Adam Artist Sub 7 Ruis - Mobo of Voeding?!

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

MHasebos

Adam Artist Sub 7 Ruis - Mobo of Voeding?!

Bericht door MHasebos »

Dag forumleden,

Sinds ik een thread ben begonnen op dit forum over de bouw van een subwoofer, dacht ik, laat ik eens aan de echte experts vragen wat het probleem kan zijn met mijn 'oude' subwoofert.

De Adam sub 7 wordt aangestuurd door een USB dac, de dac hangt aan een zelfbouw 'hackintosh' pc.
Wanneer ik de sub aanzet speelt er een duidelijk hoorbare ruis, ik kan het het best beschrijven als een 'screeching noise'.
't Gekke is dat de sub precies hetzelfde geluid speelt als ik 'm in de headphone jack steek.

NOG gekker is dat, wanneer ik de sub aan mijn macbook of telefoon hang, hij het prima doet, afgezien van een paar zachter wordende plopjes tijdens het inschakelen van de sub.

Ook heb ik onderzocht of het aan mijn installatie van Mac OS ligt, niet het geval.
In windows is het geluid er ook, al is het wel een andere toonhoogte (als dit al een toon is :mrgreen: )

Ik kom zelf dus tot de conclusie, dat het of aan mijn moederbord ligt, of aan mijn voeding.
Helaas kan ik dit zelf niet testen, aangezien ik geen andere voeding heb liggen, en al helemaal geen extra moederboard.

Mobo: msi h97i AC mini atx
Voeding: Be quiet straight power 10 400 watt

De subwoofer is trouwens getest door de leverancier van Hifi Studio 79, niks aan de hand volgens hen.

Als iemand een opname wil horen, zal ik dat even ergens uploaden, en het hier posten

Ik ben benieuwd of iemand een tip heeft.

Bij voorbaat dank,

Marijn
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”