Pagina 1 van 1
groooote woof
Geplaatst: vr 28 apr 2006, 0:19
door Henkjan
zoals we hier vaak horen, gaat er niets boven een echt grote woofer. ik eens wat zoeken, kom van Ciare de HW450 (
datasheet) tegen, een 18" woof. dacht
*) aan 2 stuks in een TL

kent iemand deze grote italiaan?
*) lees: droomde; want ik zal eerst ruimer moeten gaan wonen wil ik dat kwijtkunnen
Geplaatst: vr 28 apr 2006, 0:44
door bartsegers
een xmax van 4,5 is niet super.
er zijn veeeel intereassantere woofers.
Beyma heeft enkle 21" woofers bv.
clarion ooit nog een 30" etc.
motor / membraan speelt dan wel een rol, bij zulke afmetingen.
enkele kleinere extremen, zijn bv de emince lab12 en hla10
bv:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=46
Geplaatst: vr 28 apr 2006, 0:47
door Jan-Willem
WIj hebben op het werk B2's (alleen de naam al) Die zijn van het merk D&B, het zijn PA subwoofers. Daar zit 3x 18" in, en d'r komt me toch een bas uit
IS niet helemaal ontopic maar ok
edit: in bandpass opstelling
Geplaatst: vr 28 apr 2006, 0:50
door Boppo84
adire audio heeft ook een 18" met 33mm Xmax(één kant op, linear

)
Geplaatst: vr 28 apr 2006, 0:51
door Jan-Willem
Boppo84 schreef:adire audio heeft ook een 18" met 33mm Xmax(één kant op, linear

)
33mm

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 10:47
door Geenius
Ciare kan ik aanraden: de
18.00.09 lijkt me een hele aardige. Xmax van 8,5mm bij een rendement van 99dB. Bl/Mms van 155, heel netjes voor zo een grote woofer. Kapton spreekspoeldrager.

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 11:10
door teacher
Ik denk even hardop, maar had magnat niet van die waanzinnig grote (car) woofers? Heb niet naar de specs gekeken overigens.
Geplaatst: vr 28 apr 2006, 11:15
door Jeroen
D&B B2 heeft 2 18" speakers, geen 3

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 11:24
door bartsegers
magnat agressor series!
vanaf 21" uit mn blote hoofd. Gewoon leverbaar bij de conrad...
als je het over xmax monsters hebt, dan zijnn er in car audio land GIganten aanwezig.
deze earthqueake series hebben een xmax van 4" ! das 10 cm
http://www.earthquakesound.com/ces_2005_mobile.htm
Geplaatst: vr 28 apr 2006, 11:24
door Geenius
teacher schreef:Ik denk even hardop, maar had magnat niet van die waanzinnig grote (car) woofers? Heb niet naar de specs gekeken overigens.
De Aggressor parameters
Grote foto

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 11:40
door Jan-Willem
Jeroen schreef:D&B B2 heeft 2 18" speakers, geen 3

WEet je dat zeker, heb het namelijk laatst opgezocht hoe die D&B van binnen eruit zag, en toen zag/las ik dat er 3x een 18" er in zat.
edit: zal het ff opzoeken
edit2: Ja, je hebt gelijk, 2x was denk ik een B2 waar ze zelf nog 1 woofer bij hadden gezet.
Geplaatst: vr 28 apr 2006, 14:26
door Jeroen
Ik ben wel benieuwd hoe ze die 3e woofer gemonteerd hebben in die kast?
Geplaatst: vr 28 apr 2006, 14:38
door Marp
Slechts "D&B B2" in
Google invoeren
levert je onmiddelijk heel wat meer op dan een discussie over het aantal woofers.
D&B schreef:Bestehend aus einem Bandpass-Horn-Gehäuse mit zwei 18"-Lautsprechern eignet er sich ...
D&B schreef:
Technische Daten
Bestückung 2 x 18"
Schalldruck (1m) 139 / 136 dB-SPL
Belastbarkeit (RMS / peak) 600 / 2400 W
Frequenzgang (-5 dB) 37 Hz - 100 Hz / 32 Hz - 68 Hz
LS / D12 / A1 2 / 1
Maße (H x B x T) 580 x 1160 x 920 mm
Gewicht 102 kg
Geplaatst: vr 28 apr 2006, 16:47
door Jan-Willem
Marp schreef:Slechts "D&B B2" in
Google invoeren
levert je onmiddelijk heel wat meer op dan een discussie over het aantal woofers.
D&B schreef:Bestehend aus einem Bandpass-Horn-Gehäuse mit zwei 18"-Lautsprechern eignet er sich ...
D&B schreef:
Technische Daten
Bestückung 2 x 18"
Schalldruck (1m) 139 / 136 dB-SPL
Belastbarkeit (RMS / peak) 600 / 2400 W
Frequenzgang (-5 dB) 37 Hz - 100 Hz / 32 Hz - 68 Hz
LS / D12 / A1 2 / 1
Maße (H x B x T) 580 x 1160 x 920 mm
Gewicht 102 kg
Kijk eens naar mijn 2e edit
