Wie herkent deze versterker?
Moderator: Beheerdersteam
-
WouterBlom
Wie herkent deze versterker?
Hallo, zo'n 10 jaar geleden kocht ik deze versterker op Marktplaats, ik ben op zoek naar degene die deze heeft gemaakt. Hij werkt nu niet maar ik ben van plan m weer op te knappen.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag, ik ben nog een leek op dit gebied.
Groet,
Wouter
Als iemand tips heeft hoor ik het graag, ik ben nog een leek op dit gebied.
Groet,
Wouter
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Wie herkent deze versterker?
Dat is volgens mij een uitgeklede bocama lafayette 224b.
Uitgekleed als in: uit zijn oorspronkelijke behuizing gehaald.
Uitgekleed als in: uit zijn oorspronkelijke behuizing gehaald.
- pappaleo
- Contacteer:
Dat zeg ikhannesie schreef:Dat zou zo maar eens een LaFayette kunnen zijn.
We hebben in ieder geval dezelfde indruk, en op dezelfde tijd.
- pappaleo
- Contacteer:
Nee, ik had meer dan 19 seconden nodig om het plaatje erbij te zoeken.ray5150 schreef:Hans was 19 seconden eerder.
Had ik niet nodig, zat in mijn hersenen opgeslagen, en werd direct herkend.pappaleo schreef:Nee, ik had meer dan 19 seconden nodig om het plaatje erbij te zoeken.ray5150 schreef:Hans was 19 seconden eerder.
Het enige is dan dat ik wat langzamer type op mijn toetsenbord, maar dan heb je het wel gehad.
- pappaleo
- Contacteer:
Ik ook, maar ik bedoel als bijlage toe te voegen. Beetje gedoe op de smartphone.
Heb er zelf ook ooit een gehad.
Heb er zelf ook ooit een gehad, tot voor kort, nu bij Forumlid Bartarie.pappaleo schreef:Ik ook, maar ik bedoel als bijlage toe te voegen. Beetje gedoe op de smartphone.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Hee een LaFayette Bocama!
Aan de TS, dit is een veel voorkomende versterker, en moet prima kunnen klinken. Wat is het probleem, wat werkt er wel en niet?
Gloeien de buizen nog wel?
Hoor je helemaal geen geluid meer?
Heeft de versterker (in jou bezit) het ooit wel gedaan?
Heeft de versterker (in jou bezit) veel draaiuren gemaakt?
Aan de TS, dit is een veel voorkomende versterker, en moet prima kunnen klinken. Wat is het probleem, wat werkt er wel en niet?
Spuit 11Barry2001 schreef:Hee een LaFayette Bocama!![]()
Haha ik heb erg weinig tijd voor de hobby de afgelopen weken maar keek zojuist even door wat draadjes en kom hier terecht: "ach die Lafayette, originele behuizing is toch mooier" hahaha.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Even serieus: inderdaad een bekende versterker.
Als er niets met de trafo's mis is gaat het in ieder geval niet duur worden, gesteld dat je niet iemands tijd moet betalen.
Ik had hem idd al op MP zien staan met dezelfde vraag. Ik dacht, die komt vanzelf wel hier terecht
Als er niets met de trafo's mis is gaat het in ieder geval niet duur worden, gesteld dat je niet iemands tijd moet betalen.
Ik had hem idd al op MP zien staan met dezelfde vraag. Ik dacht, die komt vanzelf wel hier terecht
Ik denk dat wat foto's van de onderkant ook wel behulpzaam kunnen zijn bij het vaststellen van de staat waarin de versterker verkeerd.
Ziet ie ook wel naar uit, diep uit de fondSSassen schreef:Bocama Lafayette, such fond memories ...
Vind wel dat de top van de gelijkrichter er wat witjes uitziet
Anne
- RobertD
- Contacteer:
Het apparaat heeft hier net op de werkbank gestaan. Bleek toch wel te werken.
De vorige eigenaar heeft alles wat met toonregeling te maken heeft eruit geknipt en één ingang direct aan de volumeregelaar gezet.
Er kwam geluid uit, dus eerst terug naar de draaitafel die er ooit aan heeft gehangen.
Wanneer dat niet goed werkt komt Wouter weer terug en gaan we sleutelen.
De vorige eigenaar heeft alles wat met toonregeling te maken heeft eruit geknipt en één ingang direct aan de volumeregelaar gezet.
Er kwam geluid uit, dus eerst terug naar de draaitafel die er ooit aan heeft gehangen.
Volgens mij ben ik zo'n beetje het enige forum lid die er nooit 1 heeft gehad ? 
+1!ray5150 schreef:Volgens mij ben ik zo'n beetje het enige forum lid die er nooit 1 heeft gehad ?
Plus nog 3ray5150 schreef:Volgens mij ben ik zo'n beetje het enige forum lid die er nooit 1 heeft gehad ?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- RobertD
- Contacteer:
Het geluid uit de versterker blijkt heel schel te zijn en na een tijdje komt er allerlei gekraak door de muziek heen.RobertD schreef:Het apparaat heeft hier net op de werkbank gestaan. Bleek toch wel te werken.
Wouter komt terug met de versterker en ik zal de koppelcondensatoren vervangen en de eindtrap opbouwen volgens het hier veel toegepast HF10 model. (Ik heb 'm zelf ook en dat bevalt prima)
De PhonoTrap zit er nog origineel in, dus die ga ik in ere herstellen. Dan kan Wouter ook weer platen draaien.