Pagina 1 van 1

Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 12:46
door Archie
Werkt als een tierelier! De bak had ik al, alu profiel kostte 7 uurie :goeie:

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 13:05
door ray5150
Apart, maar wel slim bedacht.
Ik vraag me af hoe je er voor zorgt dat het werkstuk op z'n plek blijft staan ?

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 13:18
door Zweitse
Voor een vogelhuisje gaat dit wellicht werken, maar ik zou mijn luidsprekers niet op deze wijze willen afwerken. :mrgreen:

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 14:33
door Archie
ray5150 schreef:
Apart, maar wel slim bedacht.
Ik vraag me af hoe je er voor zorgt dat het werkstuk op z'n plek blijft staan ?
Vastklemmen met blokken en dan fixeren met wiggen, zit vast als een vogel huis. De geleider houdt het dan weer op zijn plak :D

@Zweitse: werkstuk staat precies waterpas en kan geen kant op. De geleider zit ook onwrikbaar, de bovenkant van de bak wordt naar binnen getrokken terwijl de inhoud door de blokken naar buiten wordt geduwd. Mocht het een ander werkstuk zijn dat minder hoog is dan de hoogte opvullen met blokken/plankjes. Ben benieuwd waarom je dat niet voor luidsprekers zou willen gebruiken?

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 14:59
door Zweitse
Laat ik het zo zeggen, ik heb een beetje mijn twijfels over de stabiliteit, maar als het voor jou werkt, prima. :goedzo:

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 15:27
door Archie
Zweitse schreef:
Laat ik het zo zeggen, ik heb een beetje mijn twijfels over de stabiliteit, maar als het voor jou werkt, prima. :goedzo:
Het geheel is stabieler dan ik :rofl:

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 15:31
door ds23man
Archie schreef:
Zweitse schreef:
Laat ik het zo zeggen, ik heb een beetje mijn twijfels over de stabiliteit, maar als het voor jou werkt, prima. :goedzo:
Het geheel is stabieler dan ik :rofl:
Is dat met of zonder pilletje? :think: :think:

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 15:39
door Barry2001
Crea, maar een frees is een apparaat dat op hoge snelheid ronddraait met een scherp mes op het eind. Je wilt niet mee maken dat de steun op die plastic bak losschiet....

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 15:40
door Archie
Is dat met of zonder pilletje? :think: :think:[/quote]

Enkel koffie & sjek voor Archie, chemische troep komt er hier niet in [-X

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 15:43
door Archie
Barry2001 schreef:
Crea, maar een frees is een apparaat dat op hoge snelheid ronddraait met een scherp mes op het eind. Je wilt niet mee maken dat de steun op die plastic bak losschiet....
Die steun zit om de rand heen geklikt, die kan echt nevernooit niet los!!

Dank voor je compliment :)


(Eventueel zou ik de blokken die om de rand klemmen nog door en door het plastiek heen kunnen bouten maar dat is absoluut overbodig)

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 17:03
door pvanlingen
Ik denk maar zo, als je al zo oud bent kun je wel wat risico nemen. :rofl: :rofl:

Paul.

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 17:18
door Archie
pvanlingen schreef:
Ik denk maar zo, als je al zo oud bent kun je wel wat risico nemen. :rofl: :rofl:

Paul.
"Mensch, durft te leeven" :-({|=

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 17:19
door ds23man
Ach, met vingertje meer of minder kun je probleemloos oud worden. :lol:

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 18:18
door Leeuwarden
Archie schreef:
Enkel koffie & sjek voor Archie, chemische troep komt er hier niet in [-X
Pardon?
Van rattengif tot toiletreiniger: deze giftige stoffen worden iedere dag door rokers geïnhaleerd. Op de website wordt uitgelegd dat sigaretten meer dan 4000 chemicaliën bevatten en dat vele daarvan normaal gesproken zijn bestemd voor de chemokar.

Sigaretten bevatten aceton, dat wordt gebruikt voor nagellrakremovers, en ammonia, in het huishouden bekend als schoonmaakmiddel. Het rioolgas methaan en het aanmaakmiddel hazamine worden ook gevonden in sigaretten.

Ze bevatten daarnaast arseen, dat wordt gebruikt voor rattengif, en butaan, dat veel gebruikt wordt in aanstekers en azijn. In je sigaret kom je verder koolmonoxide, een giftig gas, verf en cadmium tegen. Buiten de Europese Unie wordt cadmium nog gebruikt in oplaadbare batterijen en accu’s.

