Pagina 1 van 6

Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 20:08
door ronnydepony
Heb maar mijn stoute schoentjes aangetrokken en deze DAC besteld. :yeah:
Link : http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=20011
Ziet er op het eerste gezicht redelijk simpel uit, zeker als ik niet de SMD-componenten moet solderen :-$

Bedoeling is om alles in deze kast te plooien :
Naamloos.jpg
Kast is reeds onderweg.

USB to SPDIF is reeds binnen :
usb.jpg
Link : http://www.ebay.com/itm/221357363321#ht_1810wt_1124

Bedrading zou er als volgt kunnen uitzien :
af-dac.JPG
Dit is de basis; eerste vragen volgen later nog wel :?: :idea:

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 20:55
door ray5150
Zo'n ding erin bespaart je een boel netspannings bedrading.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=8613

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 20:57
door knuisje
Ziet er keurig uit Ronny. :D
Ik heb zelf nog een USB panel mount kabeltje besteld.

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 21:50
door dre
Waar heb je die kast vandaan? :sure:

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 21:50
door ronnydepony
@Ray, bedankt voor de tip; heb ondertussen iets gelijkaardigs gevonden bij Conrad.
moet daar nog bestellen : http://www.conrad.be/ce/nl/product/5016 ... t?ref=list

@Knuisje : deze kabel is bedoeld omdat je deze connectoren niet nodig hebt :
usb-aangepast.jpg
dan zou deze kabel bij Conrad moeten overeenkomen : http://www.conrad.be/ce/nl/product/9867 ... archDetail

Op de DAC zijn er 2 coax-ingangen en 1 coax-uitgang, welke connectoren zijn dat ?
Hoe en/of waar kan ik die bestellen ?

Ook wordt er in de manual sprake van gemaakt dat de Toslinks op 96kHz werken, bestaan er dan andere ?

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 21:52
door ronnydepony

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 22:05
door knuisje
ronnydepony schreef:
@Ray, bedankt voor de tip; heb ondertussen iets gelijkaardigs gevonden bij Conrad.
moet daar nog bestellen : http://www.conrad.be/ce/nl/product/5016 ... t?ref=list

@Knuisje : deze kabel is bedoeld omdat je deze connectoren niet nodig hebt :
usb-aangepast.jpg
dan zou deze kabel bij Conrad moeten overeenkomen : http://www.conrad.be/ce/nl/product/9867 ... archDetail
Ja dat is 'm, de connectoren op de usb-interface heb je idd. niet nodig.
ronnydepony schreef:
Op de DAC zijn er 2 coax-ingangen en 1 coax-uitgang, welke connectoren zijn dat ?
Hoe en/of waar kan ik die bestellen ?
Dat zijn standaard geisoleerde tulp chassisdelen: http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=13584
ronnydepony schreef:
Ook wordt er in de manual sprake van gemaakt dat de Toslinks op 96kHz werken, bestaan er dan andere ?
Die schijnen wel te bestaan, ik weet alleen niet welke dat zijn en waar ze te bestellen zijn. Toshiba is gestopt met de TORX receivers sinds de fabriek in Thailand verloren is gegaan door overstromingen. Sharp is in het gat gesprongen.

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 22:08
door ronnydepony

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 22:43
door ronnydepony
met dat usb-verlengkabeltje een iets eenvoudiger opzetje :
pga2310-2.JPG

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 23:14
door Kappa7
ray5150 schreef:
Zo'n ding erin bespaart je een boel netspannings bedrading.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=8613
Vind je dat echt mooi een aan sluit snoer aan de voorzijde van het apparaat?

