Mixertje met slecht kanaal

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
BartS

Mixertje met slecht kanaal

Bericht door BartS »

Misschien meer iets voor een ander forum, maar wellicht heeft iemand hier een ideetje.
Betreft m'n soundlab dsm30 mengpaneel, fijn apparaatje; echter op kanaal 2 heb ik sinds vanmiddag een heel slecht geluid (cd2).pas als ik de gain helemaal open zet komt er iets van geluid, maar erg slecht. Heb m'n pc en cd speler omgewisseld tussen beide kanalen maar geluid blijft op het 2e kanaal slecht. Tulpstekkers zitten er stevig in.

Vu meter liep vanmorgen nog netjes parallel op stereo, toen meer op rechts en nu ....
Ohja, ik ga nooit boven de 0dB, cq in het rood.

Enige tips voor me? Baal er stevig van.
Thanks
:(
ray5150

Re: Mixertje met slecht kanaal

Bericht door ray5150 »

Kan van alles zijn, draadje van binnen los, slechte soldering, elko in de signaalweg die overleden is, of een kapotte opamp. Noem maar op.

Eers maar een visuele inspectie van de binnenkant ?

:foto:
BartS

Bericht door BartS »

Zal van het weekend eens kijken of ik hem open kan schroeven.
Inmiddels wel tussendoor de crossfader even losgehad, doorgeblazen en pinnetjes (dunne ijzeren hoekjes) voorzichtig terug geduwd om het geleidingsplaatje weer straks te zetten voor het schuifje. (Gebruik de crossfader echter sporadisch)
Geluid is nu weer een heel stuk acceptabeler. VU meter slaat ook weer uit.

Moet de gain of het master volume naar m'n gevoel wel een stuk harder zetten dan bij cd kanaal 1 voor m'n gevoel. Kan dat liggen aan het gevoelingsheidsniveau van m'n geluidsbron? (Getest met m'n iPhone en een livesetje)
BartS

Bericht door BartS »

aldus, de foto's: geen idee of ze wat zeggen.
ik ben echt een leek op dit gebied, enige wat me een beetje opviel was een condensator(?) met een beetje verkleuring.

hoop dat iemand er iets mee kan.
blijft frusterend als mn spullen niet doen wat ik verwacht.
Bijlagen
de mixert
de mixert
printplaatje aansluitingen tulp
printplaatje aansluitingen tulp
achterkant printplaat
achterkant printplaat
binnenwerk kanaal 2
binnenwerk kanaal 2
verkleurde condensator
verkleurde condensator
BartS

Bericht door BartS »

Foto's zeggen niets? Geluid is nog niet optimaal...
Denk eraan om hem eens naar een reparatiebedrijf te brengen. Zou dat de moeite zijn?
ray5150

Bericht door ray5150 »

Het is vrij moeilijk om op basis van een paar (niet al te grote) foto's te zeggen wat er mis mee is.
Dan zou het allemaal een stuk makkelijker zijn. :wink:
Zoals ik al eerder zei, kan van alles zijn.

Ik betwijfel of het zin heeft om dat ding naar een reparatiebedrijf bedrijf te brengen.
Het is een Soundlab, aan de onderkant van de markt dus. onderzoeks kosten bedragen meestal rond de 50 euro.
Dan is hij nog niet gemaakt, maar kunnen ze zeggen wat het gaat kosten om te maken.
Voor hetzelfde geld heb je iets nieuws, en vergelijkbaars qua mogelijkheden en kwaliteit.

http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/bekijk- ... 4&limit=24
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Je kan natuurlijk als je een beetje serieus bent in het gebruik van de mixer om te gaan sparen voor een goede 2e hands. Ik ben ook ooit begonnen met de goedkope klasse. Op den duur altijd problemen met krakende schuifjes e.d. Of slechte geluids kwaliteit.

Ga eventueel eens kijken voor een pioneer djm mixer. De mijne doet het erg goed en is intussen 15 jaar oud. Ik heb een djm500.

Ikzelf heb voorheen jbsystems gehad en een gemini. Beide niet erg goed.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”