Thiez stelt zich ook maar even voor

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Thiez
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 19 jul 2015, 20:18

Thiez stelt zich ook maar even voor

Bericht door Thiez »

Goede avond,

Ik ben Thijs, nog net 26 en afkomstig uit het mooie brabant. Voor mijn werk ben ik momenteel mechanisch projectleider in machinebouw.
Net verhuist en na het inrichten van de woonkamer is het nu tijd voor een mooi setje zelfbouw speakers.
Ervaring? Met hifi nog niet veel..
Ik hou wel van een goed stukje muziek. Momenteel staat er in de huiskamer een denon dra-545rd te spelen met daaraan twee technics 3-weg en in de keuken twee sony 3-weg.
Wat er op gedraaid wordt is heel erg divers, voornamelijk jaren 70 en 80 rock en heavy metal. Verder staat er een aardige dosis blues in de kast en verder nog wat pop, easy listening, jazz, punk en experimenteel spul.

Met houtbewerking, bouw en elektronica ervaring ben ik al een redelijk eindje op weg. Ik werk al vanaf mijn 8e met hout en gereedschap (dankzij mijn pa). Heb voor mezelf twee gitaren gebouwd, een speakerkast en inmiddels is de tweede buizenversterker in aanbouw.

Om terug te komen op mijn zelfbouwspeakers voor de woonkamer ben ik mezelf nog erg aan het orienteren. Ik wil er voor mijn eersre zelfbouw niet te veel geld aan besteden dus had ik zitten kijken naar een simpele speaker die ik later eventueel kon upgraden met betere speakers, zoals de visaton vox light en de vox 200, zelfde kast andere drivers. Ik zal binnenkort een topic openen met meer info voor mijn zoektocht en adviezen, danblijft dit voorstel topic wat kleiner.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Thiez stelt zich ook maar even voor

Bericht door dre »

Welkom Thiez!

Ik ben benieuwd waar je o uit gaat komen!
Plaats reactie