niet...
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: vr 12 aug 2016, 13:20
door pappaleo
MarcoSQ schreef:Aan losschroeven heb je meer zekerheid, maar : die tweeter moet wel een Audax zijn, lijkt sterk een HD100D25. (Goedkoop maar heel prettig ding. Wel van minstens 20 jaar terug).
Maak daar maar 35 van. Het ding mag gebruikt worden in de Vintage wedstrijd.
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: zo 14 aug 2016, 22:42
door MarcoSQ
Mits het ze idd zijn : die dingen zijn
heel lang geleverd, de VW Kever onder de tweets. Dat ze in een catalogus van 35 jaar geleden staan, maakt déze exemplaren nog niet zo oud. (Net zomin als dat elke kever 75 jaar oud is

). Die Xanadu kasten zien mij er ook absoluut niet uit, als een ontwerp van 35 jaar terug...
Weet tamelijk zeker dat ik hier vroeg jaren 90 een aantal nieuwe sets van in handen heb gehad. De opvolger is ook al weer bijna 20jr (and counting) leverbaar.
Ben je al gesetteld, Eric ? We wachten in spanning (maar rustig aan hoor

)!
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: ma 15 aug 2016, 0:49
door 74Eric74
MarcoSQ schreef:Mits het ze idd zijn : die dingen zijn
heel lang geleverd, de VW Kever onder de tweets. Dat ze in een catalogus van 35 jaar geleden staan, maakt déze exemplaren nog niet zo oud. (Net zomin als dat elke kever 75 jaar oud is

). Die Xanadu kasten zien mij er ook absoluut niet uit, als een ontwerp van 35 jaar terug...
Weet tamelijk zeker dat ik hier vroeg jaren 90 een aantal nieuwe sets van in handen heb gehad. De opvolger is ook al weer bijna 20jr (and counting) leverbaar.
Ben je al gesetteld, Eric ? We wachten in spanning (maar rustig aan hoor

)!
Zal kijken of ik morgen even tijd kan vinden

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: di 23 aug 2016, 21:10
door 74Eric74
74Eric74 schreef:
Zal kijken of ik morgen even tijd kan vinden

Oeps.. Sorry was iets later..

De tweeter is dus een Seas 25 TFF H457-6
Midrange: wordt er niet veel wijzer van

Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: za 27 aug 2016, 8:42
door wouter
De tweeter is van 7/97 dus een heel oud ontwerp zal het inderdaad niet zijn.
Ook is het een Seas tweeter, geen audax, maar zeker niet minder.
Zo lang Age niet reageert hebben we een mooi raadsel. De korf van de luidspreker is een combi van dingen die ik herken, maar als geheel herken ik hem ook niet.
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: ma 29 aug 2016, 17:43
door 74Eric74
Dan wachten we mooi af.
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: do 03 nov 2016, 17:28
door Shadow
En al nieuws?
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: do 03 nov 2016, 18:26
door 74Eric74
Nee, heb nog steeds geen flauw idee..
Re: XANADU satallieten met subwoofer, welke zijn het?
Geplaatst: do 03 nov 2016, 19:33
door Shadow
Gewoon lekker van genieten dan maar.