Ivm met een aanstaande verhuizing, is het niet meer mogelijk om mijn huidige B&W Nautilus 804 als rears in te zetten. Ik zal voor mijn rears naar een plafond montage moeten, en dat bekent de overstap naar een monitor speaker.
Tevens kies er dan ook meteen voor om ipv een 4.1 setup naar een 6.1 (centerloos) te gaan, maar dat terzijde.
De reden waarom ik naar DHZ aan het kijken ben is de vorm van de kast. Natuurlijk kan ik de N804 omwisselen voor 2 sets N805, maar dat staat natuurlijk voor geen meter aan het plafond. Ik wil de vorm van de kast zo maken dat deze zo min mogelijk in het interieur opvalt, bijvoorbeeld een driehoeksvorm. Wel wil ik rekening houden met eventuele plafond reflecties, dus wellicht is een driehoek ook niet de beste vorm, en moet ik kijken naar speaker die ik iets van het plafond af monteer.
Mijn vraag is nu, naar wel DHZ ontwerp kan ik het beste kijken? De speaker moet voldoen aan de volgende voorwaarde:
1. compact te bouwen
2. passend bij Nautilus 802
3. voldoende laag (minimaal 60hz)
Zelf denk ik aan de A4 van Speakerland. Zou dit bij de N802 passen ?
DHZ sides en rears icm B&W Nautilus 802
Moderator: Beheerdersteam
De Tang Band W5-610S is ook een erg mooie speaker en je houdt het Kevlar karakter. Een klein beetje warm, maar toch lekker.
Ik gebruik hem in tweevoud in mijn center in 15 liter met poort en het klinkt erg lekker. Toevallig had ik het laatste verkeerd aangesloten, mijn linker kanaal als centerkanaal en het duurde een tijdje voordat ik het echt door had omdat de center een goed beeld opbouwt met de Tangbands en ook voldoende laag gaat. In mijn fronts zitten 10" woofers, maar de W5's willen niet veel minder laag.
Als tweeter een simpele metaldome erbij is misschien wel lekker.
Ik gebruik hem in tweevoud in mijn center in 15 liter met poort en het klinkt erg lekker. Toevallig had ik het laatste verkeerd aangesloten, mijn linker kanaal als centerkanaal en het duurde een tijdje voordat ik het echt door had omdat de center een goed beeld opbouwt met de Tangbands en ook voldoende laag gaat. In mijn fronts zitten 10" woofers, maar de W5's willen niet veel minder laag.
Als tweeter een simpele metaldome erbij is misschien wel lekker.