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 23:18
door ronnydepony
ik zeker niet, daarom blijft dit aan de achterzijde, aan/uit knop zit reeds op gekochte kast :rofl:

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 23:26
door ray5150
Kappa7 schreef:
ray5150 schreef:
Zo'n ding erin bespaart je een boel netspannings bedrading.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=8613
Vind je dat echt mooi een aan sluit snoer aan de voorzijde van het apparaat?
In één woord : Prachtig. :yeah: is de zekering ook gelijk goed bereikbaar. :mrgreen:

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: zo 20 jul 2014, 23:31
door ronnydepony
of misschien zo'n schakelaar :rofl: :rofl: :mrgreen: :mrgreen:
mes_schakelaar.jpg
mes_schakelaar.jpg (11.14 KiB) 1245 keer bekeken

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: wo 23 jul 2014, 20:48
door ronnydepony
Vandaag bericht gekregen van Knuisje dat alles verstuurd is . :beer:
Ook de resterende benodigdheden van Conrad zijn verzonden . :proost:
En de kast is ook onderweg. :D

Wat kan een mens nog meer wensen. :sure:

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: wo 23 jul 2014, 21:01
door ray5150
Een koud biertje ? :rofl: :proost: :beer:

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: wo 23 jul 2014, 21:05
door ronnydepony
Net thuis van het werk Ray, en ik moet zeggen het smaakt :wink: \:D/

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: wo 23 jul 2014, 21:13
door Ah!buis
ronnydepony schreef:
Wat kan een mens nog meer wensen. :sure:
Dat 't ook nog aankomt 8-[ ,desnoods bij de buren :lol:
Anne

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: do 24 jul 2014, 9:31
door ronnydepony
En het pakje van Knuisje is reeds binnen :yeah:

Professioneel afgewerkt als je het mij vraagt =D>
DSC01567.JPG
DSC01568.JPG
DSC01570.JPG
DSC01571.JPG
DSC01572.JPG
DSC01573.JPG
DSC01575.JPG
DSC01576.JPG
En het kastje is reeds in Brussel. :wink:

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: do 24 jul 2014, 13:02
door Kappa7
Wat een sport alles zit er al op.
Je hoeft het alleen nog maar te assembleren.
Wel mooi gedaan hoor.

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: do 24 jul 2014, 13:25
door rjmulder
Ik dacht ook dat het een bouwpakket zou zijn :oops:
Het ziet er inderdaad wel mooi uit.

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: do 24 jul 2014, 14:15
door ronnydepony
ik denk dat je zelf de keuze mag maken, reeds gesoldeerd of niet.

maar al dat SMD-gepriemel zie ik wel niet zitten :mrgreen:

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: do 24 jul 2014, 17:44
door knuisje
Dat gaat snel! Gistermiddag om 17:15 afgegeven bij een PostNL punt en vanmorgen al afgeleverd in België. Ze kunnen het wel. :mrgreen:

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 19:05
door ronnydepony
pakketje van Conrad is ook binnen :D

alleen de kast is tegengehouden door de douane :boos:
heb al een mail gestuurd naar DHL wat er nu gebeurt O:)

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 21:57
door ronnydepony
is blijkbaar toch nog iets anders; dit is de huidige status :
vrijdag, Juli 25, 2014 Locatie Tijd Colli
15 Zending tijdelijk -on hold-.DHL onderneemt actie BRUSSELS - BELGIUM 07:53 +1 Colli
JD014600000887397666


donderdag, Juli 24, 2014 Locatie Tijd Colli
14 Zending beschikbaar na betaling door ontvanger BRUSSELS - BELGIUM 08:46 +1 Colli
JD014600000887397666

13 Zending gearriveerd op DHL-vestiging BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 08:04 +1 Colli
JD014600000887397666

12 Vertrokken van DHL vestiging in BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 07:23 +1 Colli
JD014600000887397666

11 Verwerkt in BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 05:57 +1 Colli
JD014600000887397666

10 Douane inklaring compleet om BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 04:24 +1 Colli
JD014600000887397666

9 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 03:57 +1 Colli
JD014600000887397666

8 Status douane bijgewerkt BRUSSELS - BELGIUM 02:39
7 Vertrokken van DHL vestiging in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 02:33 +1 Colli
JD014600000887397666

Re: Bouw AFDAC-LB van Knuisje

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 22:16
door Ah!buis
Beetje ? raar tussen 12 en 13 van Brussel naar Brussel :? .
Lijk erop dat ze een betaling verwachten (douane kosten ?)
Mailtje sturen ?
Anne