Nieuwe Noob.

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Nieuwe Noob.

Bericht door Douwe84 »

Hallo,

Ik ben nieuw en stel me even voor...

Ik ben Douwe, (morgen) 30 jaar en zoals mijn naam doet vermoeden ben ik een complete NOOB op het gebied van DIY audio. Wel ben ik handig met hout en mijn handen :)

Ik vind zelf speakers bouwen al jaren interessant maar begin me nu pas in te lezen in de materie,
mede door het gebrek aan een elektro achtergrond vind ik het allemaal lastig en vooral veel materie.

Ik kijk graag films en series en luister allerhande muziek hiervoor gebruik ik een set van 4x Mission m32i, een M3c2i center met een Mordaunt short MS-308 subje. Alles door een Denon x2000 aangestuurd.

Mijn interesse is aangewakkerd doordat mijn huidige Subwoofer ineens een brom begint te "vertonen" waardoor ik denk dat hij aan het overlijden is.

Via Google kwam ik op een oud project van B-front (mini sub van een raveland driver) uit en dat leek me prima om eens mee te beginnen, 3 dagen later wil ik zelf een actief setje pc speakers maken, 2.0 of zelfs 2.1.... Eerst maar eens een budget subje proberen lijkt me zo...

Ik ben Met WinISD aan het rommelen adhv van de uitleg van B-front om daar wat handigheid in te krijgen.

Ondertussen heb ik 1001 vragen maar die probeer ik zelf eerst te beantwoorden, ook een leerzaam proces en ik heb geen haast.

Gr,
Douwe
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe Noob.

Bericht door hannesie »

Welkom Douwe, bereid je maar voor op een interessante, en veel tijd vragende hobby. :mrgreen:
Maar dat dat heb je al een beetje in de gaten begrijp ik, door het gestoei met WinIsd.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Nieuwe Noob.

Bericht door Marp »

Welkom!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuwe Noob.

Bericht door dre »

:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Nieuwe Noob.

Bericht door SSassen »

Marp schreef: zo 28 nov 2021, 21:34
Welkom!
Mario! Grappenmaker! 2014!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe Noob.

Bericht door ds23man »

Wat is het probleem? Zijn Seat is 2 jaar ouder....
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe Noob.

Bericht door Douwe84 »

Hahaha, ik durf mijzelf wel iets minder noob te noemen nu. Maar toch bedankt voor het warme welkom :lagge:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Nieuwe Noob.

Bericht door Marp »

:dank:
SSassen schreef: zo 28 nov 2021, 21:38
Mario! Grappenmaker! 2014!
Dat krijg je nou... #-o met atomen en kettingreacties. :mrgreen:
Plaats reactie