Pagina 1 van 1

Nieuwe Noob.

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 23:01
door Douwe84
Hallo,

Ik ben nieuw en stel me even voor...

Ik ben Douwe, (morgen) 30 jaar en zoals mijn naam doet vermoeden ben ik een complete NOOB op het gebied van DIY audio. Wel ben ik handig met hout en mijn handen :)

Ik vind zelf speakers bouwen al jaren interessant maar begin me nu pas in te lezen in de materie,
mede door het gebrek aan een elektro achtergrond vind ik het allemaal lastig en vooral veel materie.

Ik kijk graag films en series en luister allerhande muziek hiervoor gebruik ik een set van 4x Mission m32i, een M3c2i center met een Mordaunt short MS-308 subje. Alles door een Denon x2000 aangestuurd.

Mijn interesse is aangewakkerd doordat mijn huidige Subwoofer ineens een brom begint te "vertonen" waardoor ik denk dat hij aan het overlijden is.

Via Google kwam ik op een oud project van B-front (mini sub van een raveland driver) uit en dat leek me prima om eens mee te beginnen, 3 dagen later wil ik zelf een actief setje pc speakers maken, 2.0 of zelfs 2.1.... Eerst maar eens een budget subje proberen lijkt me zo...

Ik ben Met WinISD aan het rommelen adhv van de uitleg van B-front om daar wat handigheid in te krijgen.

Ondertussen heb ik 1001 vragen maar die probeer ik zelf eerst te beantwoorden, ook een leerzaam proces en ik heb geen haast.

Gr,
Douwe

Re: Nieuwe Noob.

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 23:16
door hannesie
Welkom Douwe, bereid je maar voor op een interessante, en veel tijd vragende hobby. :mrgreen:
Maar dat dat heb je al een beetje in de gaten begrijp ik, door het gestoei met WinIsd.

Re: Nieuwe Noob.

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 21:34
door Marp
Welkom!

Re: Nieuwe Noob.

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 21:38
door dre
:rofl: :rofl: :rofl:

Re: Nieuwe Noob.

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 21:38
door SSassen
Marp schreef: zo 28 nov 2021, 21:34
Welkom!
Mario! Grappenmaker! 2014!

Re: Nieuwe Noob.

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 21:54
door ds23man
Wat is het probleem? Zijn Seat is 2 jaar ouder....

Re: Nieuwe Noob.

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 8:36
door Douwe84
Hahaha, ik durf mijzelf wel iets minder noob te noemen nu. Maar toch bedankt voor het warme welkom :lagge:

Re: Nieuwe Noob.

Geplaatst: ma 29 nov 2021, 9:25
door Marp
:dank:
SSassen schreef: zo 28 nov 2021, 21:38
Mario! Grappenmaker! 2014!
Dat krijg je nou... #-o met atomen en kettingreacties. :mrgreen: