Oplossingen voor ruimtegebrek?... en even voorstellen

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Franky
Berichten: 7
Lid geworden op: za 16 okt 2004, 12:41
Locatie: Breda

Oplossingen voor ruimtegebrek?... en even voorstellen

Bericht door Franky »

Goede morgen muziek en zelfbouwfans,

Om te beginnen zal ik me even voorstellen.
Mijn naam is Frank van Son, 20 jaar en woonachtig in Breda.

Ik ben werkzaam bij een bedrijf in Breda dat profesionele audio- en lichtapparatuur verkoopt en verhuurt. Voornamelijk in de technische dienst en af en toe verkoop.
Daarnaast werk ik als freelance geluidstechnicus voor diverse bedrijven.

Al geruime tijd bezoeker van verschillende fora, echter nooit actief deelgenomen, maar vind deze nieuwe website zo'n mooi initiatief dat ik er graag aan wil deelnemen.

Nu het volgende probleem.
De koude natte maanden zijn weer aangebroken :cry: en ik zit met het probleem dat ik alleen een te kleine schuur heb om te DIY-en.
in de zomer heb ik een ruime tuin om te zagen e.d.
Hoe lossen jullie dit probleem op om toch in deze tijd lekker te blijven klussen, creatieve oplossingen? of hebben jullie de luxe van een ruime garage danwel werkplaats.

ik ben benieuwd naar de plaatsen waar al die prachtige creaties tot stand komen :?:

vriendelijk groetend,
Frank
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ha Frank,

Welkom op het forum. Leuk dat je zo positief bent. We doen ons best om het zo leuk en mooi (en informatief) mogelijk te maken.
Het wordt steeds mooier..

Dan je vraag:

Ik heb zelf ook een klein schuurtje van 3x4 met heeeel veel zooi, werkbanken, opslag van tuinstoelen en drie fietsen. Om lekker te werken sta ik vaak in de tuin of de fietsen gaan naar buiten.
Maar dan de winter. Als het zonnetje schijnt dikke trui aan helpt. Maar bij regen...wordt het al lastiger.
Maar mijn schuurdeur zit aan de zijkant van de schuur, en 2 meter daarvandaan staat het hek naar de buren. Ik heb 3 grote haken boven de schuurdeur gemaakt en 3 haken aan dat hek. Daartussen zit een op maat gemaakt bouwzeil met ogen. Door dat tussen de schuur en het hek te spannen sta ik droog en kan lekker hobby'en.

Nou moet ik wel zeggen dat ik zomers vaak speakers maak en in de winter meer elektronica. Mijn laatste speaker is bijna af, en het volgende project (nieuwe buizenversterker) ligt klaar voor de lange winteravonden.

Edo
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Ook welkom Frank,

In mijn vorige woning had ik een zeer ruim sousterrain (dat is chique Amsterdams voor een kelder :D ) tot mijn beschikking, dit was een heerlijke klus ruimte ... ik kon de zooi gewoon laten staan en de volgende dag (week) verder gaan.
We zijn sinds een paar maanden verhuisd en moet ik nog eens goed gaan nadenken waar ik ongehinderd zaag/schuur stof kan maken, de enige ruimte waar dit zou kunnen is een berghok (3 X 4 meter) en deze staat .... tot de nok toe met verhuisdozen :( wat kan een mens een troep verzamelen zeg. Maar dat idee van Edo is wel een goeie, een dekzeil spannen.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Moest even zoeken in het fotoarchief, maar heb hem gevonden....
Dit was vorig jaar winter....Brrrrrr....maar wel droog..!!!

Afbeelding
Franky
Berichten: 7
Lid geworden op: za 16 okt 2004, 12:41
Locatie: Breda

Bericht door Franky »

Dat "dekzeil idee" is super. :)
ga ik zeker eens proberen

De temparatuur is idd vaak het probleem niet (hoewel lijm e.d. niet echt geweldig droogt)
Die rotregen, dat is @#$% :twisted:
maar met dat dekzeil kom ik een heel eind.

vandaag btw prima klusweer met fleecetrui :wink:
... nee geen speaker, een kast voorzien van wat extra planken e.d.

vriendelijk groetend,
Frank
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Het lijmen kan je toch gewoon binnen doen? Dat geeft niet al teveel troep.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Het verlijmen en lakken doe ik inderdaad altijd in de schuur. Verwarming aan en deur dicht. Het tentdoek wordt ook alleen opgezet bij regen en als ik moet boren/schuren/schaven/freezen....wat veel stof veroorzaakt dus.
Nog even over het zeil...gewoon bij de Gamma, wat ogen erin gemaakt en vast aan de schuur gehangen. Bij het hek zitten ook van die ogen, maar extra van die rubberen ehm, elastiek dingen...weet even niet meer hoe je dat noemt, maar vrachtwagens gebruiken ze ook om het doek vast te zetten.

Dit is een soort demper dus voor als de wind onder het doek slaat.....
speakerbuilder
Ook commercieel actief
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 01 nov 2004, 20:32
Contacteer:

zagen in de winter

Bericht door speakerbuilder »

ey frank en alle andere zelfbouwers,

ik wil me ook graag even voorstellen, ik ben jorrit bierma, ben 37 jaar en heb de afgelopen jaren al duizenden bouwpakketten en kasten gebouwd,
niet dat die allemaal voor mezelf waren, maar het is mijn werk, ik zaag voor speaker en co, speakerland, ols audio en audiolab, en nog een paar bedrijven in belgie.
na de aanschaf van een cnc machine heb ik nu ook meer tijd om wat op het internet te zoeken vandaar mijn aanwezigheid.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

He Jorrit,

Net even op je site gekeken en ik was onder de indruk...
Kom ik aan met m'n schuurtje en stuk zeil...haha..
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Edo schreef:
He Jorrit,

Net even op je site gekeken en ik was onder de indruk...
Kom ik aan met m'n schuurtje en stuk zeil...haha..
Anders ik wel...
Weet je Edo bescheidenheid siert de speakerbouwer zeg ik maar :D :D

Zag dat Jorrit ook buigmdf gebruikt...
Kijk zo wordt het steeds leuker hier..
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: zagen in de winter

Bericht door Leeuwarden »

speakerbuilder schreef:
ey frank en alle andere zelfbouwers,

ik wil me ook graag even voorstellen, ik ben jorrit bierma, ben 37 jaar en heb de afgelopen jaren al duizenden bouwpakketten en kasten gebouwd,
niet dat die allemaal voor mezelf waren, maar het is mijn werk, ik zaag voor speaker en co, speakerland, ols audio en audiolab, en nog een paar bedrijven in belgie.
na de aanschaf van een cnc machine heb ik nu ook meer tijd om wat op het internet te zoeken vandaar mijn aanwezigheid.

Hallum is dichterbij als je denkt :-) mag ik eens langskomen kijken (en ideeen stelen:-)) Want jij doet wel hele leuke dingen!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”