Van rattengif tot nagellakremover: Dit zit er in je sigaret

Als je rookt krijg je ook het dodelijke gif cyanide en de verboden pesticide DDT binnen. Andere ingrediënten van je sigaret: formaldehyde, dat wordt gebruikt voor het bewaren van dode dieren, en hydrazine – een stof die wordt toegepast als raketbrandstof. In sigaretten tref je ook stearinezuur aan, een stof die in kaarsen wordt gebruikt.

In je sigaret zit ook lood, dat bij langdurige blootstelling hersenbeschadigingen kan veroorzaken en tot dementie kan leiden, en polonium – een kankerverwekkend radioactief element. Het probleem met sigaretten is dat er naast tabak nog honderden ingrediënten aan toe worden gevoegd.

Als deze chemicaliën verbranden, vormen ze andere chemicaliën die ook weer een effect kunnen hebben op de gezondheid. In sigarettenrook worden tenminste 69 chemische stoffen gevonden die kankerverwekkend en giftig zijn.

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 18:20
door Pjotr
Amen.....

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 18:23
door Archie
Leeuwarden schreef:
Archie schreef:
Enkel koffie & sjek voor Archie, chemische troep komt er hier niet in [-X
Pardon?
Van rattengif tot toiletreiniger: deze giftige stoffen worden iedere dag door rokers geïnhaleerd. Op de website wordt uitgelegd dat sigaretten meer dan 4000 chemicaliën bevatten en dat vele daarvan normaal gesproken zijn bestemd voor de chemokar.

Sigaretten bevatten aceton, dat wordt gebruikt voor nagellrakremovers, en ammonia, in het huishouden bekend als schoonmaakmiddel. Het rioolgas methaan en het aanmaakmiddel hazamine worden ook gevonden in sigaretten.

Ze bevatten daarnaast arseen, dat wordt gebruikt voor rattengif, en butaan, dat veel gebruikt wordt in aanstekers en azijn. In je sigaret kom je verder koolmonoxide, een giftig gas, verf en cadmium tegen. Buiten de Europese Unie wordt cadmium nog gebruikt in oplaadbare batterijen en accu’s.

Van rattengif tot nagellakremover: Dit zit er in je sigaret

Als je rookt krijg je ook het dodelijke gif cyanide en de verboden pesticide DDT binnen. Andere ingrediënten van je sigaret: formaldehyde, dat wordt gebruikt voor het bewaren van dode dieren, en hydrazine – een stof die wordt toegepast als raketbrandstof. In sigaretten tref je ook stearinezuur aan, een stof die in kaarsen wordt gebruikt.

In je sigaret zit ook lood, dat bij langdurige blootstelling hersenbeschadigingen kan veroorzaken en tot dementie kan leiden, en polonium – een kankerverwekkend radioactief element. Het probleem met sigaretten is dat er naast tabak nog honderden ingrediënten aan toe worden gevoegd.

Als deze chemicaliën verbranden, vormen ze andere chemicaliën die ook weer een effect kunnen hebben op de gezondheid. In sigarettenrook worden tenminste 69 chemische stoffen gevonden die kankerverwekkend en giftig zijn.

:foto:

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 18:28
door Leeuwarden
Rook je nog, Peter?

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 18:34
door rikpost
Hebben ze ook grotere bakken , mijn luidsprekers pasen daar niet in =;

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 18:36
door Archie
rikpost schreef:
Hebben ze ook grotere bakken , mijn luidsprekers pasen daar niet in =;

:rofl: :rofl:

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 18:40
door Pjotr
Archie schreef:
rikpost schreef:
Hebben ze ook grotere bakken , mijn luidsprekers pasen daar niet in =;

:rofl: :rofl:
Als ik Leeuwarden goed begrijp heeft Archie een nog grotere nodig............. :P

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 18:44
door ray5150
rikpost schreef:
Hebben ze ook grotere bakken , mijn luidsprekers pasen daar niet in =;
Speciekuip... :lol:

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 18:49
door pvanlingen
Ik bedoelde trouwens alleen maar zijn hoge leeftijd. :

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/membe ... ile&u=7010 :think:

Paul.

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 19:16
door ray5150
Dan is iedere dag pure winst. dure klant voor de pensioenfondsen. :lol:

Re: Vlakfreesinstallatie type 'honkiedonkie'

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 19:53
door ds23man
Volgens mij is ie geprepareerd door Dr. von Hagens.