4x Tronios

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Diezell
Berichten: 4
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 1:29
Locatie: Vianen

4x Tronios

Bericht door Diezell »

Ik heb 4 bas speakers gekocht om wat te experimenteren. De Tronios 902.426.

Op internet had in de T&S waarden gevonden, deze noem ik "data sheet 1" en Tronios heeft mij "Data sheet 2"
gemaild. Overigens een snelle service van Tronios

Toen ik deze speakers uitpakte viel gelijk de erg stugge ophanging op.

Ik heb de 4 speakers, A t/m D, doorgemeten (Measurements I). En nog een aantal metingen voor mijn eigen experimenten (measurements).

Voor deze metingen hebben de speakers 24h gespeeld op normaal luister niveau .

Is Tronios nu zo optimistisch of kloppen mijn metingen niet? Optisch ligt de resonantie tussen de 60-70Hz en zeker niet bij de 37Hz

Verder zijn de variaties tussen de speakers normaal?, de metingen zijn achter mekaar gedaan.

Graag een mening,

Groeten Albert
Bijlagen
Measurerments I.png
Measurements.~png.jpg
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: 4x Tronios

Bericht door Olaf Analogue »

Kan het zijn dat je de metingen hebt gedaan terwijl ze in een kast ingebouwd zaten? zo niet, is het dan nog van invloed of je tijdens het meten van de resonantie de luidspreker horizontaal of verticaal houd? ik denk dat je met het laatste even moet experimenteren.
Diezell
Berichten: 4
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 1:29
Locatie: Vianen

Re: 4x Tronios

Bericht door Diezell »

Niet ingebouwd, H of V maakt weinig of niets uit.

Ik ga de speakers nog een paar weken inspelen en t.z.t. de waarden nog eens posten.

Dank voor je reactie.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: 4x Tronios

Bericht door John P »

Ik heb een keer een paartje skytronic kevlar woofertjes van 13 cm gemeten. Ik weet niet meer waar de waardes zijn, maar ik weet wel dat het stukken minder was als de fabrieksopgave. ook de onderlinge verschillen waren vrij groot. Dat de onderlinge verschillen groter zijn bij goedkope drivers is vrij normaal trouwens. Wat ik nog herinner is dat de Qts erg hoog was, evenals bij jouw metingen. een kleine basreflex zat er in ieder geval niet in, het beste was nog een "lekke" gesloten behuizing.
Diezell
Berichten: 4
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 1:29
Locatie: Vianen

Re: 4x Tronios

Bericht door Diezell »

Dit zijn 8'' kevlar woofers.
Ik heb ze gekocht voor een BR, gezien de hoge Qts stop ik ze maar in een TL.

Na een paar weken nog maar eens meten.
Plaats reactie