Pagina 1 van 1

groooote woof

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 0:19
door Henkjan
zoals we hier vaak horen, gaat er niets boven een echt grote woofer. ik eens wat zoeken, kom van Ciare de HW450 (datasheet) tegen, een 18" woof. dacht *) aan 2 stuks in een TL :twisted: kent iemand deze grote italiaan?

*) lees: droomde; want ik zal eerst ruimer moeten gaan wonen wil ik dat kwijtkunnen

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 0:44
door bartsegers
een xmax van 4,5 is niet super.

er zijn veeeel intereassantere woofers.
Beyma heeft enkle 21" woofers bv.

clarion ooit nog een 30" etc.

motor / membraan speelt dan wel een rol, bij zulke afmetingen.

enkele kleinere extremen, zijn bv de emince lab12 en hla10
bv:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=46

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 0:47
door Jan-Willem
WIj hebben op het werk B2's (alleen de naam al) Die zijn van het merk D&B, het zijn PA subwoofers. Daar zit 3x 18" in, en d'r komt me toch een bas uit :shock:
IS niet helemaal ontopic maar ok
edit: in bandpass opstelling

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 0:50
door Boppo84
adire audio heeft ook een 18" met 33mm Xmax(één kant op, linear :wink: )

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 0:51
door Jan-Willem
Boppo84 schreef:
adire audio heeft ook een 18" met 33mm Xmax(één kant op, linear :wink: )
33mm :shock:

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 10:47
door Geenius
Ciare kan ik aanraden: de 18.00.09 lijkt me een hele aardige. Xmax van 8,5mm bij een rendement van 99dB. Bl/Mms van 155, heel netjes voor zo een grote woofer. Kapton spreekspoeldrager. 8)

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 11:10
door teacher
Ik denk even hardop, maar had magnat niet van die waanzinnig grote (car) woofers? Heb niet naar de specs gekeken overigens.

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 11:15
door Jeroen
D&B B2 heeft 2 18" speakers, geen 3 :)

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 11:24
door bartsegers
magnat agressor series!

vanaf 21" uit mn blote hoofd. Gewoon leverbaar bij de conrad... :oops:

als je het over xmax monsters hebt, dan zijnn er in car audio land GIganten aanwezig.

deze earthqueake series hebben een xmax van 4" ! das 10 cm :shock:

http://www.earthquakesound.com/ces_2005_mobile.htm

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 11:24
door Geenius
teacher schreef:
Ik denk even hardop, maar had magnat niet van die waanzinnig grote (car) woofers? Heb niet naar de specs gekeken overigens.
De Aggressor parameters
Grote foto

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 11:40
door Jan-Willem
Jeroen schreef:
D&B B2 heeft 2 18" speakers, geen 3 :)
WEet je dat zeker, heb het namelijk laatst opgezocht hoe die D&B van binnen eruit zag, en toen zag/las ik dat er 3x een 18" er in zat.
edit: zal het ff opzoeken
edit2: Ja, je hebt gelijk, 2x was denk ik een B2 waar ze zelf nog 1 woofer bij hadden gezet.

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 14:26
door Jeroen
Ik ben wel benieuwd hoe ze die 3e woofer gemonteerd hebben in die kast?

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 14:38
door Marp
Slechts "D&B B2" in Google invoeren levert je onmiddelijk heel wat meer op dan een discussie over het aantal woofers. ;)
D&B schreef:
Bestehend aus einem Bandpass-Horn-Gehäuse mit zwei 18"-Lautsprechern eignet er sich ...
D&B schreef:
Technische Daten
Bestückung 2 x 18"
Schalldruck (1m) 139 / 136 dB-SPL
Belastbarkeit (RMS / peak) 600 / 2400 W
Frequenzgang (-5 dB) 37 Hz - 100 Hz / 32 Hz - 68 Hz
LS / D12 / A1 2 / 1
Maße (H x B x T) 580 x 1160 x 920 mm
Gewicht 102 kg

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 16:47
door Jan-Willem
Marp schreef:
Slechts "D&B B2" in Google invoeren levert je onmiddelijk heel wat meer op dan een discussie over het aantal woofers. ;)
D&B schreef:
Bestehend aus einem Bandpass-Horn-Gehäuse mit zwei 18"-Lautsprechern eignet er sich ...
D&B schreef:
Technische Daten
Bestückung 2 x 18"
Schalldruck (1m) 139 / 136 dB-SPL
Belastbarkeit (RMS / peak) 600 / 2400 W
Frequenzgang (-5 dB) 37 Hz - 100 Hz / 32 Hz - 68 Hz
LS / D12 / A1 2 / 1
Maße (H x B x T) 580 x 1160 x 920 mm
Gewicht 102 kg
Kijk eens naar mijn 2e edit :roll: