Pagina 1 van 5

Peerless HDS en AMT voor Dré

Geplaatst: za 06 sep 2014, 19:40
door dre
Hier komt weer een projectje,gewoon omdat het kan. :mrgreen:

Units:

Hygeia rt-5003
RT-5003 (1) (1).pdf
(167 KiB) 187 keer gedownload
RT-5003.~png.jpg
RT-5003.~png.jpg (10.61 KiB) 892 keer bekeken
2x de Peerless hd-1882 850439
hds-182 850439.pdf
(40.13 KiB) 361 keer gedownload
Peerless 850439 8 ohm.JPG
Peerless 850439 8 ohm.JPG (24.08 KiB) 892 keer bekeken
Het geheel komt ineen 25 liter behuizing in de d'appolito opstelling.
Vanmorgen heb ik een start gemaakt met de kastjes,dat zat zeker niet tegen!
Ik moet zeggen dat het frezen met de festool mfs-700 mal de boel wel een heel stuk makkelijker maakt! 8)

Waar ik nog een beetje over twijfel over bestaat:een of twee poorten,dus eigenlijk kiezen tussen een grote of 2 kleine compartimenten.

Plaatjes volgen uiteraard.

Re: No. weet ik veel.....

Geplaatst: za 06 sep 2014, 19:52
door ds23man
Dacht dat je ging afhaken...... :mrgreen:

Re: No. weet ik veel.....

Geplaatst: za 06 sep 2014, 20:02
door dre
Daar ben je snel achter! :lol:

Re: No. weet ik veel.....

Geplaatst: za 06 sep 2014, 20:07
door CarloPJB
Ook aan de Festool Dre :goedzo:


Worden het vloerstaanders of monitors ?
En wat voor afwerking heb je in gedachten ?

Re: No. weet ik veel.....

Geplaatst: za 06 sep 2014, 20:09
door dre
Ja,en kom ik er achter dat ik al jaren heb lopen kl*ten...... :roll:
Nu nog een cirkelzaag met geleiders en gradenboog en ik ben wel aardig compleet.

Re: No. weet ik veel.....

Geplaatst: za 06 sep 2014, 20:11
door dre
CarloPJB schreef:
Ook aan de Festool Dre :goedzo:


Worden het vloerstaanders of monitors ?
En wat voor afwerking heb je in gedachten ?
Het worden monitors van 50cmx25cmx30cm.
Ik vermoed dat het spuitwerk gaat worden,ik heb nog wel wat lak staan namelijk.

Re: No. weet ik veel.....

Geplaatst: za 06 sep 2014, 20:16
door CarloPJB
dre schreef:
Ja,en kom ik er achter dat ik al jaren heb lopen kl*ten...... :roll:
Nu nog een cirkelzaag met geleiders en gradenboog en ik ben wel aardig compleet.
Wereldspul, elke € waard.

Vergeet bij de geleiders de klemmen niet , zekers als je onder een hoek zaagt zijn deze ideaal.

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: za 06 sep 2014, 20:20
door dre
Die mis ik ook bij de mfs mal.
Ik heb trouwens spijt dat ik de grote mal heb genomen,de kleine is voor speakers al groot zat.....

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: za 06 sep 2014, 20:31
door CarloPJB
dre schreef:
Die mis ik ook bij de mfs mal.
Ik heb trouwens spijt dat ik de grote mal heb genomen,de kleine is voor speakers al groot zat.....

Als je hem wil lenen hoor ik het wel :wink:

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: za 06 sep 2014, 20:57
door dre
Ik ga gewoon een setje korte geleiders bestellen. :wink:

http://www.toolnation.nl/festool-verlen ... ml?sqr=mfs

Iemand toevallig nog een mening wat de enekele of gescheiden behuizing betreft?
Of motten jullie eerst weer plaatjes? :lol:

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: za 06 sep 2014, 20:59
door ds23man
Geen mening! :mrgreen: :lol:

Misschien een polletje? :rofl:

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: za 06 sep 2014, 21:01
door dre
Slotje dan maar? :rofl:

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: za 06 sep 2014, 21:08
door Walt
minimaal 1 posting met een cavia grap voordat het topic op slot gaat a.u.b.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: za 06 sep 2014, 21:49
door dre
Laten we ook wat plaatjes posten,misschien dat jullie dan wel mee kunnen denken. :mrgreen:

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: za 06 sep 2014, 21:56
door CarloPJB
Waar blijven ze dan :mrgreen:

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: za 06 sep 2014, 22:41
door dre
Ze staan op de camera van mijn werk....
Maandag dus...... :mrgreen:

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 8:09
door fritzie
Waar ik nog een beetje over twijfel over bestaat:een of twee poorten,dus eigenlijk kiezen tussen een grote of 2 kleine compartimenten.
kijk eeens hoe een dynaudio gemini of de concerto van tony gee er aan de binnenkant uit ziet

mvg bert

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 8:17
door dre
Goedemorgen bert

De AMT is dipool,dus ik zit met een klein kstje achter de tweeter.
Het kastje loopt af in een punt,dit heb ik dan weer door laten lopen in een bracing dus een br-poort op die plaats wordt iets lastiger.
Tevens has ik 2 slotpoorten in gedachten,alleen is daar niets meer aan te tunen.....

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 9:39
door fritzie
Tevens has ik 2 slotpoorten in gedachten,alleen is daar niets meer aan te tunen.....
proefkastje met schuifplakjes ?
of in de slotpoort balkjes of iid steken dan blijft lengte gelijk maar oppervlakte verkleint
bert

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 10:13
door dre
Ik zat aan een verschuifbaar/kantelbaar plankje te denken......
De kast zou daar prima geschikt voor zijn.

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 18:33
door dre
SAM_2511.JPG
SAM_2512.JPG
SAM_2513.JPG
SAM_2514.JPG
SAM_2515.JPG
SAM_2516.JPG
SAM_2517.JPG

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 18:35
door dre
Zoals je bij de laatste foto prima kan zien leent de kast zich prima voor zowel 2 br-poorten als 2 slotpoorten
Persoonlijk vind ik een poort wat minder gaan met deze behuizing......

Re: Peerless HDS en AMT voor Dré

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 20:07
door Zweitse
Is dat gewoon MDF? of is het een vezelplaat met aan weerzijde een laag MDF?

Re: Peerless HDS en AMT voor Dré

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 20:10
door dre
Dat is gewoon mdf exterior. :mrgreen:

Da's wel een stukje harder als gewoon mdf. :wink:

Re: Peerless HDS en AMT voor Dré

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 20:11
door CarloPJB
Als het schotje achter de tweeter dicht is kun je toch alleen maar een poort gebruiken als je er een twee en een half weg van maakt :-k

En mooi zaagwerk =D> dat scheelt een hoop getop. Waar laat je dit zo mooi doen ?

Heb je de tweeter ook al verzonken gefreesd of komt die opbouw :think: