Zelfbouw Dock of voor iAudio X5L...

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Zelfbouw Dock of voor iAudio X5L...

Bericht door Digidoo »

Binnenkort ben ik de trotse eigenaar van een 4e generatie Ipod en ik wil er een goeie dock bij. Nu kan je daar natuurlijk een dock bij kopen, maar waarom kopen als je er een kan maken?

Hierbij een paar links:
http://www.engadget.com/2006/04/18/how- ... ck-part-1/ Een stap voor stap uitleg om zelf een dock te bouwen. Ik kan echter niet zelf PCB's ontwerpen noch maken, dus ik zoek nog iemand die dat kan en wil doen voor mij.
http://www.tonepad.com/getFile.asp?id=106 Aha, dus dat is wat er allemaal in en uit zo'n dock gaat.

Ik kan eventueel bij tonepad een pcbtje kopen met in ieder geval de aansluitingen en daar kan ik vervolgens vanalles en nog wat aan gaan hangen.

Graag dus jullie tips en opmerkingen hierbij!
Laatst gewijzigd door Digidoo op ma 29 mei 2006, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Bedoel je zoiets als achter dat velleman k8020je staat?

Afbeelding

Kees
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Ik had het gezien ja, maar heb je dat zelf gebouwd of is het alleen een nieuw kastje waar je de elektronica van een originele ipod dock in hebt gezet? Na een brainstorm leek het me misschien wel gaaf om in de zelfbouw ipod dock een mooie stepped attenuator te zetten die ook door de ipod herkent wordt als volume regelaar. Ik vind het namelijk lastig om het volume van de ipod te bedienen als deze niet in je hand ligt.
Paul

Bericht door Paul »

Hé Digidoo,

ik heb nog een drietal stekkertjes liggen voor de Ipod, ik doe de mijne weg en heb ze dus niet gebruikt.

Voor de volledigheid, het betreft de stekkertjes zoals deze aan de originele IPOD kabel zitten, kun je zelf bepalen welke contactpuntjes je gebruikt en welke functies je gaat gebruiken.
Digidoo
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

@ Paul:

Hoi, wat voor 'n kabeltjes betreft dat precies? Deze: Afbeelding

Toevallig? Of gewoon de usb kabel die er bij wordt geleverd?
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Digidoo schreef:
Ik had het gezien ja, maar heb je dat zelf gebouwd of is het alleen een nieuw kastje waar je de elektronica van een originele ipod dock in hebt gezet? Na een brainstorm leek het me misschien wel gaaf om in de zelfbouw ipod dock een mooie stepped attenuator te zetten die ook door de ipod herkent wordt als volume regelaar. Ik vind het namelijk lastig om het volume van de ipod te bedienen als deze niet in je hand ligt.
Aangezien een complete ipod cradle nog niet de helft kostte van een plugje (op eBay) heb ik zo'n ding aangeschaft.. Daar zaten de aansluitingen voor een USB, Firewire en een line-out op. Er zit, buiten een weerstandje en een ledje (die ik er afgehaald heb) geen electronica op deze printjes.
Ik heb dat ding gesloopt en alleen het printje met het plugje gebruikt. De volume regelaar werkt niet op de line-out... het is nu dus gewoon een ordinaire geluidsbron geworden. Bovendien is het zo dat alle handelingen om deze ipod te bedienen dezelfde zijn als volume regelen.. En dat gaat heel goed in dit cradle-tje.
Verder heb ik alleen de 5V zo aangesloten dat de iPod van spanning voorzien wordt als hij niet gekozen is op de voorversterker.
Ik wilde dat ding op een ordentelijke manier aansluiten op mijn stereo-tje met een paar goede kabels.. (ik had nog een paar van den Hul the source liggen die ik daarvoor gebruikt heb)
Het outputlevel van de iPod vind ik overigens behoorlijk onder de maat, ook als ik de hoofdtelefoon-uitgang gebruik.. 200% volume instellen voor alle nummers geeft behoorlijke vervorming dus dat is geen goede optie.
Gewoon de knop op de VV iets verder naar rechts draaien dus..
Kees
Paul

Bericht door Paul »

Digidoo schreef:
@ Paul:

Hoi, wat voor 'n kabeltjes betreft dat precies? Deze: Afbeelding

Toevallig? Of gewoon de usb kabel die er bij wordt geleverd?
Dit soort stekkertjes inderdaad!
Digidoo
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Okee dan. Ik wacht overigens nog even met het kopen van die Ipod hoor :P

Sorry, kwam dit tegen en dit is volgens mij veel beter:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... 0003636798

Meer functies, iets duurder, van reviews op iAudiophile.net begreep ik dat de geluidskwaliteit bovendien onwijs goed is. Daarnaast ook microfoontje er in, handig, want ik wil nog wel eens iets opnemen... Alleen beeldschermpje is wat kleiner dan op de Ipod en hij is wat zwaarder.

Wat vinden jullie? Dock hiervoor maken moet ook wel te doen zijn :P
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”