Demping en reflectie
Geplaatst: di 19 jan 2016, 13:22
Hallo forummers,
Ik heb ook nog een poging ondernomen om onze woonkamer een beetje akoestiek vriendelijk te krijgen en ik kan melden dat dit aardig gelukt is.
Ik heb 2 boekenkastjes gemaakt met daartussen keyclamp buizen waarover een dik vloerkleed heen gehangen kan worden. Achter het vloerkleed hebben we nog een Merford dempingsplaat hangen voor extra demping.
Dan heb ik nog bij Ikea 3 stuk hoofdeinden gekocht welke in berken zijn uitgevoerd en tegen de muur aangeschroefd zijn met daarin schapjes met dingen er op om het geluid te kunnen afbuigen. De invulling is nog niet helemaal gereed maar het begin is er.
Groeten,
Marcel
Ik heb ook nog een poging ondernomen om onze woonkamer een beetje akoestiek vriendelijk te krijgen en ik kan melden dat dit aardig gelukt is.
Ik heb 2 boekenkastjes gemaakt met daartussen keyclamp buizen waarover een dik vloerkleed heen gehangen kan worden. Achter het vloerkleed hebben we nog een Merford dempingsplaat hangen voor extra demping.
Dan heb ik nog bij Ikea 3 stuk hoofdeinden gekocht welke in berken zijn uitgevoerd en tegen de muur aangeschroefd zijn met daarin schapjes met dingen er op om het geluid te kunnen afbuigen. De invulling is nog niet helemaal gereed maar het begin is er.
Groeten,
Marcel