Tolvan data

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Tolvan data

Bericht door Duck Twacy »

Iemand hiermee bekend?

http://www.tolvan.com/index.php?page=/main/home.php

Is dit goede software?
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: Tolvan data

Bericht door MarcoSQ »

Bedoel je een specifiek programma, of 'allemaal' ?
The Edge wordt hier regelmatig gebruikt, werkt goed en zijn ook niet gek veel alternatieven voor. Zeker niet voor gratis ;-).
Ook Basta! zie je wel eens voorbijkomen en werkt prima. De rest heb ik eigenlijk nooit aangeraakt, geen idee dus.

Wel vind ik het een beetje 'programmeurs-spul' : het is functioneel en correct, maar het gebruiksgemak kan beter vind ik.
Makke van de meeste elektronica- of audio-software...
Maar : van alles is een in functie beperkte, gratis versie. Kun je zelf proberen of het 'goed spul' is, in je eigen beleving ;-).
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Tolvan data

Bericht door Duck Twacy »

Bedankt voor de info.

Zelf proberen is wellicht verstandig, maar ervaring van anderen is altijd handig...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tolvan data

Bericht door Henkjan »

Edge gebruikte ik al een tijdje. nu bij t inrichten van de nw pc alles weer vers aan t downloaden, en kwam dus ook de andere progs van 'm tegen. Dat Basta! is toch wel een erg fijn programma zeg. t begint al bij het invullen van de T/S parameters, on-the-fly worden de andere die nog missen al berekend, wat een prachtige extra check is op de correctheid van de opgegeven parameters. makkelijk schakelen tussen de verschillende kastvormen, LT er op loslaten, of een passief filter, of een actief. En Edge zit er ook nog in. f***ing brilliant.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Tolvan data

Bericht door Pjotr »

MarcoSQ schreef:
Wel vind ik het een beetje 'programmeurs-spul' : het is functioneel en correct, maar het gebruiksgemak kan beter vind ik.
Makke van de meeste elektronica- of audio-software...
Maar : van alles is een in functie beperkte, gratis versie. Kun je zelf proberen of het 'goed spul' is, in je eigen beleving ;-).
Klopt, het wordt ook niet meer onderhouden. Zoals hij zelf opmerkt is het ooit als tools voor eigen gebruik geschreven en houdt hij het on-line gratis beschikbaar voor wie het nuttig vindt.
Plaats reactie