Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Moderator: Beheerdersteam
Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Via-via kan ik een set van deze woofers kopen.
Ik ben altijd gecharmeerd geweest van de Dynaudio sound.
En heb nog een setje D52AF's op de plank.
De woofers zijn NIEUW ; hebben minimaal 15 jaar in de orginele dozen op een donkere zolder gestaan.
Er is nog nooit aan gesoldeerd.
De schuimranden zien en voelen , goed aan maar.....
.....misschien gaan ze wel binnen een jaar verkruimelen!!
Is er iemand die hier ervaring mee heeft??
Alle goede adviezen zijn welkom !!
help , help , ik moet snel iets beslissen !!
mvgr. Leon
Ik ben altijd gecharmeerd geweest van de Dynaudio sound.
En heb nog een setje D52AF's op de plank.
De woofers zijn NIEUW ; hebben minimaal 15 jaar in de orginele dozen op een donkere zolder gestaan.
Er is nog nooit aan gesoldeerd.
De schuimranden zien en voelen , goed aan maar.....
.....misschien gaan ze wel binnen een jaar verkruimelen!!
Is er iemand die hier ervaring mee heeft??
Alle goede adviezen zijn welkom !!
help , help , ik moet snel iets beslissen !!
mvgr. Leon
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Gelijk toehappen! Randen zijn altijd te vervangen door een goede specialist!
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Enig idee wat de kosten zijn , mochten de randen moeten worden vervangen??
Ik zou het dan laten doen door een specialist ; waag me hier zelf niet aan!
Ik zou het dan laten doen door een specialist ; waag me hier zelf niet aan!
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
ongeveer 30€ per speaker driver + twee keer verzendkosten
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Hoi Dan & ds23man,
bedankt voor de tips.
Ik zou dan nog maximaal zo'n 100 euri extra kwijt zijn en.......kan ze eerst proberen zoals ze nu zijn !!
Denk dat ik ze vanmiddag ga ophalen.
Last question : hoe kun je aan de randen voelen/zien dat ze hun beste tijd gehad hebben ??
bedankt voor de tips.
Ik zou dan nog maximaal zo'n 100 euri extra kwijt zijn en.......kan ze eerst proberen zoals ze nu zijn !!
Denk dat ik ze vanmiddag ga ophalen.
Last question : hoe kun je aan de randen voelen/zien dat ze hun beste tijd gehad hebben ??
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Hoi Dan,
Als de prijzen bij de dealer kloppen en ik tel er verzendkosten bij ; dan heb ik zowiezo een "koopje" !!
Thanks !
Als de prijzen bij de dealer kloppen en ik tel er verzendkosten bij ; dan heb ik zowiezo een "koopje" !!
Thanks !
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Zolang ze niet scheuren of verbrokkelen is er niets aan de hand. Foamranden heb je in allerlei kwaliteiten en het meest funeste is UV licht. Als ze altijd in een doos hebben gezeten, maak ik me niet zoveel zorgen.
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Ze zaten, ieder afzonderlijk, in de originele dozen in tempex.
En dan samen nog eens in een grotere dikke kartonnen doos.
ds23man ; dus jij denkt dat ze "out of the box" weleens helemaal oké zouden kunnen zijn ??
En dan samen nog eens in een grotere dikke kartonnen doos.
ds23man ; dus jij denkt dat ze "out of the box" weleens helemaal oké zouden kunnen zijn ??
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Die kans is vrij groot, zeker gezien de materialen die Dynaudio gebruikt(e).
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Thanks ds23man,
heb net ook nog een setje D28AF's opgedoken uit de voorraad !!
Kan dus leuk worden!!
heb net ook nog een setje D28AF's opgedoken uit de voorraad !!
Kan dus leuk worden!!
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Geweldige drivers. Staan bij mijn schoonvader alweer > 20 jaar te spelen zonder mankementen. Sound is zeer goed.
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Heb ook nog ergens een oud paartje liggen, nog met de 'normale' dustcap. Mooie dingen, maar schuimranden zijn wel volledig vergaan. Ik zou niet alleen kijken, maar ook m'n vinger er enkele keren ongegeneerd tegenaan duwen.
TSP zijn overigens vrij hopeloos, grote basreflexboxen daargelaten kun je er niet veel mee. Had ze ooit in een compound-sub van dik over de 100 liter, op 21Hz. Ging wel diep maar kon niet heel hard.
TSP zijn overigens vrij hopeloos, grote basreflexboxen daargelaten kun je er niet veel mee. Had ze ooit in een compound-sub van dik over de 100 liter, op 21Hz. Ging wel diep maar kon niet heel hard.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Ze houden inderdaad wel van lekker grote kasten ( 80-140 liter).
