Aleph P 1.7 (in aanbouw)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

nickwin
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 05 okt 2015, 22:03
Locatie: Winterswijk

Aleph P 1.7 (in aanbouw)

Bericht door nickwin »

Hallo,

Hieronder twee foto's van mijn laatste project, een voorversterker.
Na de BZLS zocht ik een nieuwe uitdaging. Een vereiste was dat het ding via afstandsbediening moest kunnen werken.
Later kwam er een volume regeling, rotary encoder en display bij. Alleen hierdoor raak(te) ik wat ondergesneeuwd.

Door m'n Arduino enthousiasme dacht ik dat even snel af te ronden, helaas....
Waar eerst een LCD (16x2) zou volstaan zag ik mogelijkheden met een VFD display, OLED of zelfs een LED-matrix.

Wat al vaststaat :
- Pass P 1.7 versterker
- Twisted Pear relais volume regeling
- AMB Delta-2 (nagebouwde) controller voor input en volume
- Elektuur bronkeuze (had ik nog "over")
- Rotary encoder

Heb de kast ook al voorzien van een USB, zodat ik de Arduino kan updaten, maar zit dus nu nog te zoeken naar een mooie controller oplossing zoals :
LCDuino, een VxD-LDR_achtige controller of iets anders (DIYAUDIO.COM) staat er vol mee.
Het grote probleem voor mij nu is, ik ben geen programmeur maar een electronicus die een Arduino wel heel interessant vindt. (en "Google is my friend" 8) )
Gelukkig kan ik zolang nog luisteren naar de BZLS. :P

Grt
Nick.
Bijlagen
Vooraanzicht.
Vooraanzicht.
Achterzijde.
Achterzijde.
Plaats reactie