Pagina 1 van 2
RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
Geplaatst: di 19 aug 2014, 14:09
door Henkjan
tbv mn projector zoek ik een lange (min 7m, liever 10m) RGB kabel, omdat ik de huidige ervan verdenk de oorzaak te zijn van de beeldproblemen die ik heb.
in breda had iemand zoiets te koop, maar die zal ondertussen wel weg zijn denk ik
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 14:58
door meanman64
Henkjan schreef:tbv mn projector zoek ik een lange (min 7m, liever 10m) RGB kabel, omdat ik de huidige ervan verdenk de oorzaak te zijn van de beeldproblemen die ik heb.
in breda had iemand zoiets te koop, maar die zal ondertussen wel weg zijn denk ik
Motorfret was dat
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 15:07
door ray5150
Rgb is toch gewoon met tulpstekkers ?
Zelf maken ?
Oh nee, tis HJ. Dan is het weer anders, solderen en dat soort enge dingen...

Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 15:17
door Henkjan
ja, da's gewoon met tulp.
nog los van hoe leuk dat verbrandensolderen van kabels is, heb ik daar nu ff geen tijd voor
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 15:26
door hannesie
Voor € 5,-- ben je aardig onderweg, kun je de soldeerbout niet voor aanzetten.
http://www.allekabels.nl/a-v-kabel/73/1 ... kabel.html
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 15:42
door Pjotr
Da's wel waaibomenkabel Hans

Levert ook een waaibomen beeld op
Wil je het goed doen over 10m heb je minstens RG59 kabel nodig.
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 15:45
door hannesie
Ik zou er denk ik een hoge kwaliteit HDMI in zou leggen, en dan aan het begin/einde een omvorm kastje naar verschillende formaten uit.
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 16:10
door ray5150
Bij 7 tot 10 meter spreekt de kwaliteit / afscherming van de kabel ook een woordje mee.
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 16:23
door Pjotr
Volgens mij kan HJ beter kaartjes voor de film gaan kopen. Is makkelijker, goedkoper en neemt minder tijd in beslag

Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 16:50
door Wowly
Ik had bij mijn oude beamer erg veel kabels, waaronder ook een rgb volgens mij, maar wel met een rj-aansluiting . Zal dadelijk ff kijken of ie er nog is een of het lang genoeg is. Als ik hem nog heb mag je hem gratis hebben
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 16:55
door meanman64
Wowly schreef:Ik had bij mijn oude beamer erg veel kabels, waaronder ook een rgb volgens mij, maar wel met een rj-aansluiting . Zal dadelijk ff kijken of ie er nog is een of het lang genoeg is. Als ik hem nog heb mag je hem gratis hebben
Heb je die niet meegeven met mij Jan?
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 17:18
door Henkjan
Pjotr schreef:
Da's wel waaibomenkabel Hans

Levert ook een waaibomen beeld op
Wil je het goed doen over 10m heb je minstens RG59 kabel nodig.
zoiets?
http://www.bax-shop.nl/rca-audio-/-vide ... tails.html
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 17:25
door Pjotr
Dat komt meer in de richting i.d.d. Gewoon proberen, lijkt mij geen slechte kabel.
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 18:53
door Wowly
meanman64 schreef:Wowly schreef:Ik had bij mijn oude beamer erg veel kabels, waaronder ook een rgb volgens mij, maar wel met een rj-aansluiting . Zal dadelijk ff kijken of ie er nog is een of het lang genoeg is. Als ik hem nog heb mag je hem gratis hebben
Heb je die niet meegeven met mij Jan?
Inderdaad, ze zijn allemaal meegegaan met Patrick. Ik weet dat er 2 sets bijzaten, een héle lang en een lange. Ik weet niet welke je broer gebruikt, misschien kan ie er een afstaan aan HJ?
Maar helaas dus HJ, ik heb ze niet meer.
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 20:34
door meanman64
Wowly schreef:meanman64 schreef:Wowly schreef:Ik had bij mijn oude beamer erg veel kabels, waaronder ook een rgb volgens mij, maar wel met een rj-aansluiting . Zal dadelijk ff kijken of ie er nog is een of het lang genoeg is. Als ik hem nog heb mag je hem gratis hebben
Heb je die niet meegeven met mij Jan?
Inderdaad, ze zijn allemaal meegegaan met Patrick. Ik weet dat er 2 sets bijzaten, een héle lang en een lange. Ik weet niet welke je broer gebruikt, misschien kan ie er een afstaan aan HJ?
Maar helaas dus HJ, ik heb ze niet meer.
Ik ga er achter kijken keep tuned
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 20:42
door Henkjan
het was waarschijnlijk niet de kabel, maar de RGB - VGA converter (beamer heeft vga aansluiting) die gaar was. ik had wat car-hifi kabels gevonden die lang genoeg waren om mee te testen, dus ik de oude loshalen en toen ging de rca uit dat ding mee...
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 20:48
door ray5150
Je bedoelt het chassisdeel, Henkjan ?

Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 20:49
door Wowly
Ik heb wel een hele lange VGA kabel voor je als je wil. Denk dat ie makkelijk 10 meter of langer is. IN mijn oude tussenwoning had ik de pc boven staan. Vervolgens ging de vga kabel met 2 stereokabels naar beneden, onder de kruipruimte in onder het huis door naar de plaats waar de beamer hing

Werkte prima. een nadeel: hij is doormidden geknipt. Een VGA aansluiting past nml niet door een klein gaat heel en om nou van de grote gaten in betonvloeren van onze huurwoning te boren leek me niet de bedoeling.
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 21:09
door Henkjan
ray5150 schreef:Je bedoelt het chassisdeel, Henkjan ?
op de beamer zit dus een VGA aansluiting, om de DVD speler aan te sluiten met RGB zit er een verloopblokje bij met aan de ene kant een male VGA en de andere kant female RCA; die laatste is dus gaar. en bij bax-shop hebben ze zoiets dus helaas niet

ik zoek verder
wowly schreef:Ik heb wel een hele lange VGA kabel voor je
daar heb ik dus niet veel aan, zie boven
Re: gz: lange RGB kabel
Geplaatst: di 19 aug 2014, 21:14
door Henkjan
mmmm, misschien zo'n ding doen:
http://www.informatique.nl/653173/konig ... ormer.html
HDMI kabel ligt er al, DVD heeft HDMI uit en VGA kabel heb ik nog wel liggen
Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
Geplaatst: wo 20 aug 2014, 0:08
door Wowly
een VGA aansluiting heeft gewoon rgb kanalen hoor, je hebt zo'n verloopje niet nodig: gewoon de rgb en aarde in een VGAstekker solderen en hopsakee. Werkt prima!
Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
Geplaatst: wo 20 aug 2014, 0:14
door hannesie

HJ?

Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
Geplaatst: wo 20 aug 2014, 0:52
door Kappa7
Wowly schreef:een VGA aansluiting heeft gewoon rgb kanalen hoor, je hebt zo'n verloopje niet nodig: gewoon de rgb en aarde in een VGAstekker solderen en hopsakee. Werkt prima!
Zo dus al zou ik daar geen cat5 voor gebruiken maar een 75oms kabel of de doorgeknipte VGA kabel van Jan.
Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
Geplaatst: wo 20 aug 2014, 9:49
door Henkjan
Kappa7 schreef:Wowly schreef:een VGA aansluiting heeft gewoon rgb kanalen hoor, je hebt zo'n verloopje niet nodig: gewoon de rgb en aarde in een VGAstekker solderen en hopsakee. Werkt prima!
Zo dus al zou ik daar geen cat5 voor gebruiken maar een 75oms kabel of de doorgeknipte VGA kabel van Jan.
ik ga eens zien of ik dat veloopblokje kan slopen en die stekker dan direct op de RGB kabels vastmaken
hannesie schreef: 
HJ?

Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
Geplaatst: wo 20 aug 2014, 11:18
door ray5150