B&W P5 met Q150 subwoofers
Moderator: Beheerdersteam
B&W P5 met Q150 subwoofers
Verdient het aanbeveling om de p5's met een filter van de laagste frequenties te vrijwaren, zodat die alleen naar de beide REL Q150's gaan die er sinds kort onder staan. Rel's komen uit een erfenis en ik weet niet goed wat ik er mee aan moet. Was redelijk tevreden over de p5"s. Voor de duidelijkheid: het is een subwoofer voor elke speaker.
- matthijs1988
Re: B&W P5 met Q150 subwoofers
Het is inderdaad aan te raden om het werkgebied van vloerstaander en sub te scheiden.. Maar passief is kostbaar.. Daarbij wil je eigenlijk ook nog de fase op het moment van de scheidingsfrequentie gelijk hebben. Wat voor apparatuur heb je om ze aan te sturen? Op een receiver heb je meeestal wel een optie om eem crossover in te stellen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Die P5 zo hoog zetten is waarschijnlijk niet echt een verbetering, je zit dan wellicht op een minder gunstige as te luisteren, hij is zo in ieder geval niet bedoeld.
En er zijn ook mensen die voorstander zijn van zo veel mogelijk laagbronnen, dus zuilen zo laten
En er zijn ook mensen die voorstander zijn van zo veel mogelijk laagbronnen, dus zuilen zo laten
De electronica isallemaal oud spul , quads en leaks met buizen. Versterkers genoeg dus ik ga wat experimenteren met verschillende eindtrappen en desnoods 2 voorversterkers. Dat zal wel een experiment blijven, want dat krijg ik bij de leidinggevende (echtgenote) er niet door