Hoi,
wat zijn de ervaringen met deze twee tools? Doen ze 't zelfde of zijn er toch fundamentele verschillen?
Paul
taggen : mp3tag of musicbee?
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: taggen : mp3tag of musicbee?
ik gebruik altijd dBpoweramp, een tag editor zit in de set met de ripper. werkt prima.
https://www.dbpoweramp.com/
https://www.dbpoweramp.com/
Re: taggen : mp3tag of musicbee?
Ik gebruik al heel lang MP3tag (http://mp3tag.de)
Het was het eerste wat ik indertijd tegenkwam en het deed wat ik zocht.
Het was het eerste wat ik indertijd tegenkwam en het deed wat ik zocht.
Re: taggen : mp3tag of musicbee?
Om het makkelijk te maken doe ik er nog een optie bij
TagScanner.
Ik ben ook al heel lang bezig met MP3Tag en dat werkt nog steeds als een tierelier (vooral het deel waarmee je uit de naam de tags kunt bepalen en vooral andersom, kan zeer handig zijn), maar toen ik mijn vrouw een nieuwe MP3 spelert voor haar verjaardag had gegeven en de discografie van Rammstein er op had geplaatst bleek een aantal nummers ook voorzien te zijn van een extra tag waarin de lyrics (kan ze lekker hard meebleren) ook in stonden.
Deze optie was niet aanwezig in MP3Tag en wel in TagScanner
Ik ben ook al heel lang bezig met MP3Tag en dat werkt nog steeds als een tierelier (vooral het deel waarmee je uit de naam de tags kunt bepalen en vooral andersom, kan zeer handig zijn), maar toen ik mijn vrouw een nieuwe MP3 spelert voor haar verjaardag had gegeven en de discografie van Rammstein er op had geplaatst bleek een aantal nummers ook voorzien te zijn van een extra tag waarin de lyrics (kan ze lekker hard meebleren) ook in stonden.
Deze optie was niet aanwezig in MP3Tag en wel in TagScanner
Re: taggen : mp3tag of musicbee?
Ik gebruik Foobar2000. Is te gebruiken als muziekserver, maar ook met diverse plug-ins naar je hand te zetten.
Wat ik top vind aan Foobar is dat bij klassieke muziek je de tags Conductor, Orchestra en Choir eenvoudig kan toevoegen. Die zijn in Mp3-tag ook beschikbaar, maar lastiger te vinden en dus toe te voegen. Bovendien zet Foobar titels eenvoudig hoofdlettergevoelig om of kun je titels opvragen uit externe databases. Ik gebruik Mp3-tag voornamelijk voor het toevoegen van afbeeldingen en het wijzigen van de bestandsnaam (alle bestanden in mijn muziekbibliotheek hebben dezelfde format ongeacht hun afkomst, rippen of downloaden). Bottomline: Mp3-tag is een prima tool en bovendien gratis.
Wat ik top vind aan Foobar is dat bij klassieke muziek je de tags Conductor, Orchestra en Choir eenvoudig kan toevoegen. Die zijn in Mp3-tag ook beschikbaar, maar lastiger te vinden en dus toe te voegen. Bovendien zet Foobar titels eenvoudig hoofdlettergevoelig om of kun je titels opvragen uit externe databases. Ik gebruik Mp3-tag voornamelijk voor het toevoegen van afbeeldingen en het wijzigen van de bestandsnaam (alle bestanden in mijn muziekbibliotheek hebben dezelfde format ongeacht hun afkomst, rippen of downloaden). Bottomline: Mp3-tag is een prima tool en bovendien gratis.
Re: taggen : mp3tag of musicbee?
Niet geheel onbelangrijk .... bepaal van tevoren welke items jij in je MP3-tjes wilt hebben en denk hierbij ook aan een fotootje. Test ook hoe sorteer en zoekfuncties van je speler(s) hier mee omgaan, zo is het bij mij bijvoorbeeld heel belangrijk dat ik bij de tag "Album Artist" consequent de artiest invul zodat de spelert hierop kan sorteren.HaaVee schreef:(alle bestanden in mijn muziekbibliotheek hebben dezelfde format ongeacht hun afkomst, rippen of downloaden)
Bepaal ook het formaat van het plaatje wat in de MP3 komt te staan, het kan lonen om steeds het origineel er uit te donderen en een kleiner formaat er in te plaatsen omdat men vaak plaatjes van 1.5 mb er bijpropt ... kan een hoop schelen bij een grote verzameling
