Pagina 1 van 2

Sandblaster?

Geplaatst: za 19 sep 2015, 14:32
door Archie
Zag gister bij de Lidl een interessant ding waarvan de betekenis maar nu pas doordringt. Kan wellicht interessant zijn? Tis een zandstraalding op perslucht.

Zit nu te denken aan zand scheppen in de tuin, hups in het ding en dan maar schoonblazen van vanalles? Of is dit te kort door de bocht? Ben wel benieuwd en ga morgen nog ff kijken :)

Re: Sandblaster?

Geplaatst: za 19 sep 2015, 14:36
door Archie
image.~png.jpg
Voor 12,99 :think:

Re: Sandblaster?

Geplaatst: za 19 sep 2015, 15:11
door AatV
Moet je de compressor er natuurlijk wel bij kopen.. :mrgreen:

groet,
Aat

Re: Sandblaster?

Geplaatst: za 19 sep 2015, 15:13
door HaaVee
Mogelijk dat zand uit de tuin te grof is, maar zand dat je gebruikt als bodembedekking voor vogels is wel geschikt.

Re: Sandblaster?

Geplaatst: za 19 sep 2015, 15:17
door ds23man
Dan wel even de grove stukjes eruit zeven, ik spreek uit ervaring.

Re: Sandblaster?

Geplaatst: za 19 sep 2015, 15:24
door Archie
AatV schreef:
Moet je de compressor er natuurlijk wel bij kopen.. :mrgreen:

groet,
Aat
Die he'k al Aart.. :lagge:

Re: Sandblaster?

Geplaatst: za 19 sep 2015, 15:26
door FR_Aad
Archie schreef:
AatV schreef:
Moet je de compressor er natuurlijk wel bij kopen.. :mrgreen:

groet,
Aat
Die he'k al Aart.. :lagge:

Re: Sandblaster?

Geplaatst: za 19 sep 2015, 15:27
door Archie
ds23man schreef:
Dan wel even de grove stukjes eruit zeven, ik spreek uit ervaring.
Best dat over de groove stuckjes er niks over gezegd wordt hihi -:)

Momenteel: 'fly like an eagle' op van de Steve Miller Band!

Komt heeeel dichtbij die perfecte nummer [-o<

Re: Sandblaster?

Geplaatst: za 19 sep 2015, 15:29
door ds23man
Nou ben ik heel wat gewend, maar die gedachtenkronkels/sprongen van jouw verrassen me elke keer weer. :mrgreen:

Re: Sandblaster?

Geplaatst: za 19 sep 2015, 15:31
door Archie
Maar, er is nog steeds maar 1 lied dat ultiem draaibaar is en dus het best opgenomen, uitgevoerd en luisterbaar is!

Tsja tsja, welke lied is dat hè?

Buig uw daar maar eens over :hide:

Re: Sandblaster?

Geplaatst: za 19 sep 2015, 15:32
door Archie
ds23man schreef:
Nou ben ik heel wat gewend, maar die gedachtenkronkels/sprongen van jouw verrassen me elke keer weer. :mrgreen:
Daarom mocht ik van de Koningin ook niet meer mee doe met werken :?

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 07 okt 2015, 22:00
door hrscharft
Iemand dit ding onderhand gekocht en uitgeprobeerd?

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 07 okt 2015, 23:16
door Archie
Wel al gekocht, nog niet geprobeerd, voelt wel degelijk. Heel een oudig dingske dus er kan weinig aan stuk -:) zal kijken of ik morgen een testblast kan doen :rock:

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 0:02
door hrscharft
ben wel nieuwsgierig of het wat is voor het onderwaterschip van mijn boot.

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 7:10
door ds23man
Ik heb ergens een vergelijkbaar ding liggen. Leuk om even een klein plekje te bewerken zonder al te veel troep te maken. Voor grote oppervlakken is het een ramp omdat je niet ziet wat je doet en de opvangzak heel snel vol is.

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 9:04
door hrscharft
tja praat in het geval van een onderwaterschip natuurlijk wel over grote oppervlakken.
Njah dan zal er wel niets anders op zitten dan de ouderwetsche driehoekskrabbert.

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 17:05
door Pjotr
hrscharft schreef:
tja praat in het geval van een onderwaterschip natuurlijk wel over grote oppervlakken.
Njah dan zal er wel niets anders op zitten dan de ouderwetsche driehoekskrabbert.
Wij deden destijds de onderkant van de Klipper met een roterende staalborstel op perslucht. Droog varen op het wad bij vloed en bij eb gaan met die banaan :D
Staalborstel.jpg

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 17:08
door ds23man
Milieuterrorist! :shock:

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 17:12
door Pjotr
Mwah, die loszittende troep valt er anders onderweg toch wel af en die roest is goed voor de stalen zenuwen van de zeehondjes :mrgreen:

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 17:13
door ray5150
Hoezo ?

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 17:16
door ds23man
Oude verf en antifouling zijn bepaald niet onschadelijk.

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 17:24
door Pjotr
Ja, de scheepvaart moest verboden worden :lol:

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 17:34
door ds23man
Net als Autodrop zeker? :lol:

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 17:45
door Archie
Ach ja, vroegâh -:)

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 20:22
door hrscharft
Wij deden destijds de onderkant van de Klipper met een roterende staalborstel op perslucht. Droog varen op het wad bij vloed en bij eb gaan met die banaan
Ben bang dat er met zo'n ding niet veel van mijn 12mm polyesther rompje overblijft. Of dat ik iig NIET het gewenste gladde resultaat ga behalen.
Afbijt is ook troep en werkt ook niet.

De enige twee methoden die ik tot nu toe gezien heb die echt werken zijn dus:

-glasparelstralen, snel en vrijwel direct glad resultaat zonder veel nawerk.
-ouderwetsch krabben, duurt lang en naderhand nog veel schuurwerk om het mooi glad te krijgen.

Het huidige onderwaterschip is net een maanlandschap.

En ja het gaat in dit geval om de heerlijk gezonde koperhoudende anti fauling die er af moet.