Heb hier nog een stel oude speakertjes liggen. Lijkt me leuk om hier n strandradio'tje wat je op n mp3 speler of dergelijke kan aansluiten te maken. Elektra heb ik niet super veel kaas van gegeten ben meer voor het werken met hout en dergelijke. Maar nu zocht ik een klein versterkertje die op een 12 volt accu kan werken (beschik over een 12 volt 7,2Ah accu uit de modelbouw wereld).
Nu naar wat zoeken vondt ik dit low-budget (wat het toch voornamelijk moet blijven) schema'tje.
*****(bron: Circuits Online)*****
18 Watt versterker
Gepost door Jeroen Vreuls op donderdag 4 april 2002 17:13
Deze wat krachtigere versterker werkt met behulp van de push-and-pull techniek.
De schakeling bestaat uit twee versterkers, opgebouwd rond een TDA 2003. IC1 wordt met het ingangssignaal aangestuurd op de plus-ingang. IC2 wordt met het signaal van de min-ingang van IC1 op de min-ingang aangestuurd. Daardoor versterkt IC1 positief en IC2 negatief aangestuurd, en zo kan de luidspreker over de dubbele voedingspanning beschikken.
Beide IC's moeten goed gekoeld worden op een grote koelplaat. Let wel op dat beide IC's geïsoleerd op de koelplaat moeten worden gemonteerd.

Deze schakeling kost ongeveer € 4,45.
Onderdelenlijst
* R1 = 82 kΩ
* R2 = 33 kΩ
* R3 = 680 Ω
* C1, C3, C4, C6, C7 = 100 nF
* C2 = 1 nF
* C5 = 47 µF
* C8 = 100 µF
* IC1, IC2 = TDA 2003
Is dit iets?? Er staat dat ik er 18 watt uit zou moeten kunnen krijgen nou als ik een 10 watt er uit haal ben ik al dik tevree denk ik. Het moet gewoon voor een achtergrond muziekje zorgen en niet voor een dikke gettho blaster.
Graag jullie mening op of aanmerkingen.