Hoogte tweeter in een D'Appolito systeem
Geplaatst: zo 08 nov 2015, 13:01
Ik ben een vloerstaander aan het ontwerpen op basis van een bestaande kit.
Nu vraag ik me af wat algemeen aanzien wordt als een redelijke hoogte om de tweeter te plaatsen in zulk systeem. Omdat er boven de tweeter nog een driver komt wordt de speaker sowieso al redelijk hoog.
Als ik de tweeter op 88cm zet wordt de speaker zo'n 110cm hoog.
Maar ik heb de indruk dat ik eerder naar 90 a 93cm hoogte zou moeten. Ik wil de speaker niet ontzetten hoog willen maken omdat hij redelijk smal is. Esthetisch vind ik dat niet zo geweldig. Maar het moet technisch toch ook wel kloppen uiteraard.
Nu vraag ik me af wat algemeen aanzien wordt als een redelijke hoogte om de tweeter te plaatsen in zulk systeem. Omdat er boven de tweeter nog een driver komt wordt de speaker sowieso al redelijk hoog.
Als ik de tweeter op 88cm zet wordt de speaker zo'n 110cm hoog.
Maar ik heb de indruk dat ik eerder naar 90 a 93cm hoogte zou moeten. Ik wil de speaker niet ontzetten hoog willen maken omdat hij redelijk smal is. Esthetisch vind ik dat niet zo geweldig. Maar het moet technisch toch ook wel kloppen uiteraard.