Hoezo reflecties?

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Hoezo reflecties?

Bericht door Gerrit »

Om een filmpje te maken van het bandje tijdens een sinus sweep had ik de camera op statief ter hoogte van de meetmicrofoon gezet, ongeveer 50cm achter en 40cm rechts van de microfoon. Het bandje stond weer op 50cm van de microfoon.
Hier is het vervalspectrum met de camera:
CSDcamera.jpg
Wat heb ik nou aan m'n fiets hangen dacht ik eerst. Iets met het bandje? Toen maar even statief en camera weggehaald:
CSDnocamera.jpg
Weer als vanouds. Ziedaar de noodzaak voor een reflectie vrije standaard voor je meetmicrofoon. Ik heb simpelweg een XLR plug in een 1/2" koperpijp gelijmd met de kabel vast erdoor. Op deze foto goed te zien:
measuring-new-frame.jpg
Simpel en effectief.

Gerrit
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hoezo reflecties?

Bericht door Henkjan »

:shock: da's toch wel fors zeg. ik ga maar eens wat pritex om mn meetmicstandaard vouwen denk ik...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hoezo reflecties?

Bericht door Pjotr »

Yup, als je een regelmatig rimpelpatroon gaat zien in je frequentieresponsie moet er een belletje gaan rinkelen! In het bovenste plotje van Gerrit is zo'n patroon duidelijk zichtbaar bij T=0.

Is al eerder aan de orde geweest, zie ook alhier: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 25&t=13120
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Hoezo reflecties?

Bericht door pappaleo »

Henkjan schreef:
:shock: da's toch wel fors zeg. ik ga maar eens wat pritex om mn meetmicstandaard vouwen denk ik...
Afbeelding
Plaats reactie