Hoezo reflecties?
Geplaatst: za 10 okt 2015, 22:20
Om een filmpje te maken van het bandje tijdens een sinus sweep had ik de camera op statief ter hoogte van de meetmicrofoon gezet, ongeveer 50cm achter en 40cm rechts van de microfoon. Het bandje stond weer op 50cm van de microfoon.
Hier is het vervalspectrum met de camera: Wat heb ik nou aan m'n fiets hangen dacht ik eerst. Iets met het bandje? Toen maar even statief en camera weggehaald: Weer als vanouds. Ziedaar de noodzaak voor een reflectie vrije standaard voor je meetmicrofoon. Ik heb simpelweg een XLR plug in een 1/2" koperpijp gelijmd met de kabel vast erdoor. Op deze foto goed te zien: Simpel en effectief.
Gerrit
Hier is het vervalspectrum met de camera: Wat heb ik nou aan m'n fiets hangen dacht ik eerst. Iets met het bandje? Toen maar even statief en camera weggehaald: Weer als vanouds. Ziedaar de noodzaak voor een reflectie vrije standaard voor je meetmicrofoon. Ik heb simpelweg een XLR plug in een 1/2" koperpijp gelijmd met de kabel vast erdoor. Op deze foto goed te zien: Simpel en effectief.
Gerrit