Idiote prijsverschillen EU en USA
Moderator: Beheerdersteam
Idiote prijsverschillen EU en USA
Ik weet niet of er al een topic over is (geweest), maar hoe zit dat nu met die achterlijk hoge luidspreker-prijzen in EU, tegenover USA?
Zelfs made in EU speakers zijn daar veel goedkoper dan hier.
Is er een manier om te importeren zonder dan ook weer idioot hoge kosten er bovenop te krijgen?
Want als je wilt afrekenen bij bijvoorbeeld Parts-Express, dan is het een domper van jewelste.
Iemand iets zinnigs hier over te zeggen? Of moeten we de smart maar delen?
Is er een manier om te importeren zonder dan ook weer idioot hoge kosten er bovenop te krijgen?
Want als je wilt afrekenen bij bijvoorbeeld Parts-Express, dan is het een domper van jewelste.
Re: Idiote prijsverschillen EU en USA
Gewoon niet vergelijken
Ik zit ook wel eens te kijken naar de TB W8-1808, die is bij Parts-Express gemiddeld €100 goedkoper dan hier in de EU.
Dus het is gewoon ruk en er is niets aan te doen?
Ik haat dat....
Ik haat dat....
'Tis gewoon prijspolitiek van de Europese importeurs. Maar daarnaast is de omzet in de VS ook veel groter. Zelf gaan importeren uit de VS heeft geen nut, ben je nog duurder uit met extra transportkosten, inklaringskosten, invoerrechten en B.T.W. Soms is dat meer dan de helft van de prijs bij PartsExpres op de site. Vooral de transportkosten naar Nederland zijn bij hen idioot hoog.
- Leeuwarden
Laatste tijd redelijk wat spullen bij Twisted Pear besteld. Verzenden is daar $ 12,50 of zoiets en boven de $250 gratis. En ze houden het bedrag op de enveloppe ook laag. Scheelt weer aan de deur...
Totdat de duane het niet meer vertrouwt, het pakje controleert en je een geschatte rekening stuurt. Maar goed, veel slipt er wel doorheen. Maar niet bij PartsExpress, die versturen met FedEx en die controleren alles en doen ook alles netjes volgens de regels.Leeuwarden schreef:Laatste tijd redelijk wat spullen bij Twisted Pear besteld. Verzenden is daar $ 12,50 of zoiets en boven de $250 gratis. En ze houden het bedrag op de enveloppe ook laag. Scheelt weer aan de deur...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je kunt ook gaan verhuizen!Jerommel schreef:Ik weet niet of er al een topic over is (geweest), maar hoe zit dat nu met die achterlijk hoge luidspreker-prijzen in EU, tegenover USA?
Speaker-nazi's dus.Pjotr schreef:'Tis gewoon prijspolitiek van de Europese importeurs. Maar daarnaast is de omzet in de VS ook veel groter. Zelf gaan importeren uit de VS heeft geen nut, ben je nog duurder uit met extra transportkosten, inklaringskosten, invoerrechten en B.T.W. Soms is dat meer dan de helft van de prijs bij PartsExpres op de site. Vooral de transportkosten naar Nederland zijn bij hen idioot hoog.
Okay, het zij zo...
Toch al genoeg zooi in huis, maar ben gecharmeerd van Tymphany 3" woofertjes, om nog eens m'n Technics SB-30jes mee te pimpen, dus ik ging eens kijken, enz...............
Rumoh heeft alleen de 2½"en de 3½", en niet zo goedkoop.
Of doen zij ook aan bestellingen?
Is nog duurder...ds23man schreef:Je kunt ook gaan verhuizen!![]()
![]()
Aan de andere kant, ben ook weleens helemaal klaar met dit lijpe land...
ds23man schreef:Je kunt ook gaan verhuizen!![]()
![]()
Totdat je in een ander land gaat wonen, dan kom je erachter dat het in nederland allemaal zo slecht nog niet is...Jerommel schreef:Is nog duurder...![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Denk dat als je een berekening maakt over een gemiddeld mensenleven wat in je in totaal netto overhoudt incl de pensioengerechtigde periode, we hier niet eens zo slecht doen t.o.v. Amerika.Thomox schreef:ds23man schreef:Je kunt ook gaan verhuizen!![]()
Totdat je in een ander land gaat wonen, dan kom je erachter dat het in nederland allemaal zo slecht nog niet is...Jerommel schreef:Is nog duurder...![]()
Wat ook een stukje scheelt.
Veel Amerikaanse webshops hoeven geen btw af te dragen als het verzendadres buiten de staat ligt waar de webshop gevestigd is. Iets wat overigens wel aan het veranderen is. (Sommige staten hebben de wet al aangepast)
Veel Amerikaanse webshops hoeven geen btw af te dragen als het verzendadres buiten de staat ligt waar de webshop gevestigd is. Iets wat overigens wel aan het veranderen is. (Sommige staten hebben de wet al aangepast)
- bas focal m180
- Contacteer:
Er zijn tal van car hifi producten van gerenommeerde merken die wel in usa te verkrijgen zijn maar niet in de eu.
Pioneer en focal bv.
Pioneer en focal bv.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Gelukkig rijden we hier niet in die Amerikaanse smekbakken.........
Ik ga regelmatig op en neer...een keer wat van die dingen meenemen kan best. Ik ben echt nog nooit gecontroleerd bij de douane. Vorige week ook niet. Staan ze bij 1 uitgang, en de andere uitgang 50 meter verderop is leeg