Musical Fidelity A5.5 vraag
Moderator: Beheerdersteam
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Musical Fidelity A5.5 vraag
Hoi,
sinds enige tijd ben ik de gelukkige eigenaar van een Musical Fidelity A5.5 set. Nu wilde ik laatst een paar cd's spelen, waarbij de cd-speler direct voor het spelen een paar mechanische tikken liet horen. Het betreft "copy controlled" cd's. Het zijn cd's uit de Blue Note Trip serie. Bij de beide cd's uit de verpakking (het is een dubbel-cd) vertoont de speler dit gedrag. Bij andere (eveneens copy controlled) cd's uit dezelfde serie is er niets aan de hand. De cd's zijn krasvrij en schoon. Ik heb de speler even open gemaakt om te zien wat er aan de hand is. Het lijkt of bij het tikken de laser probeert te focussen en dat niet lukt. De cd's spelen verder prima, zonder haperen, tot het eind. Wat zou dit kunnen zijn?
Overigens staat in de manual van het apparaat dat in de buizenbuffer ECC88 buizen worden gebruikt. Maar in het apparaat trof ik wat anders aan: Electro Haramonix 6922EH. Zijn deze elektrisch uitwisselbaar met ECC88? Of zijn het gewoon dezelfde? Is klankmatig een verbetering/verandering te krijgen door ECC88's te plaatsen? Niet dat ik iets te klagen heb: ik vind het een fantastische speler en ik hoor vrijwel geen verschil tussen de buizen output of de digitale output via de DAC in een Emotiva UMC200.
sinds enige tijd ben ik de gelukkige eigenaar van een Musical Fidelity A5.5 set. Nu wilde ik laatst een paar cd's spelen, waarbij de cd-speler direct voor het spelen een paar mechanische tikken liet horen. Het betreft "copy controlled" cd's. Het zijn cd's uit de Blue Note Trip serie. Bij de beide cd's uit de verpakking (het is een dubbel-cd) vertoont de speler dit gedrag. Bij andere (eveneens copy controlled) cd's uit dezelfde serie is er niets aan de hand. De cd's zijn krasvrij en schoon. Ik heb de speler even open gemaakt om te zien wat er aan de hand is. Het lijkt of bij het tikken de laser probeert te focussen en dat niet lukt. De cd's spelen verder prima, zonder haperen, tot het eind. Wat zou dit kunnen zijn?
Overigens staat in de manual van het apparaat dat in de buizenbuffer ECC88 buizen worden gebruikt. Maar in het apparaat trof ik wat anders aan: Electro Haramonix 6922EH. Zijn deze elektrisch uitwisselbaar met ECC88? Of zijn het gewoon dezelfde? Is klankmatig een verbetering/verandering te krijgen door ECC88's te plaatsen? Niet dat ik iets te klagen heb: ik vind het een fantastische speler en ik hoor vrijwel geen verschil tussen de buizen output of de digitale output via de DAC in een Emotiva UMC200.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Musical Fidelity A5.5 vraag
Bijna precies hetzelfde.Zijn deze elektrisch uitwisselbaar met ECC88? Of zijn het gewoon dezelfde?
6DJ8=ECC88
6922 is verbeterde versie van 6DJ8. Langer leven, hogere spanning kan er op en minder "microfonisch"
De 6922 =E88CC.
Je kan uit nog veel meer typen kiezen bijvoorbeeld russische 6n23p, 7308..bla bla. Sterker nog...waarschijnlijk zijn jouw 6922's gewoon 6n23p buizen.
Absoluut.Is klankmatig een verbetering/verandering te krijgen door ECC88's te plaatsen
Hier een link naar iemand die buizen vergeleek in zijn systeem:
http://www.head-fi.org/t/761078/6922-tu ... 88cc-tubes
Samenvatting van zijn bevindingen:
Reflektor Holy Grail '75 6N23P SWGP Silver Shields 121.7
Siemens Cca Gray Shield '63s 117.8
Siemen Cca Gray Shield '65s 117.5
Telefunken Ulm E188CC '60s 117.3
Reflektor '74 6N23P SWGP Silver Shields 116.1
Amperex PW D Getter 115.2
Philips Miniwatt SQ E188CC Heerlen Halo Getter VR9 '64 114.2
Amperex USN-CEP 7308 White '65 VR5 113.7
Voskhod '75 6N23P Gray Shield SWGP 111.3
Amperex 7308 Green Print '68 109.1
Siemens E88CC '60s Gray 107.6
Telefunken Ulm E88CC '60s 107.5
Reflektor 6N23P '65 Dual Straight Wire Getter 106.8
Valvo Heerlen E88CC '67 Large Halo Getter 106.3
Nevz 6N1P-E '66 105.3
Siemens E88CC '70s Silver 100.0
Mullard England CV2492 94.6
Laatst gewijzigd door Bas Horneman op vr 12 feb 2016, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Musical Fidelity A5.5 vraag
En omdat we toch een beetje trots zijn op Limburgse ambachtelijkheid moet je in het bovenstaande rijtje het woord herleen veranderen in Heerlen.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Musical Fidelity A5.5 vraag
Ik moet helemaal niks
Aangepast. Kan helaas de oorspronkelijke tekst niet aanpassen.
Aangepast. Kan helaas de oorspronkelijke tekst niet aanpassen.
Re: Musical Fidelity A5.5 vraag
Klopt, het is weekend!!!!!Bas Horneman schreef:Ik moet helemaal niks![]()
Aangepast. Kan helaas de oorspronkelijke tekst niet aanpassen.
Re: Musical Fidelity A5.5 vraag
Een week geleden was het nog Sjpassemich, naar analogie van Vrusschemig en Musschemig. Ik weet dat ik een Rotterdamse collega kreeg die naar het Vrusskenhusken moest, ze dacht dat ze naar Zweden moest.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Musical Fidelity A5.5 vraag
Teleac.ds23man schreef:Is dit een taalcursus van Teleac?
Dat roept bij mij associaties op met telex, zwart wit tv en telefonistes die je doorverbonden door banaanstekers om te pluggen.
Zit ik in de buurt ?
