Luidsprekerkabel van soepel Jobarcoflex

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Luidsprekerkabel van soepel Jobarcoflex

Bericht door Marcel »

Hallo forummers,

Toch weer even enig huisvlijt gedaan en een luidsprekerkabel gemaakt van afgeschermde spanningskabel welke lekker soepel is dus makkelijk te verwerken achter de apparatuur en speakers.

Het gaat hier om de Jobarcoflex 4x2,5mm2 welke ik op lengtes van ca. 3 meter per zijde heb gemaakt. De afwerking is met ferietkernen en WBT connectoren. Enige foto's heb ik gemaakt en zal ik hieronder even laten zien.

Gaat van versterker single wired naar luidspreker bi wired.
Bijlagen
De kabel zoals oorspronkelijk geleverd.
De kabel zoals oorspronkelijk geleverd.
De aanduiding op de kabel.
De aanduiding op de kabel.
Kabel gestript en de ferietkern over de afscherming geschoven.
Kabel gestript en de ferietkern over de afscherming geschoven.
Mooi getwist kabeltje
Mooi getwist kabeltje
De kabel uiteinden voor de versterkerzijde.
De kabel uiteinden voor de versterkerzijde.
Hier met krimpsok om de ferietkern
Hier met krimpsok om de ferietkern
Mooie WBT banaanstekers
Mooie WBT banaanstekers
Mooie WBT spades
Mooie WBT spades
En klaar is ik.
En klaar is ik.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Luidsprekerkabel van soepel Jobarcoflex

Bericht door John P »

Als je nu nog een mooie gevlochten slang erover trekt dan heb je iedereen beet. Wat is trouwens het nut van ferrietkernen op een luidsprekerkabel?
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Luidsprekerkabel van soepel Jobarcoflex

Bericht door architect »

John P schreef:
Als je nu nog een mooie gevlochten slang erover trekt dan heb je iedereen beet. Wat is trouwens het nut van ferrietkernen op een luidsprekerkabel?
ik vind het optisch wel mooi, zeker als je nog zo'n geweven sleeve over de kabel heentrekt =D>
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Luidsprekerkabel van soepel Jobarcoflex

Bericht door Zweitse »

Beetje zoals mijn Monster kabel M1.2S met Techflex sleeve een cable pants :wink:
Bijlagen
IMG_20150527_201402.jpg
IMG_20150621_111442.jpg
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Luidsprekerkabel van soepel Jobarcoflex

Bericht door Marcel »

John P schreef:
Als je nu nog een mooie gevlochten slang erover trekt dan heb je iedereen beet. Wat is trouwens het nut van ferrietkernen op een luidsprekerkabel?
Hieronder een stukje van Wikipedia.

Ferriet wordt in de vorm van kralen ook gebruikt als materiaal om HF-stoorstromen in kabels te onderdrukken, een voorbeeld hiervan zijn de verdikkingen die vaak te vinden zijn bij de einden van computerkabels.

Al werkt het alleen al suggestief, dan ben ik al tevreden en het ziet er leuk uit.

Groeten,
Marcel
Berre
Berichten: 516
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 18:17
Locatie: Antwerpen

Re: Luidsprekerkabel van soepel Jobarcoflex

Bericht door Berre »

De terminals aan mijn zelfbouw speakers zitten onderaan op de bodemplaat; vandaar gaan de kabels (2 x 2.5 mm² installatiedraad, vol koper) recht doorheen de vloer, dus compleet onzichtbaar. Bezoekers vragen dan of het draadloze speakers zijn :mrgreen: Spotgoedkoop en toch dat beetje méér. :sure: Hoge WAF, ligt nooit in de weg bij het stofzuigen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Luidsprekerkabel van soepel Jobarcoflex

Bericht door richard »

Berre schreef:
De terminals aan mijn zelfbouw speakers zitten onderaan op de bodemplaat; vandaar gaan de kabels (2 x 2.5 mm² installatiedraad, vol koper) recht doorheen de vloer, dus compleet onzichtbaar. Bezoekers vragen dan of het draadloze speakers zijn :mrgreen: Spotgoedkoop en toch dat beetje méér. :sure: Hoge WAF, ligt nooit in de weg bij het stofzuigen.
Maar ook tamelijk definitief wat plaatsing betreft. Een half metertje meer naar voren wordt een probleem.
Plaats reactie