Pagina 1 van 1
Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Geplaatst: zo 17 mei 2015, 16:54
door michelp
http://www.homesteadnotes.com/one-cut-w ... -corner/2/
Ziet er goed uit dacht ik zo. Alleen nog een baffle maken en klaar
Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Geplaatst: ma 18 mei 2015, 18:52
door MechanicalAnimal
Fokking hell, briljant

Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Geplaatst: ma 18 mei 2015, 21:52
door John P
Wat is hier zoveel anders aan als het frezen van V-groef tot vlak onder het oppervlak zoals de grote jongens dat doen? Die methode is nog symmetrisch ook, dus geen gepuzzel met links en rechts.
Dali
Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Geplaatst: ma 18 mei 2015, 22:23
door RobertD
John P schreef:Wat is hier zoveel anders aan als het frezen van V-groef tot vlak onder het oppervlak zoals de grote jongens dat doen? Die methode is nog symmetrisch ook, dus geen gepuzzel met links en rechts.
Dali
Ik zat precies hetzelfde te denken. En dan kun je wel een bit in je freesmachine zetten. Je moet alleen je machine precies haaks over de platen kunnen laten gaan.
Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Geplaatst: di 19 mei 2015, 7:05
door SARK
Ik moest meteen aan deze denken:
Het idee is leuk van die cirkelzaag maar je hebt dan ook meteen een hele tafel nodig om dat goed te doen.
Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Geplaatst: di 19 mei 2015, 7:38
door MechanicalAnimal
John P schreef:Wat is hier zoveel anders aan als het frezen van V-groef tot vlak onder het oppervlak zoals de grote jongens dat doen? Die methode is nog symmetrisch ook, dus geen gepuzzel met links en rechts.
Dali
Omdat dit in 1 gang gaat
SARK schreef:Ik moest meteen aan deze denken:
Miter-LockHeader.jpg
Het idee is leuk van die cirkelzaag maar je hebt dan ook meteen een hele tafel nodig om dat goed te doen.
Die versteklijmfrees werkt ook super. Maar ook hier geldt dat je voor een simpele lader alle planken apart moet doen. Een versteklijmfrees doe je ook in een freestafel en niet in je losse bovenfrees.
En dan nog koop je zoiets alleen als je vaak laatjes maakt (of hele keukens, kasten, meubels). Dan ga je mij niet vertellen dat er niet al een zaagtafel staat.
Don't get me wrong folks, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden in het geval van laatjes maken enzovoorst maar ik vond vooral het inzicht van deze meneer die dit verzint echt briljant
Leuk filmpje en goed uitgelegd ook nog eens met zijn gekleurde viltstiften

Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Geplaatst: di 19 mei 2015, 8:01
door SARK
MechanicalAnimal schreef:Die versteklijmfrees werkt ook super. Maar ook hier geldt dat je voor een simpele lader alle planken apart moet doen. Een versteklijmfrees doe je ook in een freestafel en niet in je losse bovenfrees.
En dan nog koop je zoiets alleen als je vaak laatjes maakt (of hele keukens, kasten, meubels). Dan ga je mij niet vertellen dat er niet al een zaagtafel staat.
Daar heb je helemaal gelijk in en mijn mening is dan ook gekleurd omdat ik wel een frees heb en geen cirkelzaag

Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Geplaatst: di 19 mei 2015, 8:11
door MechanicalAnimal
Ik ben ook jaloers hoor.........ik heb én geen freestafel én geen zaagtafel

Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Geplaatst: di 15 dec 2015, 23:24
door hrscharft
Zit nog eens goed naar dat filmpje te kijken en in principe is dit met een bovenfrees, een stukje geleiding en twee freesjes ook haalbaar.
Je begint met een gewoon recht freesje en daarmee haal je alle stukken weg die vlak zijn onderin. Vervolgens trek je er nog even met een V-groef frees doorheen en je hebt hetzelfde resultaat.