Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Moderator: Beheerdersteam
Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
http://www.homesteadnotes.com/one-cut-w ... -corner/2/
Ziet er goed uit dacht ik zo. Alleen nog een baffle maken en klaar
Ziet er goed uit dacht ik zo. Alleen nog een baffle maken en klaar
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Wat is hier zoveel anders aan als het frezen van V-groef tot vlak onder het oppervlak zoals de grote jongens dat doen? Die methode is nog symmetrisch ook, dus geen gepuzzel met links en rechts. Dali
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Ik zat precies hetzelfde te denken. En dan kun je wel een bit in je freesmachine zetten. Je moet alleen je machine precies haaks over de platen kunnen laten gaan.John P schreef:Wat is hier zoveel anders aan als het frezen van V-groef tot vlak onder het oppervlak zoals de grote jongens dat doen? Die methode is nog symmetrisch ook, dus geen gepuzzel met links en rechts. Dali
Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Ik moest meteen aan deze denken:
Het idee is leuk van die cirkelzaag maar je hebt dan ook meteen een hele tafel nodig om dat goed te doen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Omdat dit in 1 gang gaatJohn P schreef:Wat is hier zoveel anders aan als het frezen van V-groef tot vlak onder het oppervlak zoals de grote jongens dat doen? Die methode is nog symmetrisch ook, dus geen gepuzzel met links en rechts. Dali
Die versteklijmfrees werkt ook super. Maar ook hier geldt dat je voor een simpele lader alle planken apart moet doen. Een versteklijmfrees doe je ook in een freestafel en niet in je losse bovenfrees.SARK schreef:Ik moest meteen aan deze denken: Het idee is leuk van die cirkelzaag maar je hebt dan ook meteen een hele tafel nodig om dat goed te doen.
En dan nog koop je zoiets alleen als je vaak laatjes maakt (of hele keukens, kasten, meubels). Dan ga je mij niet vertellen dat er niet al een zaagtafel staat.
Don't get me wrong folks, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden in het geval van laatjes maken enzovoorst maar ik vond vooral het inzicht van deze meneer die dit verzint echt briljant
Leuk filmpje en goed uitgelegd ook nog eens met zijn gekleurde viltstiften
Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Daar heb je helemaal gelijk in en mijn mening is dan ook gekleurd omdat ik wel een frees heb en geen cirkelzaagMechanicalAnimal schreef:Die versteklijmfrees werkt ook super. Maar ook hier geldt dat je voor een simpele lader alle planken apart moet doen. Een versteklijmfrees doe je ook in een freestafel en niet in je losse bovenfrees.
En dan nog koop je zoiets alleen als je vaak laatjes maakt (of hele keukens, kasten, meubels). Dan ga je mij niet vertellen dat er niet al een zaagtafel staat.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Ik ben ook jaloers hoor.........ik heb én geen freestafel én geen zaagtafel 
Re: Simpele speakers bouwen was nog nooit zo makkelijk
Zit nog eens goed naar dat filmpje te kijken en in principe is dit met een bovenfrees, een stukje geleiding en twee freesjes ook haalbaar.
Je begint met een gewoon recht freesje en daarmee haal je alle stukken weg die vlak zijn onderin. Vervolgens trek je er nog even met een V-groef frees doorheen en je hebt hetzelfde resultaat.
Je begint met een gewoon recht freesje en daarmee haal je alle stukken weg die vlak zijn onderin. Vervolgens trek je er nog even met een V-groef frees doorheen en je hebt hetzelfde resultaat.
