Vraagje aan de deskundige elektrotechneuten:
Kan ik met 12 Volt 3 Ampère veilig bijgevoegde schakeling voeden om de gevraagde spanning eruit te krijgen of moeten R2 en R9 aangepast worden? Ik vermoed dat het spanningsverschil aan de hoge kant is, maar kan zelf niet berekenen hoe de schakeling geconfigureerd moet worden.
Kunnen jullie mij helpen?
Het betreft een voeding voor een Sony Playstation; 7,5 Volt voor het motorische gedeelte en 3,3 Volt voor de elektronica...
Bij voorbaat dank!
Groet, Frank
Voltage geschikt voor deze spanningsregelaar?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Voltage geschikt voor deze spanningsregelaar?
R2 staat doorgestreept om verandert te worden.Is de verkeerde, 't is R1 die 820E moet worden.
Voor de rest klopt 't wel.Niet vergeten de twee onderste nullen (7,5V voeding en de transistor schakeling) aan elkaar.
De nul van de 3,3V zal in 't apparaat wel doorverbonden worden (hoeft niet)
Anne
Voor de rest klopt 't wel.Niet vergeten de twee onderste nullen (7,5V voeding en de transistor schakeling) aan elkaar.
De nul van de 3,3V zal in 't apparaat wel doorverbonden worden (hoeft niet)
Anne
Re: Voltage geschikt voor deze spanningsregelaar?
Vraag is hoeveel stroom de playstation trekt. Met 12V in zullen de regelaars wellicht veel vermogen moeten wegstoken.
Ik zou eens op ebay kijken naar pwm regelaars; kosten geen drol meer en worden niet heet/warm.
Ik zou eens op ebay kijken naar pwm regelaars; kosten geen drol meer en worden niet heet/warm.