Dag,
Ik hoop wat van jullie kennis te kunnen gebruiken om daarmee uiteindelijk voor een sub te kunnen kiezen. Sinds kort heb ik voor het eerst, na een reeks vloerstaanders, een set monitors aangeschaft. Ik mis toch wel wat laag en zou het graag aanvullen met een subwoofer.
Vanwege het formaat en het feit dat ik niet (meer) hard draai (er is een kind in huis) hoopte ik een bescheiden kast met een 10" te kunnen gebruiken. Of als het niet veel scheelt qua kast en veel beter klinkt, kan een 12" ook. Een afgronddiep laag is ook niet nodig, ik vind muzikaal veel belangrijker vandaar dat een gesloten sub de voorkeur heeft. De ruimte is niet groot, ongeveer een ruime 20 m2. Ivm met de kosten leek een hypex ds2 mij wel wat en nog eens hetzelfde bedrag aan een woofer.
Ik heb natuurlijk flink wat gegoogled maar kom er niet uit. Ik kijk geen film en draai alleen stereo en ik wil het laag nog wat kunnen corrigeren dus ik zet waarschijnlijk nog een minidsp tussen mijn pre-out en de sub. Dat is denk ik ook handig om de boel goed aan te kunnen sluiten bij de monitoren. Deze hebben een basreflex poortje waar wellicht een sok in moet...
Maar goed daar hebben we rew en een meetmicrofoon voor.
Kan iemand een suggestie doen voor een goede combi? Peerless, Vifa of misschien die Discovery unit van Scan-Speak?
Alvast dank!
Advies en hulp bij subwoofer
Moderator: Beheerdersteam
- Juoigâ
- ZA-sponsor: Juoigâ
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Advies en hulp bij subwoofer
wij van wc-eend Juoigâ zouden de CSS SDX10 adviseren met een plate amp van minidsp 
Re: Advies en hulp bij subwoofer
Dank voor de suggestie, ik wist niet dat ze ook plate amps hebben!
En de css woofer, in wat voor volume kast zou die ongeveer moeten?
En de css woofer, in wat voor volume kast zou die ongeveer moeten?
- Juoigâ
- ZA-sponsor: Juoigâ
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Advies en hulp bij subwoofer
vanaf 25 liter. als je dsp gebruikt is t minder belangrijk omdat je middels linkwitz transfer de response kan aanpassen. er zijn een aantal nette subjes met de SDX10 gemaakt door forumleden, de zoekfunctie is je vriend 
