Pagina 1 van 1

Rockford T1

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 12:25
door lucske4
Ik ben in het bezit van 2x de Rockford Fosgate Power T112D2
12 Inch
2 x 2 Ohm
12 Inch
600 RMS / 1200 Max

Versterker:
JBL GTO 120.1 Monoblock
747 RMS @ 4 Ohm
1114 RMS @ 2 Ohm


Nu wil ik daar een gepoorte kist omheen die gewoon loeihard gaat. Alleen kan ik niet met WINISD overweg....

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?


Parameters:

Fs (Hz): 31
Re (Ohms): 3.1
Le (mH): 2.8
Qms: 4.46
Qes: 0.53
Qts: 0.47
Vas (Liters): 34.8
Sd (CM2): 460
SPL (dB @ 1w/1m): 86
Xmax (mm): 14

Dis is alles wat ik kon vinden op internet. Ik hoop dat julie er iets aan hebben!

MVG Lucske4

Re: Rockford T1

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 12:41
door FR_Aad
Heb je WinISD al geprobeerd?


http://www.linearteam.dk

Re: Rockford T1

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 12:57
door holco
Hier kan je online het een en ander berekenen.

http://www.mh-audio.nl/ReflexBoxCalculator.asp

Re: Rockford T1

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 13:58
door Henkjan
haloo Lucske4, welkom hier

WinISD is niet zo lastig hoor, samen met de lui hier kom je er wel uit.

je zegt dat je zo hard mogelijk wil, is dat voor dBdrag of gewoon je muziek zo hard mogelijk? en wat voor muziek is dat dan? zit daar veel sub-laag in?

Re: Rockford T1

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 20:23
door markbakk
Ik zeg kast van 45-50 liter en afstemmen op 23Hz.... Leuk BR-poortje wordt dat.

Re: Rockford T1

Geplaatst: ma 15 dec 2014, 21:10
door bartsegers
slotpoortje!

Re: Rockford T1

Geplaatst: di 16 dec 2014, 16:09
door arjank
passieve radiator!

:lol:

Re: Rockford T1

Geplaatst: di 16 dec 2014, 17:20
door michelp
Als het hard moet is er vaak een behoorlijke piek te zien in de simulatie. Je levert wel in in het echte sublaag.
Welke muziek speel je vooral? Dan kan ik vanavond wel ff kijken.
En passieve radiator kan wel ja maar word ook nog best wat oppervlak voor 2x 12 dan :P

Re: Rockford T1

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 23:19
door Orbit_be
Ga maar gewoon lekker gesloten spelen, met 2 x 12" en 1 KW vermogen ga je sowieso veel harder kunnen dan wat ook maar enigsinds als redelijk kan worden aanzien. Tenzij je natuurlijk competitief wilt gaan dB draggen maar in dat geval zal je toch echt met WinISD moeten leren werken + investeren in een SPL meter die 160+ dB kan opmeten.

Nee, ff serieus, dit gaan poorten is geen goed idee, je gaat op alle vlakken inleveren behalve pure db levels.