Rockford T1

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
lucske4
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 14 dec 2014, 12:06

Rockford T1

Bericht door lucske4 »

Ik ben in het bezit van 2x de Rockford Fosgate Power T112D2
12 Inch
2 x 2 Ohm
12 Inch
600 RMS / 1200 Max

Versterker:
JBL GTO 120.1 Monoblock
747 RMS @ 4 Ohm
1114 RMS @ 2 Ohm


Nu wil ik daar een gepoorte kist omheen die gewoon loeihard gaat. Alleen kan ik niet met WINISD overweg....

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?


Parameters:

Fs (Hz): 31
Re (Ohms): 3.1
Le (mH): 2.8
Qms: 4.46
Qes: 0.53
Qts: 0.47
Vas (Liters): 34.8
Sd (CM2): 460
SPL (dB @ 1w/1m): 86
Xmax (mm): 14

Dis is alles wat ik kon vinden op internet. Ik hoop dat julie er iets aan hebben!

MVG Lucske4
Bijlagen
T112Dx_1_l.jpg
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Rockford T1

Bericht door FR_Aad »

Heb je WinISD al geprobeerd?


http://www.linearteam.dk
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Rockford T1

Bericht door holco »

Hier kan je online het een en ander berekenen.

http://www.mh-audio.nl/ReflexBoxCalculator.asp
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rockford T1

Bericht door Henkjan »

haloo Lucske4, welkom hier

WinISD is niet zo lastig hoor, samen met de lui hier kom je er wel uit.

je zegt dat je zo hard mogelijk wil, is dat voor dBdrag of gewoon je muziek zo hard mogelijk? en wat voor muziek is dat dan? zit daar veel sub-laag in?
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Rockford T1

Bericht door markbakk »

Ik zeg kast van 45-50 liter en afstemmen op 23Hz.... Leuk BR-poortje wordt dat.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Rockford T1

Bericht door bartsegers »

slotpoortje!
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Rockford T1

Bericht door arjank »

passieve radiator!

:lol:
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: Rockford T1

Bericht door michelp »

Als het hard moet is er vaak een behoorlijke piek te zien in de simulatie. Je levert wel in in het echte sublaag.
Welke muziek speel je vooral? Dan kan ik vanavond wel ff kijken.
En passieve radiator kan wel ja maar word ook nog best wat oppervlak voor 2x 12 dan :P
Orbit_be
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 22:15
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

Re: Rockford T1

Bericht door Orbit_be »

Ga maar gewoon lekker gesloten spelen, met 2 x 12" en 1 KW vermogen ga je sowieso veel harder kunnen dan wat ook maar enigsinds als redelijk kan worden aanzien. Tenzij je natuurlijk competitief wilt gaan dB draggen maar in dat geval zal je toch echt met WinISD moeten leren werken + investeren in een SPL meter die 160+ dB kan opmeten.

Nee, ff serieus, dit gaan poorten is geen goed idee, je gaat op alle vlakken inleveren behalve pure db levels.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”