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Speakers "in the house" !!
Some pics : .......
Kom nogal verschillende TSP's tegen ???
Heb de oude jaarboeken van HifiSound de.
Ik heb , denk ik , een late serie.
D52AF's ook gevonden.
Zit zelf te denken aan :
30w54 tot ong. 250 hz
Of 1 Kef b160 250-1kHz
Of 2 Eton 7 inch
dan : vanaf ong. 1kHz :
d52 + d28 / d21 ? (goede adviezen zijn welkom !)
Dynaudio werkt met 6db filters ; wil ik zeker gaan proberen!
pics : unpakking,
op advies van Mark enkele keren ingedeukt en weer terug laten veren !
en nog wat andere....
allemaal bedankt, denk dat ik leuk ingekocht heb !!
mvgr. Leon
Some pics : .......
Kom nogal verschillende TSP's tegen ???
Heb de oude jaarboeken van HifiSound de.
Ik heb , denk ik , een late serie.
D52AF's ook gevonden.
Zit zelf te denken aan :
30w54 tot ong. 250 hz
Of 1 Kef b160 250-1kHz
Of 2 Eton 7 inch
dan : vanaf ong. 1kHz :
d52 + d28 / d21 ? (goede adviezen zijn welkom !)
Dynaudio werkt met 6db filters ; wil ik zeker gaan proberen!
pics : unpakking,
op advies van Mark enkele keren ingedeukt en weer terug laten veren !
en nog wat andere....
allemaal bedankt, denk dat ik leuk ingekocht heb !!
mvgr. Leon
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Volgens mij heb je mazzel gehad, ik heb hier 3 stuks dynaudio 30w100xl liggen welke gerefoamd moeten worden.
Die foamranden zijn zelfs van de New Old Stock vergaan. Even tegen het licht houden en je ziet de scheurtjes zitten.
Gelukkig kan ik zelf uitstekend refoamen
Meestal gaat het goed, maar van elke keer leer je weer.
Heb via AUDIOFRIENDS
de originele randen binnen gekregen...
Die foamranden zijn zelfs van de New Old Stock vergaan. Even tegen het licht houden en je ziet de scheurtjes zitten.
Gelukkig kan ik zelf uitstekend refoamen
Meestal gaat het goed, maar van elke keer leer je weer.
Heb via AUDIOFRIENDS
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Hoi Wouter,
Het geluk is met de dommen ; zeggen ze weleens.
Als jij nu nog even door oefent......misschien heb ik je nog nodig in de toekomst
!!
30w100 is ook een leuke unit ; hogere Q-factor ; ga je voor een TL ??
Met de 30w54 is een BR meer van toepassing.
Ik denk dat ik ergens nog oude ontwerpen met de 30w100 heb liggen.
Als ik un keer voor je moet zoeken ; laat maar weten!
gr. Leon
Het geluk is met de dommen ; zeggen ze weleens.
Als jij nu nog even door oefent......misschien heb ik je nog nodig in de toekomst
30w100 is ook een leuke unit ; hogere Q-factor ; ga je voor een TL ??
Met de 30w54 is een BR meer van toepassing.
Ik denk dat ik ergens nog oude ontwerpen met de 30w100 heb liggen.
Als ik un keer voor je moet zoeken ; laat maar weten!
gr. Leon
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
Het is de XL versie 
Qts: 0,4
Mooie constructie voor open baffle, die achterkant mag gezien worden. Maar ik heb ze gekocht om op te knappen, verder geen plannen mee.
Qts: 0,4
Mooie constructie voor open baffle, die achterkant mag gezien worden. Maar ik heb ze gekocht om op te knappen, verder geen plannen mee.
Laatst gewijzigd door wouter op vr 10 okt 2014, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
De 30W100XL had ik in mijn Dynaudio M4 monitorsysteem zitten ( 4 weg actief). 4 stuks per kant met een Crown Delta omega's per kant op het laag, dat ging aardig tekeer ( 2Kw bij 2 ohm)
http://www.crownaudio.com/media/pdf/leg ... 0_Broc.pdf
http://www.crownaudio.com/media/pdf/leg ... 0_Broc.pdf
Laatst gewijzigd door ds23man op vr 10 okt 2014, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dynaudio 30w54 ; doen of niet ?
voor een kleinere ruimte is eentje dus wel voldoende !
bij mij gaat kwantiteit nooit boven kwaliteit .
gr. Leon.
